סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
טלגרם
טלגרם (צילום: AP)

תקדים: טלגרם חשפה מידע על משתמשיה בהוראת בית משפט

האפליקציה נתבעה בהודו על ידי מורה לאחר שקורס שהיא פיתחה מצא את דרכו אליה, באופן שמפר את זכויות היוצרים שלה. בהמשך, בית המשפט חייב את טלגרם לשתף את המידע הקשור לנושא התביעה. החברה מסרה בתגובה: "איננו יכולים לאשר שמידע פרטי כלשהו נחשף במקרה דנן"

טלגרם חשפה מספרי טלפון וכתובות IP של מנהלי ערוצים המואשמים בהפרת זכויות יוצרים, בהתאם להוראת בית משפט הודי, בדוגמה יוצאת דופן למידע שאוגרת הפלטפורמה המקוונת לגבי משתמשיה, היכול להגיע לידי הרשויות. מפעילת האפליקציה אולצה לשתף את המידע לאחר שמורה תבעה אותה על שלא עשתה מספיק כדי למנוע הפצה לא מורשית של קורס שפיתחה. ניטו סינג, המורה התובעת, טוענת שמספר ערוצי טלגרם סחרו בחומרי הקורס שלה ללא אישורה, במחירים מוזלים.
בית משפט בהודו הורה מוקדם יותר לחברה לעמוד בחוק ההודי ולחשוף פרטים לגבי המפעילים את אותם ערוצים. טלגרם טענה ללא הצלחה שחשיפת מידע המשתמשים יפר את מדיניות הפרטיות שלה ואת החוק בסינגפור, שם ממוקמים שרתי המידע שלה, המאחסנים מידע משתמשים. בתגובה, אמר בית המשפט כי בעלי זכויות היוצרים לא יכולים להיוותר "לגמרי ללא פיצוי מצד העבריינים" רק בגלל שטלגרם בחרה למקם את השרתים שלה במדינה אחרת.
בהוראה שניפק בית המשפט השבוע, השופט פרתיבה סינג אמר שטלגרם מילאה את הוראותיו הקודמות ושיתפה את המידע. "על המידע לעבור לידי התובעים ובית המשפט, תוך הוראה ברורה שאין עליו להגיע לידי צד שלישי, למעט לצורך ההליכים הנוכחיים. לשם כך, בית המשפט מתיר את חשיפת המידע לרשויות/למשטרה", כך כתב בית המשפט.
דובר טלגרם רמי ווהן אמר בתגובה: "טלגרם מאחסנת כמות מוגבלת של מידע על משתמשיה. ברוב המקרים אין לנו כלל גישה למידע ואנו מאמינים שזה המקרה גם כעת. כתוצאה מכך, איננו יכולים לאשר שמידע פרטי כלשהו נחשף במקרה דנן".
הודו היא אחד השווקים הגדולים ביותר של טלגרם, שצברה בה עד כה קרוב ל-150 מיליון משתמשים. הרשת צברה פופולריות בקרב חלק מהמשתמשים הודות לבעיית הפיראטיות שלה – הפלטפורמה מלאה כיום בערוצים קלים לגישה, שמציגים חומרים שקיימות לגביהם זכויות יוצרים.