סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

ראש חדש למערך הסייבר הלאומי: גבי פורטנוי

תא"ל במילואים פורטנוי יחליף בתפקיד את יגאל אונא, שפרש לפני כחודש ומאז פעל מערך הסייבר ללא מנהיג; הוא שימש בשורת תפקידים באמ"ן, וכיום מכהן כמשנה למנכ"ל בחברת הייטק רפואי; בניגוד לאונא שהגיע מהשב"כ, אין ברקע שלו נגיעה לסייבר

אחרי יותר מחודש ללא ראש, מערך הסייבר מקבל סוף-סוף מנהיג. משרד ראש הממשלה הודיע היום (ה') על מינויו של תא"ל (במיל') גבריאל (גבי) פורטנוי לתפקיד ראש מערך הסייבר הלאומי, במקומו של יגאל אונא שפרש.


פורטנוי הוא בכיר לשעבר באמ''ן, שמאחוריו שורה של תפקידים באגף, ובהם ראש חטיבת ההפעלה המבצעית, מפקד מערך השטח (יחידה 9900) וראש מחלקת תכנון, תקינה ותקציבים. כיום הוא מכהן כמשנה למנכ"ל בחברת ההייטק הרפואי ENvizion Medical.

1 צפייה בגלריה
גבי פורטנוי ראש מערך הסייבר הלאומי
גבי פורטנוי ראש מערך הסייבר הלאומי
גבי פורטנוי, ראש מערך הסייבר הלאומי
( אנויזן מדיקל בע"מ)

פורטנוי בן ה-52, הוא בעל תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול ממכללת שנקר ותואר שני במנהל עסקים (MBA) מהקריה האקדמית אונו. עם זאת, בביוגרפיה שלו אין סעיף שקשור לעולם הסייבר, לעומת אונא שהגיע משירות ביטחון כללי והיתה לו נגיעה לנושא.
האתגרים של פורטנוי רבים ומגוונים, החל מהתמודדות עם חוסר המוכנות הנרחב של המשק הישראלי לתקיפות סייבר, כמו התקיפה על מחשבי גולד בונד בחודש שעבר בנמל אשדוד, ששיתקו את החברה למשך מספר ימים (תזכורת לכך שהאיראנים אורבים לחברות שלא מאבטחות את עצמן כראוי); וכלה בקידום חוק הסייבר, שעדיין תקוע במסדרונות הכנסת, ולנסות להתאים את יכולות הסייבר המקומיות למאה ה-21.
זאת ועוד, גם הגדרות התשתיות הקריטיות יצטרכו להשתנות, ויש לקוות שפורטנוי ינסה גם כאן להוסיף מטריית הגנה למערכת הבריאות, שכיום לא נכללת בהגדרה הזו - מה שאיפשר הלכה למעשה את התקיפה המוצלחת על מחשבי הלל יפה בשנה שעברה. הוסיפו לכך את הזירה של ההאקרים הפליליים שמפעילים נוזקות כופר נגד מטרות עסקיות, וניתן להעריך את גודל המשימה. על פי הודעת מערך הסייבר הלאומי, המינוי יובא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה.