סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

Tech For Humanity
ארי גרגיר מחברת Red-C Biotech הוא הזוכה בתחרות קרן זיו אבירם בדובאי

גרגיר, מייסד החברה שפיתחה טכנולוגיה לייצור תאי דם אדומים אוניברסליים, זכה במקום הראשון בגמר תחרות "Aviram Awards - Tech for Humanity", לאיתור מיזמים משני מציאות במזרח התיכון, וגם במקום הראשון בפרס בחירת הקהל

ארי גרגיר זכה בפרס במקום הראשון בגמר תחרות "Aviram Awards - Tech for Humanity", המתקיימת בדובאי לאיתור מיזמים משני מציאות במזרח התיכון, וגם במקום הראשון בפרס בחירת הקהל.


היזם ארי גרגיר הוא מייסד ומנכ"ל Red-C Biotech, טכנולוגיה לייצור תאי דם אדומים אוניברסליים, החיוניים בטיפול בטראומה, בלידות, בניתוחים, בטיפול בסרטן ובהפרעות דם שונות. מטרת החברה היא ליצור עירויי RBC בעלות של 50 דולר ליחידה, וללא תלות בתורמים ובמתנדבים.

4 צפייה בגלריה
זיו אבירם מעניק את הפרס לארי גרגיר בכנס בדובאי
זיו אבירם מעניק את הפרס לארי גרגיר בכנס בדובאי
זיו אבירם מעניק את פרס המקום הראשון לארי גרגיר, בכנס בדובאי
(צילום: אלעד גוטמן)

בין הדוברים בגמר התחרות היה גם נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון, שאמר בשיחת זום: "המיזמים מקדמים את השלום. הסכמי אברהם יוצרים מקום לא רק לממשלות לשתף פעולה. כל כך הרבה שנים פוליטיקה וכלכלה במזה"ת היו נפרדים, ועכשיו אנחנו רואים את המיזמים כפלטפורמה לקידום השלום. למרות חילוקי הדעות בין מדינות, יש לנו כעת יותר מכנים משותפים בזכות שיתוף פעולה כלכלי. סוף המלחמה הקרה אפשרה אירופה דמוקרטית יותר. הכלכלה והטכנולוגיה שיחקו תפקיד חשוב, אך היו בעיות שלא נפתרו והקשו.

4 צפייה בגלריה
ביל קלינטון נואם בזום בוועידת דובאי של זיו אבירם
ביל קלינטון נואם בזום בוועידת דובאי של זיו אבירם
ביל קלינטון נואם בזום בוועידת דובאי של זיו אבירם
(צילום: אלעד גוטמן)

"עסקתי רבות ביחסים עם רוסיה, עם ילצין. הוא רצה להחזיר חיילים רוסיים הביתה, היה חשוב לשמור על הכבוד של המדינות לשעבר בברית המועצות. אוקראינה ויתרו על כל הגרעין שלהם כדי לשמור על השלמות הטריטוריאלית. העולם מסוכן ככל שיש יותר מדינות גרעיניות. עשינו התקדמות גדולה עם אוקראינה. אבל פוטין רוצה שליטה עולמית בסגנון המאה ה-19. הנפט עדיין חשוב וכך יהיה עוד הרבה זמן. אבל אני חושב שאנחנו בדרך הנכונה. המזה"ת חשוב ועדיין יש על מה לעבוד".

