סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
רות פורת סמנכ"לית הכספים של גוגל
רות פורת, סמנכ"לית הכספים של גוגל (צילום: בלומברג)

הקיצוצים בגוגל נמשכים: בלי אימוני כושר, ולפטופים פחות איכותיים לעובדים

על פי מייל רוחבי ששלחה סמנכ"לית הכספים של החברה רות פורת, בכוונתה של ענקית הטכנולוגיה "לחסוך באמצעות שיפור המהירות והיעילות". "מי שזקוק למהדק יכול לשאול בדלפק הקבלה"

סמנכ"לית הכספים של גוגל רות פורת שלחה ביום ו' מייל נדיר לכלל עובדי החברה, בו כתבה כי החברה תבצע קיצוצים בציוד ובשירותים שמקבלים העובדים. במסמכים אחרים שנצפו על ידי CNBC נכתב כי גוגל מצמצמת באימוני כושר לעובדים, במהדקים, בניירות דבק ובתדירות ההחלפה של מחשבים ניידים לעובדים.
"אחד היעדים החשובים של החברה לשנת 2023 הוא לחסוך באמצעות שיפור המהירות והיעילות", כתבה פורת במייל. "אנו פועלים לשם כך בכל הפונקציות".
הצעדים האחרונים לצמצום עלויות מגיעים בהמשך לתקופת הקיצוצים החמורה ביותר של גוגל בכמעט שני העשורים שלה כחברה ציבורית. בינואר אמרה החברה שהיא תבטל 12 אלף מקומות עבודה, המהווים כ-6% מכוח העבודה שלה, כדי להתמודד עם ההאטה במכירות, הנובעת מגידול שיא במספר העובדים. החברה גם סירבה לשלם את יתרת חופשות המחלה והלידה של העובדים המפוטרים, דווח ב-CNBC.
במייל האחרון כתבה פורת כי פיטורים הם ההחלטה הקשה ביותר שהיה על החברה לקבל. "העבודה הזו חיונית במיוחד בגלל הצמיחה האחרונה שלנו, הסביבה הכלכלית המאתגרת והזדמנויות ההשקעה שלנו להניע את הטכנולוגיה קדימה - בפרט עם בינה מלאכותית", נכתב בו.
פורת התייחסה לשנת 2008, בה היה הידוק חגורה: "בדיוק כפי שעשינו ב-2008, נבחן את הנתונים כדי לזהות תחומי הוצאה שאינם יעילים כפי שהם צריכים להיות או שאינם מתאימים לגודל שלנו".
החיסכון בציוד כולל, כאמור, השהיית החידוש של מחשבים ניידים וגם של מחשבים נייחים ומסכים. עובדי גוגל שאינם בתפקידי הנדסה, אך זקוקים למחשב נייד חדש, יקבלו כרומבוק מתוצרת גוגל, בניגוד למגוון ההצעות בעבר שכללו גם את המקבוקים של אפל. בנוסף, עובדים יזדקקו לאישור מנהל אם הם צריכים אביזר שעולה יותר מאלף דולר ואינו זמין באופן פנימי.
גם מהדקים וסרטי הדבקה, כאמור, אינם מסופקים עוד בתחנות ההדפסה שברחבי החברה כחלק מיוזמת עלות-תועלת. "מי שזקוק למהדק יכול לשאול בדלפק הקבלה", נכתב בהנחיות.
"מדובר בעיקר בהתאמות קלות", נכתב במסמך פנימי נפרד שקיבלו העובדים. "עכשיו, כשרובנו נמצאים רק שלושה ימים בשבוע במשרד, שמנו לב שאפינו יותר מדי מאפינס, ראינו שימוש ב-GBuses של נוסע אחד בלבד והצענו שיעורי יוגה ביום שישי אחר הצהריים, כשרוב האנשים עובדים מהבית".
דובר google מסר: "כפי שהודענו בפומבי, יש לנו מטרה כחברה לבצע חיסכון באמצעות שיפור המהירות והיעילות. כחלק מזה אנחנו מבצעים כמה שינויים שיסייעו לנו לנהל באחריות את המשאבים שלנו בזמן שאנחנו ממשיכים להציע הטבות ושירותים ברמה הגבוהה ביותר בתעשייה".