סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בלעדי
חברת התוכנה פריוריטי רוכשת את סילברבייט תמורת 120 מיליון שקל

סילברבייט, שהוקמה על ידי אבי מוסקונה לפני שלושה עשורים, מספקת פתרונות ניהול עבור מלונות בכ־30 מדינות. עבור פריוריטי, שמתמחה בפיתוח וניהול מערכות ארגוניות, זוהי רכישה חמישית תוך 16 חודשים. היקף הרכישות: 400 מיליון שקל

ארבע שנים חלפו מאז מותו של אבי מוסקונה, וכעת יורשיו מוכרים את חברת התוכנה שהקים - סילברבייט (SilverByte) - תמורת 120 מיליון שקל לחברת התוכנה פריוריטי שבבעלות קרן ההשקעות האמריקאית TA וקרן ההשקעות הפרטיות הישראלית פורטיסימו, כך נודע ל"כלכליסט".
סילברבייט הוקמה ב־1992, אך את המוצר שלה השיקה שש שנים לאחר מכן: תוכנה שמספקת פתרונות ניהול שונים לתחום האירוח, שבה משתמשות רשתות של מלונות כדי לנהל את כל הממשק מול האורח - מביצוע תהליך הצ'ק־אין ועד ליציאה מהמלון. התוכנה גם משמשת לניהול הקשר של המלון מול אתרי הזמנות, ניהול התפוסה במלון, ניהול אירועים, ניהול הספא וכן סידורי הניקיון השונים במלון.
על לקוחות סילברבייט נמנות רשתות ישראליות כמו פתאל, דן ובראון, ודרכן החברה גם פעילה בכ־30 מדינות בעולם. החברה נחשבת רווחית, וקצב הצמיחה שלה הוא 20%-10% בשנה. סילברבייט מעסיקה כ־50 עובדים ומנוהלת על ידי עינב פלג, שתמשיך לנהל אותה גם לאחר השלמת הרכישה - שמותנית באישור רשות התחרות - כחטיבת המלונאות של פריוריטי.
גלעד נהוראי, נציג הבעלים בפריוריטי, אמר כי "סילברבייט מדורגת בעקביות בשנים האחרונות במקומות הראשונים בטכנולוגיה בתחום התיירות. שילוב הכוחות בין החברות הוא מהלך טבעי. סילברבייט ופריוריטי יקחו את תחום ה-Travel Tech לשלב הבא".
עבור פריוריטי, שמתמחה בפיתוח וניהול מערכות ארגוניות, זוהי רכישה חמישית שהיא מבצעת תוך שנה וארבעה חודשים, בהיקף כולל של 400 מיליון שקל. רכישות אלה הכניסו את החברה לתחומי פעילות של מסחר וקמעונאות, וכעת גם מלונאות. פריוריטי הוקמה על ידי פורטיסימו על גבי הפלטפורמה של חברת התוכנה אשבל, שאותה רכשה ב־2013 במסגרת מכרז תמורת 192 מיליון שקל. פריוריטי משרתת כיום כ־10,000 לקוחות, והיא נחשבת כמי ששולטת בשוק ה־ERP בישראל לעסקים קטנים ובינוניים.
בסוף 2020 מכרה פורטיסימו, המנוהלת על ידי יובל כהן, 50% ממניות פריוריטי לקרן TA האמריקאית לפי שווי של 250 מיליון דולר. מאז העסקה, פריוריטי מנוהלת על ידי שגיב גרינשפן, שקודם לכן כיהן כמנכ"ל חברת הפינטק פינסטרה וכמנהל חטיבה באמדוקס, והוא זה שמוביל את אסטרטגיית ההתרחבות באמצעות רכישות.
כך, בפברואר 2021 רכשה פריוריטי את חברת אידאה שמתמחה בפיתוח מערכות תוכנה לתחום הריטייל תמורת 142 מיליון שקל. הכניסה לתחום זה העלתה משמעותית את ההכנסות של פריוריטי והכניסה אותה לתחום באמצעות פתרון קמעונאי לרשתות, הכולל מסחר מקוון, ניהול עמדות מכירה (POS), ניהול כספים, ניהול מלאים, ניהול מועדוני לקוחות ומערך הפצה.
באוקטובר 2021 רכשה פריוריטי תמורת 40 מיליון שקל את עובדים.נט הישראלית שפיתחה מערכת לניהול נוכחות ובקרה תקציבית. חודשיים לאחר מכן, בדצמבר, רכשה החברה ב־50 מיליון שקל את אפליקציית משוב, שפותחה על ידי מירה מאירי, שנמצאת בשימוש של בתי ספר רבים בישראל. באפריל האחרון היא רכשה תמורת 50 מיליון שקל גם את סופט סולושן, פלטפורמה ליצירת אפליקציות ופורטלים, שמספקת פתרונות ניהול למרכזים לוגיסטיים מורכבים.
פריוריטי - שמעסיקה 450 עובדים ופועלת גם בארה"ב, בריטניה ובלגיה - צפויה לבצע רכישות נוספות בחודשים הקרובים במטרה להגדיל את נפח הפעילות של החברה, וכן כדי להיערך להנפקה לפי שווי של מאות מיליוני דולרים.
את רכישת סילברבייט הובילה סייבל השקעות שבבעלות שחר סיידון ויעל שניצר. סייבל ליוותה את המוכרת ולקחה חלק בכל שלבי התהליך.