סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
חנות אפליקציות Appstore אפסטור
האפסטור של אפל. מגבירה את השקיפות (צילום: שאטרסטוק)

חדש באפסטור: הצגת המידע שכל אפליקציה אוספת עלינו, לפני ההורדה

במסגרת השירות החדש אפל תחייב את מפתחי האפליקציות לספק לה נתונים שוטפים ומעודכנים בנוגע למידע האישי שנאסף על ידן ולאופן שבו הן עוקבות אחר פעולות המשתמשים. השאלה היא רק אם הם ישתפו איתה פעולה

אפל השיקה היום שירות חדש תחת הכותר Nutrition Labels, המספק למשתמשים את כל המידע שאפליקציה מבקשת ואוספת מהם לפני שהם מחליט להוריד אותה למכשיר. השירות, עליו הכריזה אפל בכנס המפתחים ביוני שעבר, מספק נתונים בשתי קטגוריות – מידע שהאפליקציה אוספת על המשתמש ומידע הנוגע למעקב אחר המשתמש.
ניתן למצוא מעתה את התגית באפליקציות בחנות של אפל (אפסטור), בנוסף למידע הקיים – רייטינג, מחיר ועוד. השירות יצא למכשירים בעדכון הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה iOS 14.3.
זהו צעד נוסף של אפל שממשיכה לפעול למען הגברת הפרטיות והשליטה של המשתמשים במידע עליהם, ציינה החברה בהודעה על השקת השירות – שמצטרף לדבריה לשורה של אמצעים שהוציאה בשנים האחרונות.
כדי שהתגית החדשה תפעל בהתאם לכוונה של אפל, הכרחי שיתוף פעולה של מפתחי האפליקציות, שיידרשו לספק החל מ-8 בדצמבר (ובכל עדכון עתידי) את המידע המלא על פרקטיקות הפרטיות של האפליקציות עצמן ושל צדדים שלישיים שהקודים שלהם מוטמעים בהן.
הם יידרשו גם להמשיך ולעדכן את התגית החדשה לפי הצורך, לאורך חיי האפליקציה. התלות במפתחים היא, כמובן, פתח לאפשרות להערים על המערכת ולספק מידע חלקי. בעניין זה הדגישה אפל כי תהליך הדיווח העצמי של המפתחים עבד באופן יעיל במשך שנים – בעיקר בנתוני דירוג האפליקציה – ושהוא צפוי להמשיך ולהתנהל ללא בעיות. לדבריה, אם תגלה שאפליקציה לא מציגה באופן מדויק את נתוני איסוף המידע של המשתמשים שלה היא תדאג לכך שהנושא יתוקן.