סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

רכישת טוויטר הולכת ומתרחקת: המשקיעים הגדולים לא מאמינים במאסק

קבוצות השקעה וניהול מובילות כמו בלאקסטון, ויסטה אקוויטי וברוקפילד הודיעו שהן לא תספקנה למנכ"ל טסלה גיבוי לרכישה. הסיבה: טוויטר לא מפיקה מספיק מזומנים כדי להחזיר חוב בסדר גודל כזה וחשש כי נטייתו של מאסק להרחבת חופש הביטוי תפגע עוד יותר בהכנסותיה

הצעת הרכישה של אלון מאסק לטוויטר תמורת 43 מיליארד דולר לא מצליחה לעורר עניין בקרב מספר מוסדות גדולים, בעלי הכוח לבצע רכישה ממונפת כה גדולה - זאת, בין השאר נוכח ספק לגבי היכולת של החברה להפיק יותר רווחים. קבוצת בלאקסטון, ויסטה אקוויטי פרטנרס וחברת ניהול הנכסים ברוקפילד נמנות עם קבוצות ההון הפרטי הגדולות בתעשייה שהחליטו לא לספק גיבוי לרכישה, כך אמרו אנשים המקורבים לנושא לפייננשל טיימס.
אלון מאסק או כל ישות אחרת שרוצים להפוך את טוויטר לפרטית יזדקקו ליותר מ-20 מיליארד דולר כדי להשלים את העסקה, כשיתר המימון יגיע מחובות או השתתפות של משקיעים יוצאים שיסכימו להחליף את המניות הנסחרות שבידיהם בנכסים של החברה הפרטית. ההצעה של מאסק טלטלה קבוצות רבות בוול סטריט שהיו עשויות לקחת חלק באחת מרכישות הטק הבולטות ביותר של השנים האחרונות. הפוטנציאל למגה-עסקה שתפיק מאות מיליוני דולרים בעמלות גורם לכך שכל בנק או מממן גדול בודקים מקרוב את התוחלת שבעסקה, אולם התגובה הפושרת לרעיון של רכישת טוויטר מצד כמה מחברות ההון הפרטי הגדולות מראה כי התשקיף עבור קבוצת המדיה החברתית אינו מהווה קונצנזוס.
1 צפייה בגלריה
טוויטר
טוויטר
טוויטר
(צילום: AP)
הוול סטריט ז'ורנל דיווח ביום שני שחברת אפולו גלובל שוקלת להיכנס כמשקיעה לצידו של מאסק ברכישה של טוויטר. עם זאת, על פי אנשים שתודרכו באשר להתקדמות המגעים, אפולו שוקלת לספק רק חוב או מימון מועדף - וגם הסיכוי שזה יקרה נמוך לדברי המקורות, בהינתן מיעוט המידע לגבי האופן שבו מאסק מתכנן לנהל את החברה כך שתפיק יותר רווח. בנק אוף אמריקה, רויאל בנק אוף קנדה והדויטשה בנק בודקים גם הם את פרטי העסקה והאם באפשרותם לספק מימון עבורה, אך טרם קיבלו החלטה בנושא.
החשש הגדול של הגופים שמעוניינים בהשתתפות בעסקה הוא שטוויטר לא מפיקה מספיק כסף מזומן כדי להחזיר את החוב העצום שיידרש כדי להשתלט עליה. הם חוששים גם מכוונתו של מאסק לאפשר חופש ביטוי נרחב יותר בפלטפורמה, שמאיים לפגוע ברווחיה אם תהפוך בשל כך לפחות אטרקטיבית למפרסמים, המהווים את מקור ההכנסה העיקרי שלה.