סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מייסדי ארמיס. מימין נדיר יזרעאל ו יבגני דיברוב
מייסדי ארמיס יבגני דיברוב ונדיר יזרעאל (צילום: אוראל כהן)

יוניקורן הסייבר ארמיס סקיוריטי מפטר 25 עובדים

ארמיס, שנמכרה ב-2020 לקרן אינסייט ולקרן ההשקעות של גוגל ב-1.1 מיליארד דולר, מפטרת 3.5% מעובדי החברה. עד היום גייסה ארמיס 600 מיליון דולר. שווי החברה בגיוס האחרון עמד על 3.4 מיליארד דולר

יוניקורן הסייבר ארמיס סקיוריטי (Armis Security) מפטר 25 עובדים מתוך 670 עובדי החברה. ארמיס הוא אחת מחברות הסייבר המצליחות בישראל, שכבר ב-2020 נמכרה ב-1.1 מיליארד דולר לקרן אינסייט וקרן ההשקעות של גוגל.
עד היום גייסה ארמיס כ-600 מיליון דולר. בפברואר 2021 גייסה החברה 125 מיליון דולר, בהובלת ברוקפילד טק פרטנרס (Brookfield Technology Partners), זרוע ההשקעות הצומחות של ברוקפילד ניהול נכסים. בגיוס האחרון בסוף 2021 גייסה ארמיס 300 מיליון דולר, בהובלת קרן הפרייבט אקוויטי One Equity Partners (OEP). שווי החברה בגיוס האחרון עמד על 3.4 מיליארד דולר.
ארמיס נוסדה בשנת 2015 ומנוהלת על ידי שני מייסדיה: יבגני דיברוב (מנכ"ל) ונדיר יזרעאל (CTO). החברה מעסיקה כיום כ־670 עובדים בתל אביב, וירג'יניה, פאלו אלטו, ניו יורק ולונדון. ארמיס פיתחה פלטפורמת אבטחה למכשירים מחוברים לרשתות הארגוניות כגון טלוויזיות חכמות, מצלמות רשת, מדפסות, מערכות מיזוג ובקרת אוויר. הטכנולוגיה של החברה מזהה מכשירים, בין שהם מחוברים לרשת ובין שלא, מנתחת באופן שוטף את התנהגותם ומכניסה להסגר מכשירים שיש חשד כי הותקפו, כדי להגן על המידע המצוי בהם. בשונה מפלטפורמות אחרות, ארמיס מציעה לארגונים פלטפורמת אבטחת מכשירים שפועלת ללא צורך בהתקנת רכיב תוכנה (Agentless), כך שהתקנת הפלטפורמה היא מהירה, ללא כל פגיעה ברשת.
"זהו יום לא פשוט עבורנו", אומרים ל"כלכליסט" מייסדי החברה. "כשיש אנומליה כה חזקה בשוק ושינוי באופן שבו חברות נמדדות - גם חברה חזקה כמו ארמיס מושפעת ממנה. מה שקורה בשוק הוא סממן של מיתון, ולכן אף שאנחנו צומחים בצורה מטורפת, אנו חייבים להיות הרבה יותר אחראים. אנחנו עדיין בוחנים רכישות, ומה שאנחנו עושים כעת הוא תיקון קטן שמטרתו לכוון להנפקה. אנחנו רוצים להיות אדונים לגורלנו, ואנחנו פועלים תחת ההנחות הכי פסימיות בשוק, אף שתקציבי הסייבר עולים. אנחנו מתמקדים בארגונים גדולים מאוד ושם רואים צמיחה מאוד יפה. אנחנו מסתכלים על 2023 בצורה הכי שמרנית עבורנו למרות הביקוש החזק".
מהחברה נמסר: "בעקבות התאמות בתוכנית העבודה והסטת תקציבים בין אזורים החלטנו לבצע שינויי כוח אדם שכללו מעבר של עובדים בין תפקידים בחברה ומהלך התייעלות שבמסגרתו קיבלנו החלטה קשה להיפרד מ-25 עובדים מתוך 670 - כ-3.5% מכוח האדם של החברה. אנו עושים זאת כדי להיערך למקרה של האטה עתידית וכדי להמשיך ולבנות חברת סייבר גלובלית מובילה לטווח הארוך".