סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
דמויות מתוך פורטנייט
דמויות מתוך פורטנייט (Epic)

דיסני נכנסת לגיימינג: תשקיע במפתחת פורטנייט אפיק גיימס 1.5 מיליארד דולר

ענקית המדיה תבצע את ההשקעה הגדולה ביותר שלה עד כה בתחום הגיימינג ותקבל נתח מאפיק גיימס הפרטית. על פי הודעת מנכ"ל דיסני בוב איגר, שתי החברות יעבדו יחד על יצירת משחקים חדשים. במקביל דיסני דיווחה הערב על רווחים גבוהים מהצפוי ברבעון הפיסקאלי הראשון עקב חיסכון משמעותי בעלויות והעלתה את תחזיות הרווח לשנה כולה - מנייתה זינקה ב-6.7% במסחר המאוחר

מניית דיסני זינקה ב-6.7% במסחר המאוחר לאחר דוחות חזקים, הודעה מפתיעה על כניסה לעולם הגיימינג וצמצום ההפסדים בעסקי הסטרימינג.
מנכ"ל החברה בוב איגר הודיע הערב (ד') כי דיסני תשקיע 1.5 מיליארד דולר עבור נתח ממפתחת פורטנייט אפיק גיימס (Epic Games). מדובר בהימור הגדול ביותר עד היום של דיסני בתחום הגיימינג.
על פי הודעתו של איגר, ענקית המדיה תעבוד עם מפתחת פורטנייט כדי ליצור משחקים חדשים ו"יקום בידורי" שבו צרכנים יוכלו "לשחק, לצפות, לקנות ולעסוק בתוכן, בדמויות וסיפורים של דיסני, פיקסאר, מארוול, מלחמת הכוכבים, אווטאר ועוד".
דיסני לא מסרה מה יהיה השווי של אפיק (שהינה חברה פרטית) לאחר העסקה. איגר תיאר את ההשקעה כצעד המשמעותי ביותר של דיסני מעולם בגזרת הגיימינג.
פורטנייט שיתפה פעולה לאחרונה עם לגו ליצירת משחק בתוך פלטפורמת המשחקים בדומה ל-Minecraft. היא גם השיקה את Fortnite Festival.
"דיסני הייתה אחת החברות הראשונות שהאמינו בפוטנציאל לקרב את העולמות שלהן עם שלנו בפורטנייט", אמר מייסד ומנכ"ל אפיק גיימס טים סוויני בהצהרה שמסר. "עכשיו אנחנו משתפים פעולה במשהו חדש לגמרי כדי לבנות מערכת חדשה שתפגיש את קהילות דיסני ופורטנייט".
במקביל להודעתה של דיסני על כך שתרכוש נתח מאפיק גיימס, היא ציינה גם כי תשיק את שירות הסטרימינג ESPN בסתיו 2025.
בתוך כך, דיסני דיווחה הערב גם על רווח גבוה מהצפוי ברבעון הפיסקאלי הראשון - 1.91 מיליארד דולר (1.04 דולר למניה) - בזכות חיסכון משמעותי בהוצאות וחרף קיפאון בהכנסות. הרווח המתואם עמד על 1.22 דולר למניה, בפער מציפיות האנליסטים שעמדו על 99 סנט למניה.
החברה העלתה את התחזיות שלה ל-2024 ואמרה כי היא צופה כעת רווח של 4.6 דולר למניה ב-2024, עלייה של יותר מ-20% לעומת 2023. דיסני הוסיפה כי היא עומדת ביעד שלה לצמצם עלויות ב-7.5 מיליארד דולר לפחות עד סוף השנה.
ההכנסות עמדו על 23.55 מיליארד דולר, בעוד הציפיות עמדו על 23.7 מיליארד דולר. חטיבת הבידור, הגדולה ביותר של דיסני, הניבה הכנסות של 9.9 מיליארד דולר (ירידה של 7% בהשוואה לרבעון המקביל). חטיבת החוויה, הכוללת את הפארקים ואת הקרוסים, רשמה הכנסות של 9.13 מיליארד דולר (עלייה של 7% ביחס לרבעון המקביל).
לפלטפורמת הסטרימינג דיסני+ היו נכון לסוף הרבעון ל-111.3 מיליון מנויים, וההפסד של הפעילות צומצם ל-138 מיליון דולר, לעומת הפסד של 1 מיליארד דולר במקביל. מספר המנויים ירד ב-1.3 מיליון מאז ההודעה על העלאת מחירים באוקטובר האחרון. החברה עדכנה כי הסרט על מסע ההופעות של טיילור סוויפט יעלה לדיסני+ ב-15 במרץ.
עוד הכריזה דיסני על תוכנית רכישה עצמית ראשונה מאז 2018, בסכום של 3 מיליארד דולר, ועל חלוקת דיבידנד ראשונה מאז הקפאת החלוקה בתקופת המגיפה.