סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אמיר שבט וידאו
אמיר שבט (צילום: דור מנואל)

אמיר שבט, הבכיר הישראלי בטוויטר לשעבר, מקים קרן השקעות קטנה

הקרן נקראת Darkmode Ventures והיא מיועדת להשקעה בחברות סטארט-אפ בשלבים מוקדמים המתמקדות בפלטפורמות תוכנה. הקרן תנהל בשלב הראשון 5 מיליון דולר ותשקיע בכ-35 מיזמים (רובם ישראלים), שבכל מיזם יושקע בין 200-100 אלף דולר כחלק מסבב הגיוס הראשון של החברה

אמיר שבט, הבכיר הישראלי לשעבר בטוויטר, מקים קרן קטנה להשקעות שנקראת דארקמוד ונצ'רס - Darkmode Ventures, להשקעה בחברות סטארט-אפ בשלבים מוקדמים המתמקדות בפלטפורמות תוכנה. שבט ישקיע בעיקר ביזמים ישראלים.
הקרן תנהל בשלב הראשון 5 מיליון דולר ותשקיע בכ-35 מיזמים, כאשר בכל מיזם יושקע בין 200-100 אלף דולר כחלק מסבב הגיוס הראשון של החברה."יש מגמה של קרנות קטנות בעמק הסיליקון, הן מחזירות הרבה יותר למשקיעים. אם לקחת 5 מיליון צריך להחזיר 15 מיליון, אם לקחת חצי מיליארד צריך להחזיר 1.5 מיליארד דולר", אומר שבט לכלכליסט. למעט שבט, חברים בקרן רפא דנילו, שהקים חברה שנמכרה לגונג, וקיית אורקהובה, יזמת אמריקאית מקולורדו שהיתה בעברה מראשוני העובדים בפייסבוק ונחשבת למומחית דאטה.
בשיחה עם כלכליסט מספר שבט "עד לפני כשנה הייתי אחראי על ה-API - פלטפורמת המפתחים של טוויטר, עסק של חצי מיליארד דולר בעקבות רכישת החברה שלי על ידי טוויטר. פרשתי מהחברה בעקבות כניסת מאסק אליה והאווירה שהוא יצר. הקרן השקיעה עד היום ב-12 חברות מתוכן עשר עם יזמים ישראלים ונשקיע בשלושים וחמש חברות. המלחמה גרמה לנו לרצות להשקיע ביזמים ישראלים שיותר ויותר מהם פותחים את חברת האם בארצות הברית בגלל שיקולי המלחמ.ה גם רוצים משקיעים מחו"ל והחברות נפתחות בארצות הברית. המסים משולמים בארץ ואני רואה יזמים שנלחמים גם בשטח וחלקם לבושים במדים וחלקם איבדו אנשים במלחמה ויזמים שמתמודדים עם לחצים של העובדים שלי . נשים עם בעלים במלחמה ויש לי יותר כבוד והערכה ליזמים האלה".
"אני חושב שנמשיך להשקיע במה שאנחנו טובים בו כמו דיפטק AI, מוצרים למפתחים, נביא ערך גדול מאוד לישראל. אפל מקימה עוד פלטפורמה להרבה אפליקציות ואופן AI מכריזים על מרקט פלייס קרב הפלטפורמות ממשיכות כי כל הערך נמצא שם ורואה מוצרים כמו שיש היום. עשינו השקעה בבלו סקיי שמתקדם בצורה חזקה ונותן פלטפורמה לקהילה ורואה אנשים שנהנים ממנה", אומר שבט.
לפני טוויטר מספר שבט, "התחלתי במיקרוסופט בישראל עברתי לגוגל והכרתי את יוסי מטיאס והקמתי את קמפוס היזמות בישראל . עברתי לארה"ב להקים קמפוס יזמות, הצטרפתי לסלאק בתחילת דרכה שם מ-60 מפתחים ל-250 אלף מפתחים, לאחר מכן הצטרפתי לטוויץ שנרכשה על ידי אמזון - שם הייתי אחראי על הAPI. פרשתי משם הקמתי את רישאפל שנקנה על ידי ג'ק דורסי בטוויטר, כתבתי שני ספרים על איך תוכנה תדבר איתנו ועל פלטפורמות מפתחים. ההשקעה הראשונה שלי היתה בחברה שנקראת בלו סקיי שהיא החברה החדשה של ג'ק דורסי. לייצר שיח ציבורי איכותי. יש חשיבות לפלטפורמות פתוחות ארגונים מצליחים שיש להם גישה למידע החל ממידע בסיילספורס וכלה מה עושים באתר שלך והחיבור בין כל המידעים זה המקום שאני רוצה להיות ואני חושב שזה מהלך הפוך ממה שקורה בטוויטר וגם בטסלה שאוסרת חיבור לכל מערכת סלולרית ואני בעד מערכות פתוחות בלבד".