סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
צוות אוטוטוקס בישראל
צוות אוטוטוקס בישראל ( צילום: אייל טואג)

קוואלקום רוכשת את אוטוטוקס הישראלית תמורת 350-400 מיליון דולר

החברה הישראלית פיתחה שבבי תקשורת בין כלי רכב שנועדו לצמצם באופן משמעותי את תאונות הדרכים

ענקית השבבים האמריקאית קוואלקום רוכשת את חברת השבבים אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר. לפי ההערכות, שווי העסקה הוא 350-400 מיליון דולר.
אוטוטוקס, המעסיקה 120 עובדים, פיתחה שבבי תקשורת בין כלי רכב (V2X) שמצמצמים באופן משמעותי את תאונות הדרכים. החברה גייסה עד היום 150 מיליון דולר, בין השאר מג'מיני, מאגמה, גלנרוק, אמיתי ונצ'רס, דלק מוטורס, סמסונג קאטליסט, יונדאי, ליברטי, נובוטון ופוקסקון. ל"כלכליסט" נודע כי דלק מוטורס תרוויח מהעסקה 10 מיליון דולר מהעסקה, זאת מאחר שמשקיעי הסבב האחרון מקבלים פי 1.5 על השקעתם והם הראשונים לקבל תמורה.
לאחר הרכישה, טכנולוגיות הבטיחות של אוטוטוקס ישולבו במערך פלטפורמת הרכב המחוברות לענן של קוואלקום.
טכנולוגיות ה-V2X שהיו קיימות בשוק עד כה סיפקו התראות על מצבים שונים בכביש (התראות Day 1). ערכות השבבים החדשות של אוטוטוקס יאפשרו לראשונה לבצע גם פעולות קריטיות להצלת חיים בכביש, דוגמת בלימת הרכב לפני התנגשות (Day 2). המוצרים החדשים של אוטוטקס כבר נבחרו על ידי יצרן רכב מוביל ומיועדים לשילוב במיליוני מכוניות נוסעים חדשות. המוצרים הראשונים יהיו זמינים השנה, וישולבו במכוניות הראשונות בשנת 2025.
"אנחנו משקיעים במחקר, פיתוח ופריסה של טכנולוגיות V2X מאז 2017 וסבורים כי ככל ששוק הרכב יצמח ויתפתח, כך יגבר הצורך בטכנולוגיות לשיפור בטיחות משתמשי הדרך, כמו גם במערכות תחבורה חכמות", אמר נאקול דוגאל, סגן נשיא בכיר ומנהל כללי בתחום הרכב בקוואלקום. "אנו חולקים עם אוטוטוקס ניסיון מקצועי בן יותר מעשור, ומחויבות לפיתוח מוצרים וטכנולוגיות V2X חדשניות, תוך התמקדות באתגרי הבטיחות למשתמשי הדרך בעולם של היום. אנו מצפים לעבוד יחד על מנת לפתח פתרונות V2X שיסייעו לנהגים בכל רחבי העולם, תוך קיצור זמני הפיתוח וההשקה של מוצרים חדשים בתחום ויצירת אפשרות לייצור ואימוץ המוני של טכנולוגיות בטיחות חשובות מעין אלו".
חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס, אמר: "המשימה שלנו היתה לחולל מהפכה בבטיחות עבור תעשיית התחבורה והרכב באמצעות פתרונות V2X. אנו מצפים לקדם את תעשיית הרכב העולמית יחד עם קוואלקום ולייצר את הטכנולוגיות הטובות ביותר לשוק".