סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בשיא החום: מנהלי קרן GREEN INVEST מחפשים בישראל פתרונות מבריקים לשינויי האקלים

מייסד הקרן ומנהל חטיבת ההשקעות שלה עורכים בימים אלה סדרת פגישות בארץ עם יזמים, עם חברות ועם מוסדות שעשויים לקבל ממנה מימון להאצת פעילותם. הקרן מנהלת כיום נכסים בשווי 1.43 מיליארד דולר ומתכוונת להשקיע מחצית מהסכום בפתרונות למשבר האקלים והאנרגיה

אירופה מתמודדת בימים אלה עם גל החום הכבד ביותר בתולדותיה, שמוביל לשריפות במדינות כמו בריטניה וצרפת - מצב שמבהיר כי חברות, אינדיבידואלים ומוסדות חייבים להתייחס לשינוי האקלים. המשך המלחמה באוקראינה מדגיש גם את הצורך לנקוט במאמצים לפתור את משבר האנרגיה המתקרב.
"כשרק התחלנו אנרגיה מתחדשת הייתה סיפור רציני כי היא הייתה יקרה מדי וכל הלקוחות טענו שזה כלל לא הגיוני להוציא הרבה כסף על אנרגיה מתחדשת", הסביר ניקולא רושון, מייסד ומנכ"ל GREEN INVEST. "היום המצב שונה לגמרי, כי אנרגיה מתחדשת היא הפתרון נגד שינויי האקלים וגם נגד משבר האנרגיה באירופה".
רושון, ביחד עם אוליביה גיום, מנהל חטיבת השקעות ההון בחברה, התראיינו לכלכליסט במהלך ביקורם הראשון בישראל. החברה, שבעבר עבדה מרחוק עם חברות ומוסדות ישראליים, נחתה לאחרונה בארץ כדי להיפגש עם יזמים ומוסדות פוטנציאליים שעשויים להרוויח מהקרן. החברה מנהלת נכסים בשווי של יותר מ-1.4 מיליארד יורו (1.43 מיליארד דולר) ומקווה להשקיע השנה מחצית מההון הזה בפרוייקטים שמתמודדים עם שינויי האקלים ומנסים לפתור את משבר האנרגיה. לפי שני המנהלים, הם מחפשים טכנולוגיות הקשורות לאחסון וליעילות אנרגטית.
בישראל, החברה מיוצגת על ידי 4F Distribution – חברת ייעוץ ושיווק צד שלישי בתחומי ההשקעות וההפצה. זו אחת מהשותפויות שסייעו לחברה הפריזאית לחדור לאומת הסטארט-אפ ומאפשרת לה לזהות פרויקטים שעשויים לתמוך במטרה. "אני מתרשם למדי מהפגישות שקיימנו עם המוסדות מכיוון שהם מכירים היטב את הסקטור", אמר גיום. "זה סקטור די ספציפי והם היו מאד סמכותיים ויודעי דבר".
כיום החברה משקיעה ב-1.200 פרוייקטים ברחבי אירופה ויש לה שותפויות חזקות עם יותר מ-25 חברות, ביניהן חברות ישראליות. בשנים האחרונות ישראל הפכה למרכז טבעי לחברות טכנולוגיות העוסקות בנושאי אקלים בשל מזג האוויר במדינה והיעדר משאבים טבעיים. בהתאם, ישראל היא הבית של חברות רבות שמנסות למצוא פתרונות למשבר האקלים, שמסתמכים על אנרגיה סולארית או על רוח במקום משאבים אחרים ופחות ידידותיים לסביבה.
רבות מההשקעות של החברה הן באירופה, אך האקלים הוא נושא כלל עולמי ולכן מתעסקים בו בכל רחבי העולם. בכל הקשור לאנרגיה סולארית ולקרקעות הנדרשות, השניים מודים שקל יותר לעבוד עם צפון אמריקה ואסיה בשל כמויות האדמות הפיזיות שיש באזורים הללו, זאת בנוסף לביורוקרטיה מופחתת מאשר באיחוד האירופי. למרות זאת, בחברה מתחייבים להמשיך ולעבוד עם מומחים מישראל, מאירופה ומאזורים נוספים - מאמצים שלהערכתם יניבו פירות בחמש השנים הבאות.
בחברה ביקשו להדגיש כי הם עובדים מקרוב עם שותפים ומוסדות שלהערכתם יכולים להתמודד עם חלק מהנושאים הללו. "המשימה של החברה היא למעשה להילחם נגד שינוי אקלים ולהציע פתרון לפיתוח תשתיות בנות קיימא בכל רחבי העולם", אמר רושון. "אנחנו קרובים לכל התעשייה והיזמים, ואנחנו באמת מציעים מנגנון לפיתוח הסיפור של היזמות ברחבי אירופה. זו המומחיות שלנו".
"הפתרון לאקלים מגיע מהיזמים ומהמוסדות. הם זקוקים לכסף ואנחנו צריכים להציע להם את הכסף לא כדי לבזבז אותו, אלא כדי לתמוך ביזמות. זה המפתח להצלחה שלהם", סיכם גיום.