סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

שיעור הצמיחה של IBM ברבעון החולף היה הגבוה ביותר ב-11 השנים האחרונות

הכנסותיה של חברת התוכנה עלו ברבעון הרביעי של 2021 ב-6% ועמדו על 16.7 מיליארד דולר. גם הרווח המתואם היה גבוה מהתחזיות והרווח הנקי זינק ב-72%, בין השאר הודות למכירת חטיבת השירותים לתשתיות קינדריל. המנכ"ל ארווינד קרישנה רומז לרכישות עתידיות

ההכנסות של IBM עלו ברבעון הרביעי ב-6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כך דיווחה אתמול (ב') חברת התוכנה. עבור שלושת החודשים המדוברים דיווחו ב-IBM על רווח מותאם של 3.35 דולר למניה, שהיה גבוה מתחזיות האנליסטים שציפו לרווח של 3.30 דולר למניה. גם ההכנסות עקפו את התחזיות ועמדו על 16.7 מיליארד דולר לעומת צפי של 15.96 מיליארד דולר.
העלייה בהכנסות נבעה בין השאר מהמכירה של חטיבת השירותים לתשתיות קינדרל (Kyndryl), שהכנסיה לחברה 4.6 מיליארד דולר ברבעון השלישי. ברבעון הקודם דיווחה החברה על עלייה של 2% בהכנסות מפעילות מתמשכת. הצמיחה הנוכחית היא בשיעור הגבוה ביותר מאז הרבעון השלישי של 2011. הרווח הנקי זינק ב-72% ברבעון הרביעי לעומת הרבעון הרביעי של השנה שעברה, ל-2.33 מיליארד דולר, אולם שולי הרווח הצטמצמו ל-56.9% מ-58.9%.
מנכ"ל IBM ארווינד קרישנה חזר בשיחה עם אנליסטים על יעד צמיחה של בסביבות 5% ברבעונים הבאים ואמר כי ההערכה היא לתזרים מזומנים של בין 10-10.5 מיליארד דולר ב-2022. סמנכ"ל הכספים ג'ים קוואנו הוסיף כי יעברו עוד מספר רבעונים עד שהרווח של החברה ישקף את עלויות העבודה הגבוהות יותר. קרישנה הוסיף וציין כי סקטור הטכנולוגיה כולו מתמודד עם מחסור בעובדים מיומנים וזו הפכה להיות "אנדמיה". "דרך אגב, אני לא מאמין שהמחסור בעובדים הוא בגלל הקורונה", אמר. "אני כן חושב שהקורונה העמיקה חור קיים - ושזה יימשך עוד עשורים".
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל יבמ IBM חדש ארווינד קרישנה
מנכ"ל יבמ IBM חדש ארווינד קרישנה
מנכ"ל IBM ארווינד קרישנה
(צילום: IBM)
לפי הנתונים שפרסמה החברה, ההכנסות של חטיבת התוכנה עמדו על 7.27 מיליארד דולר, עלייה של 8% משנה קודם לכן ומעל התחזיות שציפו ל-6.72 מיליארד דולר. במקביל, ההכנסות בחטיבת הייעוץ טיפסו ב-13% ל-4.75 מיליארד דולר, בעוד התחזיות ציפו ל-4.2 מיליארד דולר. עם זאת, חטיבת התשתיות, הכוללת את יחידת החומרה, ירדה ב-0.3% ל-4.41 מיליארד דולר, מעט נמוך מהתחזיות של 4.43 מיליארד דולר.
במהלך הרבעון שהסתיים, ביצעה החברה רכישה של חברת ייעוץ אוסטרלית בתחום הענן בשם SXiQ ושל חברת ייעוץ שעוסקת בהטמעת מערכות של אדובי. קרישנה התייחס לאפשרות שהחברה תבצע רכישות נוספות השנה. "לרכישות ולמיזוגים חייב להיות יתרון כלכלי עבור החברה ובעלי המניות", הסביר. "הערכות השווי בירידה, כך שיש יעדים שהופכים להיות נגישים יותר מבעבר וכפי שכבר אמרתי יש לנו גמישות של קצת יותר מ-20 מיליארד דולר בשלוש השנים הבאות".