סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

שני משחקים, אלף באגים: סדרת פוקימון ממשיכה להיות עמוסה בתקלות ובכיף

ויולט וסקלט, הכותרים החדשים בסדרת פוקימון של נינטנדו, כוללים המון פיצ'רים, קווי עלילה, אתגרים ופוקימונים חדשים, אבל גם הם, כמו אחיהם הגדולים, סובלים מכמות בעיות שחורגת מגבול הטעם הטוב. לא ממש ברור איך, אבל אפשר ליהנות מהם גם ככה

יציאה של צמד משחקי פוקימון חדשים הוא תמיד אירוע ענק. סדרת המשחקים של חברת Gamefreak היא המצליחה והרווחית ביותר בעולם, וחברת נינטנדו חייבת להם לא מעט ממכירות הקונסולות שלה, שכן לא מעט אנשים מעט קונים אותן רק כדי לשחק בפוקימון. בתחילת השנה יצא משחק בודד בסדרה, "Pokemon Legends: Arceus", שהיה סוג של סיפור צד לסדרה הראשית. הוא שינה לא מעט דברים בפורמולה שנשארה כמעט זהה לאורך 25 השנים האחרונות. רבים האמינו שהמשחקים הבאים בסדרה, הדור ה-9 של פוקימון, יקחו ממנו לא מעט פיצ'רים שיוטמעו בהם.
"Arceus" היה משחק עמוס באגים והרגיש לא מספיק מלוטש בזמנו ושני המשחקים החדשים בסדרה - "סקרלט" ו"ויולט", שיצאו יחד כמשחקים-אחים - ירשו ממנו את התכונה הזו ואף העצימו אותה. קשה לדבר על שניהם מבלי להזכיר את כמות הבאגים והבעיות העצומה - נושא שהפך לשיחת היום ברחבי האינטרנט. קשה להבין איך משחקים בסדרה כל כך פופולרית, שמגיעים מחברה עם כיסים עמוקים שכאלה, עזבו את המשרדים שלהם במצב הזה.
3 צפייה בגלריה
פוקימון סקרלט-ויולט
פוקימון סקרלט-ויולט
פוקימון סקרלט-ויולט
(צילום: נינטנדו )
הבאגים במשחק מתחילים כמעט מהשניות הראשונות ונעים בין משעשעים ובלתי מזיקים (כמו היבלעות הרגליים של הגיבור במדרגות בכל פעם שהוא יורד או עולה בהן) לבין מציקים ולא נעימים (סביבות שנעלמות וצצות באופן רנדומלי, דמויות שמאבדות את האנימציה שלהן ונתקעות במקום), ועד מזיקים ממש, כמו קיפאון המשחק וחזרה לתפריט הראשי של הסוויץ'. התקלה הזו היא נדירה למדי, אבל עדיין מתרחשת מעת לעת.
גם אם מתעלמים מכל הסחות הדעת האלה, המשחק נוטה לעיתים קרובות לרוץ בקצב רענון פריימים איטי למדי - בעיקר בשטחים פתוחים או כשמופיעות הרבה דמויות על המסך - מה שהורס גם כן את החוויה. כל הבעיות האלה מפתיעות למדי, בעיקר כשמדובר במשחק שמראש לא מרהיב מבחינה גרפית או טכנית, כך שאין להן ממש תירוץ. ואולם, מי שיוכל להתגבר על כל הבעיות האלה יגלה מתחת להן את אחד המשחקים הכי מוצלחים בסדרה. נכון, המערכת הכללית של המשחק לא שונה בהרבה מאלה של קודמיו, אבל נעשו פה לא מעט שינויים, קטנים וגדולים, שהופכים אותו לכיפי במיוחד.
3 צפייה בגלריה
פוקימון סקרלט-ויולט
פוקימון סקרלט-ויולט
פוקימון סקרלט-ויולט
(צילום: נינטנדו )
