סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה ספוטיפיי ניו יורק Spotify
ספוטיפיי. מצמצמת פערים (צילום: AP)

טוב לשמוע: ספוטיפיי תשיק מסלול "סופרימיום" עם סאונד איכותי

יותר משנתיים לאחר שהכריזה על "ספוטיפיי HIFI", נראה שרשת סטרימינג האודיו הפופולרית בעולם באמת החליטה סוף סוף להצטרף למתחרותיה ולהציע איכות צליל גבוהה יותר. הפיצ'ר יהיה חלק מתוכנית מינויים יקרה, שתציע גם תכונות והטבות נוספות

שנים אחרי שמתחרות כמו טיידל הציעו זאת לראשונה, ספוטיפיי בוחנת הוספה של פיצ'ר שאודיופילים ברחבי העולם מצפים לו בשקיקה: סאונד איכותי, ברמה גבוהה יותר מזו הקיימת. בדומה למתחרותיה, גם פלטפורמת סטרימינג האודיו הפופולרית בעולם תציע את האפשרות הזאת במסגרת מינוי יקר יותר שבחברה מכנים כרגע "סופרימיום". כך, לפי דיווח בבלומברג.
למעשה, ספוטיפיי הכריזה על האודיו המשופר עוד בפברואר 2021 ואף הצמידה לו את השם המתחרז "ספוטיפיי HIFI", אבל לא השיקה אותו במהלך השנתיים הבאות ורק עכשיו, במסגרת תוכנית המינוי החדשה היא מתכוונת באמת להשיקו בהמשך השנה, ראשית בשווקים לא אמריקאיים.
התמחור של מסלול המינויים החדש והיוקרתי של ספוטיפיי היה נושא לספקולציות רבות לאורך השנתיים הללו - במיוחד לאור העובדה שמתחרות כמו אמזון מיוזיק ואפל מיוזיק החלו להציע אודיו סטרימינג משופר במסגרת תוכנית הבסיס שלהן, ללא תשלום נוסף. על פי בלומברג, אחת הסיבות העיקריות להשהייה הארוכה בהשקת השירות היא ההכרזות ההן של אמזון ואפל.
כעת, בכל אופן, מדברים בספוטיפיי על ניסיון להגיע למודל שיניב לה רווחיות מהפיצ'ר הזה, כשעל פי גורמים שמעורים בנושא החברה שוקלת לגבות 19.99 דולר עבור מסלול האודיו המשופר, שהוא, כאמור, חלק מתוכנית מינויים שבמסגרתה יוצעו פיצ'רים והטבות נוספים.
כיום, מנוי פרימיום רגיל לספוטיפיי עולה 9.99 דולר, בעוד שמתחרותיה אמזון ואפל העלו את המחיר לאחרונה ל-10.99 דולר. על פי בלומברג, ספוטיפיי שוקלת בנוסף לכלול בקרוב גם כמות מסוימת של שעות ספרי שמע במסלול הפרימיום הרגיל - ראשית בארה"ב ולאחר מכן בשווקים נוספים.