סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
Assaf Rappaport Wiz Dog
אסף רפפורט מנכ"ל ומייסד Wiz (Credit: Nathaniel Tobias)

אסף רפפורט: "היעד הבא שלנו - מכירות של מיליארד דולר"

חברת Wiz דיווחה היום שמכירותיה קפצו בתוך שנה וחצי ממיליון דולר ל-100 מיליון דולר. רפפורט, מייסד שותף ומנכ"ל: "השוק שלנו עצום ואנחנו רק מגרדים את התחתית שלו. יש לנו פוטנציאל גידול עצום שאנחנו רק מגלים"

"היעד הבא שלנו הוא קצב הכנסות של מיליארד דולר וזה בטוח לא ייקח 18 חודשים", אמר אסף רפפורט, מייסד-שותף ומנכ"ל Wiz. "השוק שלנו עצום ואנחנו רק מגרדים את התחתית שלו. יש לנו פוטנציאל גידול עצום שאנחנו רק מגלים. רק חברות מעטות מגיעות להישג שלנו וגם למיליארד דולר. בשוק שלנו יש אפשרות לחברות לצמוח למעלה ממיליארד דולר הכנסות. יש שווקים שאין בהם את האפשרות הזו, אבל שוק הענן שבו אנחנו נמצאים פתוח לגמרי".
דבריו של רפפורט מגיעים לאחר ש-Wiz דיווחה שהגיעה לקצב מכירות שנתי ARR של 100 מיליון דולר בתוך 18 חודשים מהיום בו ציינה מכירות בהיקף של מיליון דולר. וויז קמה במרץ 2020, ולדברי החברה הטכנולוגיה שלה מותקנת ביותר מ-25% מחברות Fortune100, ועם לקוחותיה נמנים BMW Salesforce, Slack, Colgate, Blackstone ועוד. החברה מעסיקה 480 עובדים, מתוכם כ-130 בישראל, והיא צפויה להמשיך ולגייס עובדים בארץ ובעולם.
החברה דיווחה גם שעד היום גייסה 600 מיליון דולר בתוך 18 חודשים, שהביאו אותה לשווי של 6 מיליארד דולר. בגיוסים השתתפו הקרנות סקויה, אינדקס, אינסייט פרטנרס, גרין אוקס, סיילספורס וסייברסטארטס. עם המשקיעים הפרטיים הבולטים בחברה נמנים ברנרד ארנו, האיש העשיר בעולם, האוורד שולץ, הבעלים של סטארבקס ויזמים בולטים נוספים.
בשיחה עם "כלכליסט" אמר רפפורט: "להגיע ל-100 מיליון דולר זה הישג עצום אבל זו לא המטרה. אנחנו רוצים לבנות חברה נכון. ההכנסות שלנו לא הגיעו ממקורות קלים להשגה, הלכנו על המובילים בתחום אבטחת הענן, חברות הענן הגדולות בעולם וענקיות של פורצ'ן 100. חברות שעושות בדיקות קשות שבוחנות את כל המוצרים בשוק והולכות מאוד אסטרטגי".
לדבריו, "חברות סייבר רבות ממשיכות כיום לצמוח במהירות. ההאטה בשווקים לא מקטינה את הוצאות הסייבר של ארגונים גדולים, אלא להפך. ממשלות רבות מגדילות את היקפי הרכש של טכנולוגיות סייבר, ובמקביל מחילות רגולציה על שורה של ארגונים, בעיקר כאלה העוסקים בתשתיות קריטיות, ארגונים פיננסיים וארגוני בריאות הכוללים מידע רגיש של מאות מיליוני אזרחים ועוד. מטבע הדברים ישראל היא אחת הנהנות העיקריות מהגידול בתחום, ו-Wiz תמשיך לצמוח בקצב מהיר בכל הקשור לגיוס עובדים בישראל ובעולם וכן בגיוס מהיר של לקוחות. יש לנו מספיק כסף בקופה כדי להמשיך ולתמוך בתוכנית הצמיחה שלנו ולגייס את הטאלנטים הטובים ביותר".
Wiz הוקמה על ידי אסף רפפורט המנכ"ל; עמי לוטבק, סמנכ"ל הטכנולוגיות; ינון קוסטיקה, סמנכ"ל המוצרים; ורועי רזניק, סמנכ"ל המחקר והפיתוח. הצוות כולו עובד יחד יותר מ-15 שנים, בין היתר כמנהל קבוצת אבטחת הענן של מיקרוסופט, אשר רכשה את אדאלום, אותה הקימו, בסכום של כ-320 מיליון דולר.
הטכנולוגיה של Wiz סורקת את סביבת הענן, על כל שכבות המחשוב השונות שבה, על ידי התממשקות API פשוטה. Wiz מנתחת לעומק את המשאבים בענן, כולל ניתוח מעמיק של מבנה הרשת, הרשאות גישה וטעויות קונפיגורציה שעלולות להוות פתח לתוקפים. בנוסף, הפלטפורמה סורקת גם את שכבת האפליקציה והתוכנה ומזהה חולשות ונוזקות. Wiz משלבת את כל הממצאים לתמונה אחת ברורה של הסיכונים המהותיים ביותר בענן על ידי חישוב של מאות סיכונים שונים וההקשרים ביניהם. כך Wiz מאפשרת לצוותי אבטחה לזהות, לתעדף ולמנוע סיכוני ענן מורכבים שחוצים בין שכבות הענן השונות.