סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
טוויטר
טוויטר (צילום: AP)

חפרפרת בטוויטר: עובד לשעבר נמצא אשם בריגול עבור ממשלת סעודיה

אחמר אבואמו עבד במחלקת שיתופי הפעולה במזרח התיכון ואסף מידע אישי על יריב פוליטי של מוחמד בן סלמן ועל מתנגדי משטר אחרים, והעבירו לסעודיה באמצעות מקורב לסלמן. כעת, לאחר שפסק דינו ניתן בארצות הברית, הוא צפוי לעד 20 שנות מאסר

עובד לשעבר של טוויטר שהיה חשוד בריגול לטובת סעודיה נמצא אשם על ידי בית המשפט בארצות הברית, כך פורסם בבלומברג אתמול. העובד, תושב ארצות הברית בשם אחמד אבואמו, הורשע על ידי חבר מושבעים גם בקשירת קשר לביצוע הונאה, זיוף מסמכים והלבנת הון. הוא עשוי לקבל עונש של עד 20 שנות מאסר.
אבואמו עבד עבור החברה על שיתופי פעולה במזרח התיכון בין השנים 2015-2014. על פי התביעה הפדרלית שהוגשה נגדו, הוא ועובד נוסף של טוויטר בשם עלי אלזברה קיבלו פנייה מממשלת סעודיה בה הוצעו להם כסף מזומן ומוצרי יוקרה תמורת שיתוף הפעולה שלהם באיסוף מידע אישי על משתמשי טוויטר שלממשל היה בהם עניין. אלזברה, מתכנת בחברה, נמלט לסעודיה והתחמק ממשפט. לאור הקשר שלו לממשלת סעודיה, טוויטר שלחה אזהרות לכמה משתמשים על כך שחשבונותיהם היוו מטרה עבור גורמים מטעם הממשל הסעודי ב-2015.
במשפט טענה התביעה שחבר בכיר בממשלתו של מוחמד בן סלמן פנה לאבואמו כדי שיעזור לו להשיג מידע על יריביו. במסגרת שיתוף הפעולה הזה אסף אבואמו על פי האישומים מידע אישי שכלל תאריכי לידה, כתובות מייל ומספרי טלפון של מבקרי הממשל הסעודי ושלח את המידע למפעילו במדינה. להגנתו, טען אבואמו שנחשף רק למידע שהיווה חלק מעבודתו השגרתית בטוויטר.
ב-2018 רצחו סוכני ממשלת סעודיה את העיתונאי ג'מאל חשוקג'י, שעבד עבור "הוושינגטון פוסט" וביקר תכופות את הממשל הסעודי. למרות כמות גדולה של ראיות לפיהן נסיך הכתר הסעודי בן סלמן הוא שהזמין את הרצח כדי להשתיק את יריבו הפוליטי, ארצות הברית שמרה על יחסיה התקינים עם סעודיה. על התביעה נאסר להתייחס ישירות להפרות זכויות האדם של סעודיה במהלך המשפט, אך היא העלתה זאת בעקיפין כשאחת העדות שהציגה התביעה תיארה באוזני חבר המושבעים כיצד אחיה נעלם ב-2018 לאחר שביקר את המשטר בטוויטר.