ילד הפלא חוזר: אידו ג'ינו גייס 12.5 מיליון דולר לסטארט-אפ חדש
שנתיים וחצי אחרי ההדחה מ-RapidAPI שהקים בגיל 17, ג'ינו חוזר עם Datawizz שתוזיל את עלויות השימוש במודלי שפה. קרן של יוצאי SpaceX הובילה את הגיוס לסטארט-אפ. "חברות הוציאו 8.4 מיליארד דולר על שימוש במודלי AI במחצית 2025 - פי שניים מ-2024"
אידו ג'ינו, מי שהוגדר כ"ילד פלא" שהקים בגיל 17 את RAPID API שהפכה ליוניקורן והודח ממנה ב-2023, חוזר עם סטארט-אפ חדש. חברת DATAWIZZ שהקים בתחילת השנה ומעסיקה ארבעה עובדים בלבד גייסה 12.5 מיליון דולר, סכום גבוה יחסית לגיוס בשלב הסיד.
מי שהובילה את הגיוס היא קרן ההון סיכון האמריקאית Human Capital של יוצאי SpaceX של אלון מאסק. השתתפו בו גם הקרנות 91VC ו-BGV שהיו גם בין המשקיעות בראפיד API. ג'ינו, שמתגורר בשנים האחרונות בארה"ב, הקים שם את הסטארט-אפ החדש, אך לאחר הגיוס הוא מתכנן לפתח פעילות של מו"פ גם בישראל ולגייס כאן עובדים.
החברה מפתחת פתרון שנועד להפחית את עלויות השימוש בבינה מלאכותית. “חברות הוציאו 8.4 מיליארד דולר על קריאות API ל־LLMs רק במחצית הראשונה של 2025 – יותר מכפול מהסכום של כל שנת 2024”, אומר ג'ינו, מייסד ומנכ"ל Datawizz. “קצב האימוץ מדהים, אך הבעיה היא שרבות מהאפליקציות סובלות מכלכלה הפוכה ליחידה אחת ומספקות תוצאות לא עקביות. Datawizz פותרת זאת על ידי החלפת המודלים הענקיים והגנריים במודלים קטנים ומתמחים, שמספקים תוצאות מהירות יותר, זולות יותר ומדויקות יותר”.
לפי החברה, ארגון יכול להחזיק עשרות מודלים מתמחים, שכל אחד מהם קטן דרמטית ממודל שפה גדול רגיל, ומאומן לטפל בבקשות מאוד ספציפיות. Datawizz מנתבת כל שאילתה למודל המתמחה המתאים ביותר למשימה, ופונה למודל כללי רק כאשר אין התמחות זמינה. לפי תחזיות Datawizz, עד שנת 2030 כ־70% מתעבורת ה־AI תתבצע באמצעות מודלים מתמחים עם פחות מ־5 מיליארד פרמטרים.






























