סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
עובדי גונג GONG
עובדי גונג (צילום: מקס מורון)

היוניקורן גונג פיטר 15 עובדים, 3 מתוכם בישראל

ב-2021 גייסה החברה 250 מיליון דולר לפי שווי של 7.25 מיליארד דולר, מה שהפך אותה לחברת הפרטית בעל שווי השוק הגבוה ביותר בישראל. החברה מעסיקה כיום 1,300 עובדים בישראל ובעולם. כל המפוטרים הגיעו ממחלקות משאבי האנוש בחברה. מנכ"ל החברה: "יש לנו מספיק עובדים לצרכים שלנו כיום"

היוניקורן הישראלי גונג פיטר 15 עובדים, מהם 3 בישראל. החברה מעסיקה כיום 1,300 עובדים בישראל ובעולם. כל המפוטרים הגיעו ממחלקות משאבי האנוש בחברה.
גונג הוקמה בשנת 2015 ע"י עמית בן דב ואילון רשף ומפתחת פלטפורמת בינה עסקית עבור אנשי מכירות. ב-2021 גייסה החברה 250 מיליון דולר בסבב גיוס E בהובלת חברת ההשקעות פרנקלין טמפלטון (Franklin Templeton) לפי שווי של 7.25 מיליארד דולר, מה שהפך אותה לחברת הפרטית בעל שווי השוק הגבוה ביותר בישראל. עד היום גייסה החברה 584 מיליון דולר. משקיעים נוספים בחברה כוללים בין היתר את Sequoia ,Thrive Capital ו-Tiger Capital.
בתגובה לפניית כלכליסט אמר עמית בן דב, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, כי "החברה גדלה ובמצב טוב ויש לנו מספיק עובדים לצרכים שלנו כיום. הפיטורים אינם מגיעים על רקע של מצוקה, אלא הבנה שאין לנו צורך בכח אדם רב לצורך גיוס עובדים. אני לא יודע כמה עובדים נגייס השנה, אבל יש לנו מספיק אנשים לצורך הזה. יש לחברה כסף לשרוד 15 שנה. ב-2020 לא פיטרנו אף עובד, אבל הפיטורים בעולם גרמו לנו לבחון היטב הכל".
בן דב אף הוסיף שאין חברות שאינן מרגישות פגיעות כיום בגלל המצב הכלכלי בעולם. "אני מאמין שחברות ימשיכו להשקיע ולרכוש את המוצרים שלנו. יש חברות שאנחנו חשובים להן יותר מתמיד, הצטרפו אלינו מאות לקוחות ברבעון האחרון. בזמנים כאלה אתה נהיה מאוד יעיל, אתה רוצה לעשות יותר עם פחות, וזה מה שאנחנו עושים".