השינוי הראשון - וכנראה גם העיקרי - הוא העולם הפתוח של המשחק. אחרי השעות הראשונות בהן המשחק די מוביל אתכם יד ביד, העולם כולו - ממש כולו - נפתח, ואפשר ללכת פשוט לכל מקום. אמנם רוב המקומות מאכלסים פוקימונים מתקדמים שיביסו אתכם בשניה, אבל האפשרות קיימת - וזה כיף גדול.
המשחק מתרחש ביבשת פלדיאה, השואבת השראה בעיקר מספרד. הוא כולל שלושה קווי עלילה מקבילים, בניגוד לקו עלילה אחד כמו בשאר משחקי הסדרה. קו העלילה הראשון דומה לשאר המשחקים וצריך לנצח בו את אלופי מכוני הפוקימונים המתחרים בכל היבשת. קו העלילה השני קשור לפרופסור ארוון שתפגשו בתחילת המשחק והוא שולח אתכם לאסוף חפצים מיוחדים שנקראים "herb mystica" ופזורים ברחבי העולם. הם נשמרים על ידי פוקימונים טיטאנים - גרסאות ענקיות במיוחד של פוקימונים שונים - שמהווים אתגר חדש במשחק. קו העלילה השלישי קשור לתחרות ביניכם לצוות סטאר המתחרה, שהבסיסים שלו פזורים ברחבי העולם.
שלושת קווי העלילה מאפשרים חופש נוסף לשחק איך שתבחרו - ואפשר לשחק בשלושתם במקביל. הדמויות בסיפורים כתובות ומאופיינות לא רע והן בהחלט מעניינות יותר מהמקובל במשחקים הקודמים. עניין אחד לא מובן: איך ייתכן שגם כיום, ב-2022, משחקי פוקימון לא כוללים דיבור לדמויות ומכריחים את השחקנים לקרוא הרים של טקסט. לא הגיע הזמן להתקדם?.
תוספת מבורכת היא הקרבות האוטומטיים - פיצ'ר חדש לגמרי. אין שחקן שלא מכיר את מערכת הקרבות של משחקי פוקימון, שכמעט לא השתנתה ואף על פי שהיא כיפית מאוד, מדי פעם היא יכולה להתיש - במיוחד כשמנסים לאסוף חפצים מיוחדים כדי ליצור מהם חפצים חדשים וחזקים יותר. למצבים האלה מציע המשחק את האופציה של קרבות אוטומטיים: בכל זמן אפשר לזרוק קדימה את הפוקימון הראשי בנבחרת שלכם, שפשוט ירוץ לצידכם, ובכל פעם שתתקרבו לפוקימון פראי, הוא ירוץ אליו ויילחם בו לבד, בשניות ספורות, כשהחפצים ונקודות הניסיון מהקרב ייאספו אליכם כרגיל, אך ללא מאמץ. האופציה הזו חוסכת שעות רבות של קרבות רפטטיביים, והיא נהדרת ממש. כמובן שלא כל קרב כזה יעבוד ואם תשלחו את הפוקימון שלכם להילחם ביריבים חזקים ממנו, הוא יחזור אליכם פצוע ובבושת פנים.
3 צפייה בגלריה
פוקימון סקרלט-ויולט
פוקימון סקרלט-ויולט
פוקימון סקרלט-ויולט
(צילום: נינטנדו )
שאר האלמנטים במשחק דומים למדי למה שכולנו מכירים כבר. נמשחק כולל הפעם כ-400 פוקימונים - לא מעט מהם חדשים לגמרי - והעיצובים החדשים, ברובם, חמודים ממש. לא מדובר במשחק שישכנע את מי שמעולם לא שיחקו בסדרה להתאהב בה (לכם שווה לנסות את Arceus), אבל מעריצים ותיקים ימצאו פה הרבה מה לאהוב.
בשורה התחתונה: חבל שכמות הבאגים הבלתי נגמרת מעיבה על משחק עם פוטנציאל להיות מוצלח כל כך. יתכן שבשבועות הקרובים ייצאו תיקונים לרוב הבאגים והנושא יהיה שייך לעבר, אבל כרגע, מאמני פוקימון עתידיים צריכים לקחת אותם בחשבון ולחשוב האם בא להם לשחק למרות כל הבעיות.