בנפאל הרחוקה (והסגורה): המדינה חסמה את הגישה ל-26 פלטפורמות מדיה חברתית
בין הפלטפורמות שנחסמו - פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, ווטסאפ ו-X; זאת בטענה שלא עמדו בדרישות הרישום של הממשלה באופן שיאפשר לה לנטר תכנים לא רצויים ולהילחם בהפצת מידע שגוי
נפאל חסמה את הגישה ל-26 פלטפורמות של מדיה חברתית, ביניהן פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, ווטסאפ ו-X, בטענה כי לא עמדו בדרישות הרישום של הממשלה. החסימה נכנסה לתוקף אתמול (ה') לאחר פקיעת דדליין של שבעה ימים שהעניקו לחברות לציית לדרישות, והיא משפיעה על מיליוני משתמשים במדינה. מעל 90% מהאוכלוסייה המונה 30 מיליון תושבים משתמשים באינטרנט.
החסימה יצאה לדרך בעקבות הוראה של בית המשפט הגבוה, המחייבת את כל פלטפורמות המדיה החברתית להירשם במשרד התקשורת והטכנולוגיה של נפאל כדי שיוכלו לפעול במדינה. בית המשפט פסק שהפלטפורמות חייבות להיות רשומות אצל הרשויות על מנת שניתן יהיה לנטר תכנים לא רצויים ולהילחם בהפצת מידע שגוי.
שר התקשורת פיתבי גואונג טען כי מאז נובמבר 2023 הזהירה הממשלה מספר פעמים את הפלטפורמות, ואף הוציאה חמש התראות ציבוריות, בנוסף לפניות אישיות לחברות. "הענקנו להן מספיק זמן להירשם והעברנו אליהן בקשות חוזרות כדי שיעמדו בדרישה", אמר לסוכנות רויטרס. "אולם, הן התעלמו מהבקשות שלנו מה שהוביל להחלטה להפסיק את הפעילות שלהן בנפאל".
הדרישות כוללות הקמת משרדים מקומיים, מינוי מנהלים לטיפול בתלונות ואיוש צוותים בתוך נפאל לניטור תכנים. אולם לטענת הממשלה, מטא – החברה האם של פייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם – טענה בעבר כי אינה מוכנה לציית לחוקים ולחוקה של נפאל. בכל זאת, שעות ספורות לאחר ההכרזה על החסימה, מטא פנתה למשרד התקשורת בבקשה לקבלת פרטים על המסמכים הנדרשים, כך לפי דובר המשרד.
זו לא הפעם הראשונה שבה מגבילה נפאל את הגישה למדיה חברתית. כך, ביולי היא חסמה את אפליקציית ההודעות טלגרם בטענה לעלייה בהונאות ובהלבנות הון. לעומת זאת, באוגוסט השנה שעברה הסירה הממשלה חסימה של תשעה חודשים שהוטלה על טיקטוק, לאחר שבחברה הסכימו לעמוד ברגולציות.






























