סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

מתקפות סייבר על מקדונלדס ופולקסווגן, פרטי לקוחות נחשפו

ענקית המזון המהיר דיווחה כי האקרים השיגו גישה לפרטי מידע של לקוחות בדרום קוריאה ובטייוואן; במתקפת סייבר הושגו גם פרטי 3.3 מיליון לקוחות של מותג אאודי בצפון אמריקה


שתי חברות ענק - מקדונלדס ופולקסווגן - אישרו במהלך סוף השבוע כי נפלו קורבן להתקפות סייבר.
לפי הודעת ענקית המזון המהיר, האקרים השיגו גישה ל"מספר מצומצם" של תיקיות על לקוחות בדרום קוריאה ובטייוואן. הפרטים שנחשפו כוללים כתובות מייל אלקטרוני, כתובות משלוחים ומספרי טלפון, אך לא פרטי כרטיסי אשראי. דוברת מטעם החברה מסרה כי בכוונתם לנקוט בצעדים כדי "להודיע לרגולטורים וללקוחות שהפרטים שלהם נחשפו".

2 צפייה בגלריה
מתקפת סייבר האקר האקרים אבטחת מחשבים
מתקפת סייבר האקר האקרים אבטחת מחשבים
האקרים (צילום ארכיון)
(צילום: גטי אימג'ס)


בוול סטריט ג'ורנל דיווחו כי פרטי הפריצה התגלו בעקבות חקירה חיצונית שנפתחה בעקבות פעילות לא מאושרת ברשת המחשבים של החברה. לפי החברה, ההשקעה הגדולה שביצעו באבטחת סייבר הובילה לכך שהפריצה זוהתה במהירות. "הכלים האלה אפשרו לנו לזהות ולבלום במהירות פעילות לא מאושרת שהתגלתה לאחרונה ברשת שלנו. חקירה מקיפה בוצעה ועבדנו עם שותפים חיצוניים ומנוסים כדי לתמוך בחקירה", נמסר בהצהרה.
עוד הוסיפו כי הפעילות בסניפים לא נפגעה כתוצאה מהפריצה, אך כן הושגה גישה לפרטים של חלק מהעובדים.
בתוך כך, גם יצרנית הרכב הגרמנית פולקסווגן דיווחה כי פריצה למחשבים פגעה ביותר מ-3.3 מיליון לקוחות בצפון אמריקה. מדובר בעיקר בלקוחות נוכחיים או פוטנציאליים של מותג אאודי.
לפי הודעת החברה, צד שלישי לא מאושר השיג מידע אישי מוגבל על הלקוחות וקונים פוטנציאליים מספק שבו משתמשים מותגי אאודי וחלק מסוכני הרכב בארה"ב ובקנדה עבור שירותי מכירות דיגיטליות ושיווק. המידע שנחשף נוגע למכירות שבוצעו בשנים 2014-2019. לפי ההודעה שמסרה החברה לרגולטורים, מדובר בעיקר במספרי טלפון ובכתובות מייל, אך בחלק מהמקרים המידע כלל גם את סוג הרכב שרכשו הלקוחות או התעניינו בו. לפי ההערכות, המידע הושג בין אוגוסט 2019 ומאי 2021, אז התגלתה התקרית.

2 צפייה בגלריה
רכב אאודי חדשה
רכב אאודי חדשה
מכונית אאודי
(צילום: יצרן)