סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

טלגרם משיקה מנוי בתשלום תמורתו יינתנו תכונות פרימיום למשתמשים

אפליקציית המסרים משיקה מנוי בתשלום שיאפשר לקבל פיצ'רים בנוסף לאלה של המשתמשים בחינם. למשל: שליחת קבצים גדולים של עד 4 גיגה-בייט, תמונות פרופיל מונפשות, כלי ניהול נוספים לצ'טים ותמיכה בהמרת דיבור לכתב

אפליקציית הצ'ט טלגרם משיקה מנוי בתשלום שיאפשר לקבל מספר פיצ'רים בנוסף לאלה של המשתמשים בחינם. כך נכתב בפוסט שפורסם בסוף השבוע בערוץ של פאבל דורוב, מנכ''ל ומייסד החברה. לא ברור בדיוק מה יהיה המחיר של המנוי החדש ומה בדיוק יקבלו אלה שישלמו עליו - דורוב לא ממש ציין זאת ובחברה לא הגיבו לשאלות העיתונאים בנושא. אבל על פי מה שנחשף בערוץ ההדלפות של האפליקציה, המנויים יקבלו אפשרות לשלוח קבצים "גדולים מאוד" של עד 4 גיגה-בייט, תמונות פרופיל מונפשות, כלי ניהול נוספים לצ'טים ותמיכה בהמרת דיבור לכתב.
המנוי החדש לא יבטל את המנוי החינמי, ובטלגרם מבינים היטב שהחברה לא יכולה לעבור למודל בתשלום. אבל אחד השיקולים של דורוב בהשקת המנוי הוא הגבלת הפרסום ככל שניתן באפליקציה. לדבריו הפרסום בטלגרם לא עובד היטב ואם החברה רוצה להמשיך לפתח את השירות היא חייבת למצוא דרך להגדיל את ההכנסות. דורוב גם הבטיח שאף אחד מהפיצ'רים החינמיים לא יוגבל עבור מי שלא משלם, והבטיח למשל שמי שמקבל קובץ גדול מאוד ממשתמש משלם יוכל להוריד אותו גם אם אינו מנוי משלם.
עם זאת מנויים בתשלום כן יזכו לסדרת הטבות נוספות כמו גישה ראשונית לתכונות חדשות, שיפור מהירות האפליקציה (כנראה בעיקר בגזרת מהירות ההורדה) ומשאבים נוספים שישפרו להם את חוויית השימוש - מה שזה לא יהיה. כאמור החברה נאלצת לפעול כך כדי לשפר את ההיוון של הפעילות שלה. עד כה, ומאז שנוסדה לפני 9 שנים האפליקציה נשארה חינמית לכל המשתמשים - אבל דורוב ציין שכעת הם זקוקים לכסף כדי לשלם על הגידול העצום בפופולריות שלה. טלגרם מתהדרת היום בלפחות כ-550 מיליון משתמשים ו-55 מיליון משתמשים יומיים. זהו זינוק עצום במספרים - כ-175% יותר ביחס ל-2018.
הקורונה עשתה לשירות רק טוב, כו גם המלחמה באוקראינה שהפכה את האפליקציה למקור חשוב למידע ותקשורת לא מצונזרת. החברה משתמשת בשרתים המאוחסנים בשלל מקומות בעולם אך בעיקר במטה שלה בדובאי. הזינוק העצום במספר המשתמשים דורש הגדלה של רוחב הפס ותשתיות המחשוב שלה - וזה דורש כסף והרבה ממנו כדי להמשיך ולהפעיל את האפליקציה ביעילות. אין ספק גם שהשקת מסלול בתשלום יאפשר לחברה להגדיל את שווי השוק שלה אם אי פעם תרצה לצאת להנפקה. עבור המשתמשים זו דרך טובה ולא פולשנית לתמוך באפליקציה החביבה עליהם. טלגרם מאוד פופולרית במדינות מתפתחות או בעלות משטרים אוטוריטריים, למרות שאינה מוצפנת מקצה לקצה כמו ווטסאפ למשל.
2 צפייה בגלריה
אפליקציות מסרים ווטסאפ טלגרם טוויטר סיגנל
אפליקציות מסרים ווטסאפ טלגרם טוויטר סיגנל
טלגרם
(צילום: גטי)
החברה ניסתה לייצר מודל הכנסות מבוסס פרסום שנכשל חלקית או אפילו ניסיון להשיק פלטפורמת קריפטו מבוססת בלוקצ'יין בשם TON שלא צלחה את שלב הרעיון אחרי שה-SEC איים על דורוב שלא יוכל להפעיל אותה בארה"ב, בדיוק כמו ליברה של פייסבוק. יהיה מעניין לעקוב אחרי יישום המודל החדש באפליקציה מכיוון שזה עשוי לתת רעיונות גם למתחרים כמו ווטסאפ שבעבר גם דרשה תשלום של דולר בשנה מהמשתמשים. מטא מנסה כבר שנים להוון את ווטסאפ ללא הצלחה יתרה ואולי אם המשתמשים יצביעו בארנק לטובת טלגרם - גם ווטסאפ תוכל להשיק מנוי דומה שיספק למשתמשים שלה פיצ'רים נוספים שלא קיימים בה כיום.