סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
עובדי למינר Laminar
עובדי Laminar (צילום: דיוויד גארב)

בלעדי
לקראת אקזיט: למינר במו"מ למכירתה ב-200-250 מיליון דולר

החברה הישראלית שפיתחה מערכת למניעת זליגות וגניבות של מידע מענן מקיימת בימים אלה שיחות לקראת עסקת מכירה עם חברות גדולות בתחום הדאטה, ביניהן דאטדוג ורובריק. את החברה הקימו עמית שקד ואורן אברהם ב-2020 וכיום היא מעסיקה 80 עובדים

חברת הסייבר הישראלית למינר Laminar במשא מתן מתקדם למכירתה בכ-200-250 דולר, כך נודע לכלכליסט. על פי הערכות, מקיימת החברה משא ומתן עם מספר חברות בולטות בתחום הדאטה, ביניהן דאטאדוג, רובריק ואחרות. עד היום גייסה החברה כ-70 מיליון דולר. הרכישה המתקרבת של למינאר מצטרפת לשורה של רכישות סייבר לא גדולות, דוגמת ניאוסק שנרכשה על ידי אקאמי, פאלו אלטו נטוורקס שרכשה את סיידר סקיוריטי בכ-200 מיליון דולר ועוד.
המערכת שפיתחה החברה עוצבה לענן ומונעת זליגה או גניבה של כל מידע רגיש ממנו. הפתרון שמשלב אבטחת מידע והגנה על פרטיות מאפשר ללקוחות לקבל תמונה מלאה על כל המידע שנמצא על תשתיות ענן ועל האופן שבו הוא מוגן, תוך כדי ניטור מתמיד שלו.
למינר, שמעסיקה היום 80 עובדים בת"א ובניו יורק, הוקמה ב-2020 על-ידי המנכ"ל עמית שקד ומנכ"ל הטכנולוגיות אורן אברהם, שהכירו ביחידת 8200. בתפקידו האחרון, שקד ניהל את קבוצת ה-AI של חברת מג'יק ליפ בישראל, בעוד שאברהם היה העובד הראשון בסטארט-אפ הישראלי Medigate. אברהם החל את קריירת הסייבר שלו בגיל צעיר והיה הראשון בעולם למצוא חולשת אבטחה באייפון 3G, כבר בגיל 17. בנוסף, הוא הוביל קבוצת חוקרים שיחד זכתה בתחרות אבטחת המידע היוקרתית של גוגל (Google CTF) בארבע משש השנים האחרונות.
בין המשקיעים בחברה: Tiger Global Management , Salesforce Ventures Insight Partners, TLV Partners, Meron Capital וקרן ההשקעות של חברת הסייבר הישראלית SentinelOne.