מכורים לחדשות: 43% מהישראלים מתעדכנים לפחות פעם בשעה, 72% דרך הרשתות החברתיות
מדו"ח הרגלי הצפייה והגלישה של yes ופלאפון עולה כי נפח הגלישה ממשיך לעלות: בית ישראלי ממוצע צורך כ־700 ג׳יגה בייט בחודש, כאשר 77% מהגלישה מוקדשת לתכני וידיאו וסטרימינג
הישראלים ממשיכים להיות צמודים לחדשות גם ב־2025: 43% מהציבור מתעדכנים בחדשות לפחות פעם בשעה או שעתיים, ו־15% עושים זאת בתדירות גבוהה אף יותר - כל חצי שעה. כך עולה מדו״ח הרגלי הצפייה והגלישה של yes ופלאפון ל-2025.
עוד עולה מהדו"ח כי הרשתות החברתיות הן הפלטפורמה המרכזית לצריכת החדשות: 72% מהישראלים ציינו כי הם מתעדכנים דרך פייסבוק, אינסטגרם, טלגרם, טוויטר וטיקטוק. אחריהן נמצאים אתרי האינטרנט עם 64% וערוצי הטלוויזיה עם 55%. רק 13% מהנשאלים ציינו כי העיתון המודפס הוא מקור החדשות המרכזי שלהם.
לצד תדירות ההתעדכנות הגבוהה, הדו״ח מצביע גם על שינוי בפורמט המועדף: 55% מהישראלים מעדיפים לצפות בסרטונים קצרים על פני מהדורות חדשות או כתבות. במהלך ימי המערכה מול איראן נרשם זינוק של 45% בזמן הצפייה בחדשות, לצד עלייה חדה בצריכת תכני וידאו.
הדו״ח מצא כי הישראלים מבלים בממוצע 9.1 שעות ביום בצפייה בטלוויזיה למשק בית. במהלך המלחמה עם איראן בחודש יוני, שעות הצפייה היומיות זינקו ל־11.2 שעות. במקביל, משק בית ממוצע מזפזפ כ־50 פעמים ביום וצופה ב־21 סדרות ו־30 סרטים בשנה.
עוד עולה מהנתונים כי נפח הגלישה ממשיך לעלות: בית ישראלי ממוצע צורך כ־700 ג׳יגה בייט בחודש, כאשר 77% מהגלישה מוקדשת לתכני וידיאו וסטרימינג. ברשתות החברתיות ובאפליקציות המסרים נרשמה פעילות מוגברת במיוחד בתקופות חירום, ובראשן טלגרם, ששימשה מקור מרכזי לעדכונים בזמן אמת.
השימוש ב־ChatGPT זינק בשנת 2025 ב־227%, והפך אותה לאפליקציה הצומחת בישראל. על פי הנתונים, 96% מהישראלים מכירים לפחות אפליקציית בינה מלאכותית אחת, מחצית מהציבור נעזרים בכלי AI במקום במנוע החיפוש גוגל, ול־17% מהמשתמשים כבר יש מנוי בתשלום לאחת מאפליקציות ה־AI.
לצד העלייה החדה בשימוש, הדו״ח מצביע גם על הסתייגות מהתכנים: 81% מהישראלים מעדיפים לצרוך ברשת תכנים שלא נוצרו באמצעות בינה מלאכותית, ו־86% סבורים כי יש לחייב סימון ברור של תכנים שנוצרו על ידי AI.
גם בקרב ילדים נרשמה מעורבות גבוהה במסכים ובמשחקים דיגיטליים. על פי הדו״ח, 76% מההורים מדווחים כי ילדיהם משחקים במשחקי מחשב, נתון המשפיע גם על דפוסי הפנאי: 56% מההורים ציינו כי בעקבות המשחקים ילדיהם יוצאים פחות מהבית. במקביל, רק 43% מההורים לילדים בגילאי 7-12 מגבילים את ילדיהם בשימוש בנייד, ומחצית מההורים העידו כי היו רוצים שילדיהם יפסיקו לשחק במשחקים פופולריים כמו רובלוקס ופורטנייט.
.
