4 צפייה בגלריה
זיו אבירם יו"ר אורקם בדובאי
זיו אבירם יו"ר אורקם בדובאי
זיו אבירם יו"ר אורקם בדובאי
(פורבס)

משתתפת נוספת היתה הזמרת ריטה, שאמרה: "חשבתי שאני מקוללת מכל הבחינות. יהודיה, איראנית, אישה. אבא עבד קשה מאד כדי לפרנס, ההורים רבו כל הזמן. חיינו בסביבה עוינת, וכשהייתי בת 8 עלינו לישראל. הייתי הפרסיה שצחקו עליה בשל המוצא. המנטליות כל כך שונה. התרבות האיראנית עשויה משכבות רבות, והמנטליות הישראלית שטחית יותר, מיידית יותר. ההורים היו חסרי אונים, זרים במדינה, ללא שפה וכסף. אבל מעולם לא ריחמתי על עצמי, היה לי חלום ונאבקתי עליו. הייתה לי תשוקה לרקוד ולשחק והלכתי לבית ספר למשחק. החלום שלי התגשם בין לילה, המדינה כולה אימצה אותי. לא הסתרתי את המוצא שלי. זמרות אחרות התנהגו בצניעות, ואני באתי עם הצבע האמיתי שלי".

4 צפייה בגלריה
שופטים בתחרות בדובאי מימין פטימה אל ג’אבר דיאנה ווילד זיו אבירם כריסטינה הו
שופטים בתחרות בדובאי מימין פטימה אל ג’אבר דיאנה ווילד זיו אבירם כריסטינה הו
שופטים בתחרות בדובאי. מימין: פטימה אל ג’אבר, דיאנה ווילד, זיו אבירם וכריסטינה הו
(צילום: Forbes)

בין ארבעת שופטי התחרות בדובאי היתה פאטימה אל ג'באר, תושבת אבו דאבי, שסיפרה על עצמה לעיתונאי כלכליסט נועם לנדמן, ועל איך היא עוזרת לקדם עסקים שיוצרות נשים. לדבריה "קידום האישה באמירויות - זה מסע ארוך". כך אומרת אל ג'באר: "אני משמשת כחברת דירקטוריון בקבוצה המשפחתית שלנו אל ג'באר שעובקת בכמה תחומים - בנייה, תעשיה ולוגיסטיקה.
עד כמה נושא העצמת נשים במרכז חייך?
"אני מעודדת נשים לפתוח עסק, להיות עצמאיות, מסייעת להן בקידום היכן שאפשר, עוד משנת 2002 באמצעות חברה שהקמנן עבור זה. זו היתה הצלחה אדירה, קידמנו הרבה עסקים של נשים תוך טיפול במכשולים שונים שנשים נאלצות להתמודד עמם. עניינים תרבותים בעיקר. משרד המבחר מסייע גם כן בנושא. קידום האישה באמירויות - זה מסע ארוך. יש כיום הרבה יותר נשים יזמות, ויותר אמון וביטחון מצד העולם העסקי בעסקים שלהן. כיום אישה יכולה להקים עסק בלי חשש".
כיצד סייע החיבור שלך עם פורבס?
"כנראה שהם מחבבים אותי. בשנים 2013-2014 הופעתי ברשימות שלהם, לאחר ששימשתי כסמנכ"לית תפעול בקבוצה המשפחתית שלנו ב2007. הופעת שמי ותפקידיי סייעו ליצור שינוי במעמד הנשים באמירויות".
את חשה בשינוי בסביבה שבה אנו חיים בעקבות הסכמי אברהם?
"היו לנו באזור מספיק מלחמות ועוינות ואי יציבות והגיע הזמן לאחדות. האזור שבו אנו חיים הוא מבורך, וכשמדינה נהנית משפע כלכלי אז זו התרופה הטובה ביותר לשלום ושגשוג עם שכנותיה".
מה התרשמותך מהאירוע שבו את משמשת כשופטת בתחרות מיזמים בין משתתפים מישראל, מרוקו וירדן?
"שמחתי מאד להשתתף, פורבס הזמינו אותי כחלק מהמכנה המשותף שלנו ושל זיו אבירם וכל שאר המשתתפים לסייע לאנושות".
מתי את מבקרת בישראל?
"קודם כל, זה הראיון הראשון שלי עם ישראלי. יש לי חברים בישראל ואולי אמצא את עצמי שם יום אחד. הסכמי אברהם פתחו בפנינו את האפשרות הזאת".