סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
בועז וינוגרדוב מנכ"ל ומייסד מגנוס מטאל
בועז וינוגרדוב מנכ"ל ומייסד מגנוס מטאל (צילום: יוסי אלתרמן)

חברת Magnus Metal גייסה 74 מיליון דולר לפיתוח יציקה דיגיטלית

החברה שהוקמה ב-2017 פיתחה טכולוגיית ייצור חדשה לעולם יציקת המתכות. את הגיוס הובילו קרן ההשקעות אנטרי קפיטל וטרגט גלובל - והוא הביא את סך גיוסי החברה ל-88 מיליון דולר

חברת Magnus Metal, המפתחת טכנולוגית לייצור תעשייתי של סגסוגות מתכת בשיטת היציקה הדיגיטלית גייסה 74 מיליון דולר בסבב B. החברה שהוקמה ב-2017 פיתחה טכולוגיית ייצור חדשה לעולם יציקת המתכות, תחום שלא השתנה במשך אלפי שנים.
את הגיוס הובילו קרן ההשקעות אנטרי קפיטל וטרגט גלובל ובהשתתפות הקרנות: Caterpillar Ventures, Tal Ventures, Deep Insight Ventures, AWZ Venture Inc., Lumir Ventures, Discount Capital, Lip Ventures, Cresson Management, Next Gear Fund and Essentia Venture Capital. יחד עם הגיוס הנוכחי, סך הגיוסים של החברה עומד על 88 מיליון דולר.
החברה הוקמה ב-2017 על ידי גיל לביא היזם, בעל הרעיון ומשמש כ -CTO בחברה, ד"ר משה פרנקל כימאי, איתי רודד מומחה יציקות ובועז וינוגרדוב, מנכ"ל החברה. רוב מייסדי החברה למעט איתי מגיעים מתחום השבבים מחברות דוגמת נובה, אפלייד מטיריאלס, אורבוטק ואינטל. החברה מעסיקה קרוב ל-100 עובדים וממוקמת בפארק התעשייה בצרעה.
בשיחה עם כלכליסט אומר המנכ"ל בועז וינוגרדוב, "הגענו מעולם התעשיה המתקדמת ועזרנו לתעשיית השבבים לפרוח והסתכלנו על עולם יציקות המתכת וראינו שהוא מצוי באותו מקום כבר אלפי שנים. החלטנו לקחת את טכנולוגיות הייצור המתקדמות מעולמות השבבים ולנסות ליישם אותן על עולם היציקות. תעשיית ההדפסות בתלת ממד לא הצליחה מעולם להמריא אבל אנחנו לקחנו אותה ושילבנו אותה בעולם יציקות המתכת ויצרנו תהליך שנקרא 'יציקה דיגיטלית'".
"אנחנו בונים מכונות ששוקלות 20 טון וכוללת את כל המפעל: הברזל, הקרמיקה והשרטוט, כאשר מאותה מכונה יוצא כל המוצר. אנחנו מוכרים לחברה את המכונה והקרמיקה ואת הברזל הוא מספק בעצמו. לפני חודש התקינו את התנור שלנו בקאטרפילר שהיו הלקוח הראשון שלנו והם גם משקיע שלנו. יש לנו לקוחות נוספים והגיוס שעשינו הוא כדי לקחת את הטכנולוגיה ולתעש אותה".
טכנולוגיית היציקה הדיגיטלית משלבת את היתרונות של טכנולוגיות ייצור תלת מימד ושיטות היציקה המסורתיות. הטכנולוגיה של Magnus Metal היא הראשונה והיחידה שמשתמשת בטכנולוגיית הדפסת תלת מימד המשתמשת במתכת הגולמית של הלקוחות.