סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

החברה של אלון מאסק שרוצה לחבר את המוח האנושי למחשב גייסה 205 מיליון דולר

נוירלינק עובדת על פיתוח של שתלי מוח שיסייעו לפגועי מוח ולמשותקים "להחזיר את החירות הדיגיטלית שלהם". עד היום נוסתה הטכנולוגיה של נוירלינק על חזירים ועל קוף, שהצליח לשחק משחק פינג פונג ממוחשב בעזרת מוחו. החברה, שבסך הכל הושקעו בה 363 מיליון דולר, הולכת ומתקדמת אל עבר ניסויים בבני אדם


חברת המיחשוב העצבי של אלון מאסק נוירלינק, שעובדת על פיתוח של שתלי מוח שיסייעו לפגועי מוח ולמשותקים לתקשר עם טלפונים ומחשבים, גייסה 205 מיליון דולר משורה של משקיעים, בהם פיטר ת'יל ומנכ"ל OpenAI סם אלטמן. סבב הגיוס הובל על ידי חברת Vy Capital מדובאי, והוא מגיע שנתיים לאחר שנוירלינק גייסה 51 מיליון דולר. על פי קראנצ'בייס, סך ההשקעות בחברה עומד כיום על 363 מיליון דולר.
נוירלינק שנוסדה ב-2016, עובדת על פיתוח שתלי מוח בעלי פס רחב שיכולים לתקשר עם טלפונים ומחשבים. החברה מייעדת את מכשיריה הראשונים לאנשים המשותקים בארבעת גפיהם, ולכן לא יכולים להשתמש במכשירי התקשורת הקיימים כיום, והיא הולכת ומתקדמת אל עבר ניסויים בבני אדם.
2 צפייה בגלריה
אלון מאסק מציג את הטכנולוגיה של נוירלינק Neuralink
אלון מאסק מציג את הטכנולוגיה של נוירלינק Neuralink
אלון מאסק מציג את הטכנולוגיה של נוירלינק Neuralink
(צילום: אי אף פי)

2 צפייה בגלריה
קוף משחק בכוח מחשבה נוירלינק Neuralink אלון מאסק
קוף משחק בכוח מחשבה נוירלינק Neuralink אלון מאסק
קוף משחק בכוח המחשבה בניסוי של נוירלינק
(צילום: youtube)
"הדבר הראשון שהמכשיר הזה מכוון אליו הוא עזרה למשותקים להחזיר את חירותם הדיגיטלית על ידי תקשורת עם מחשבים וטלפונים בהספק של פס רחב ובצורה טבעית", נכתב על ידי החברה. עד כה נוסתה הטכנולוגיה של נוירלינק על חזירים ועל קוף, שהצליח לשחק משחק פינג פונג ממוחשב בעזרת מוחו.
החברה אמרה שהמוצר הראשון שלה, שמכונה N1 Link, יהיה "בלתי נראה" ברגע שהוא יושתל וישדר מידע דרך קישור אלחוטי. מאסק, העומד בראש נוירלינק, תיאר אותה בעבר כ-Fitbit שמושתל בגולגולת ומחובר בחוטים זעירים למוח.
"הכספים שגויסו ישמשו כדי להביא את המוצר הראשון של החברה לשוק, ולהאיץ את המחקר והפיתוח של מוצרים עתידיים", מסרה החברה. נוירלינק הצהירה אתמול שמשימתה היא "לפתח ממשקי מחשב-מוח שמחליפים תפקודי מוח שנפגעו, ובסופו של דבר ליצור ממשק מוח מלא שיכול לקשר אינטילגנציה ביולוגית ומלאכותית".
הבינה המלאכותית נעשית חכמה יותר, ומאסק אמר בעבר שבני אדם הם כבר היום סייבורגים למעשה, כיוון שיש להם "מימד דיגיטלי" בדמות מכשירי טלפון, מחשבים ואפליקציות.