סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

אמזון מחמירה את האכיפה בענן: תסיר תכנים המעודדים אלימות

לפי דיווח ברויטרס, חטיבת הענן של החברה, AWS, תעסיק צוות שיעבוד יחד עם חוקרים חיצוניים במטרה לנטר איומים עתידיים. על הכוונת - תכנים של ארגונים קיצוניים

אמזון מתכוונת לנקוט בגישה פעילה יותר כדי לקבוע אילו סוגי תכנים מפרים את המדיניות בשירותי הענן שהיא מציעה, ובהתאם בכוונתה לחזק את החוקים נגד תכנים המעודדים אלימות ולאכוף את הסרת התכנים הבעייתיים, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס המתבסס על שני אנשים המעורים בנושא. המהלך קרוב לוודאי שיעורר מחדש את הדיון לגבי היכולת של ענקיות הטכנולוגיה להגביל את חופש הדיבור.


לפי אחד המקורבים, בחודשים הקרובים מתכוונים באמזון להעסיק מספר עובדים חדשים בחטיבת שירותי הענן (AWS) שיעבדו עם חוקרים חיצוניים כדי לפתח את היכולות לנטר אחר איומים עתידיים. לפי המומחים, המהלך עשוי להפוך את אמזון, ספקית שירותי הענן המובילה בעולם החולשת על נתח שוק של 40% לפי חברת המחקר גרטנר, לאחת הבוררות המרכזיות בנוגע לתכנים המותרים לפרסום באינטרנט.
בשבוע שעבר פורסם בוושינגטון פוסט, שבבעלותו של מייסד אמזון ג'ף בזוס, כי החברה הורידה אתר שמשתמש בשרתים של אמזון בשל פרסום תעמולה מטעם דאע"ש ובירך על פיגוע ההתאבדות בשבוע שעבר שהרג כ-170 אפגנים ו-13 חיילים אמריקאים בקאבול.

2 צפייה בגלריה
פיגוע אפגניסטן קאבול
פיגוע אפגניסטן קאבול
פצועים בפיגוע בקאבול

הגישה הפעילה יותר בנוגע לניטור התכנים מגיעה לאחר שאמזון הסירה בתחילת השנה את אפליקציית המדיה החברתית השמרנית פרלר משירותי הענן שלה בעקבות ההתקפה על גבעת הקפיטל ב-6 בינואר.
"צוות האמון והבטיחות של AWS נועד להגן על הלקוחות והשותפים של AWS וכן על משתמשי האינטרנט מניסיונות של שחקנים רעים לנצל את השירותים שלנו למטרות לא חוקיות", נמסר בהצהרה שפרסמה החברה. "כשהצוות מגלה על התנהגות פוגענית או לא חוקית בשירותי הענן הם פועלים במהירות לחקור ויוצרים קשר עם הלקוחות כדי שינקטו את הפעולות המתאימות".

2 צפייה בגלריה
Amazon Web Services AWS logo שירות האינטרנט של אמזון
Amazon Web Services AWS logo שירות האינטרנט של אמזון
שירות הענן של אמזון, AWS
(צילום: שאטרסטוק)

לפי התקנון הנוכחי של שירותי הענן, אסור להשתמש בשירות לקידום פעילות לא חוקית או כדי לאיים באלימות ולקדם ניצול מיני של ילדים. כשמתגלה הפרה של התקנון באמזון פונים קודם ללקוחות ומבקשים להסיר את התכנים או להתקין מערכת שתנטר את התכנים. אם לא מושגת הסכמה מקובלת על שני הצדדים, אמזון עלולה להסיר את האתר מהענן.
לפי המקורבים, באמזון פועלים כעת לפיתוח גישה חדשה שתכלול קביעת הרמה שבה פרסום מידע שגוי מחייב את התערבות החברה. עוד הוסיפו המקורבים כי הצוות החדש לא יעבור על כמויות התכנים העצומות שמאוחסנות על הענן, אלא יפעל כדי לזהות איומים עתידיים כמו ארגונים קיצוניים שהתכנים שלהם עלולים להגיע לענן של אמזון.