סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
core scientific
core scientific (צילום: AP)

לב המשבר: "מלכת הביטקוין" Core Scientific מכרה 80% מהביטקוין שבהחזקתה

חברת הכרייה החולשת על יותר מ-10% מהשוק המירה 7,202 יחידות ביטקוין ב-167 מיליון דולר והשאירה לעצמה 1,959 ביטקוינים בלבד. המנכ"ל מייק לוויט: "התעשייה נמצאת בתקופה לא יציבה, השווקים נחלשו והכלכלה מתמודדת עם אינפלציה היסטורית"

חברת כריית הביטקוין קור סיינטיפק (Core Scientific) מכרה את רוב החזקות הביטקוין שלה ביוני, כך מסרה החברה בעדכון חודשי. החברה המירה 7,202 יחידות ביטקוין בכ-167 מיליון דולר. על פי דוחות, היא מחזיקה כעת ב-1,959 יחידות ביטקוין בלבד וב-132 מיליון דולרים במזומן.
רווחים ממכירות הביטקוין של החברה שימשו לתשלום עבור שרתי ASIC, המשמשים בדרך כלל לכריית מטבעות קריפטו, כמו גם עבור השקעות בקיבולת של מרכזי מידע ועבור החזר מתוזמן של חובות – כך על פי החברה, שמוסרת גם שהיא תמשיך למכור את המטבעות שכרתה על מנת לממן הוצאות תפעול ולשמר נזילות.
ההודעה מהוה את אחד מהסימנים האחרונים לסנטימנט אי הוודאות בשוק. שחקניות גדולות בתחום נוקטות לאחרונה בצעדים דרסטייםעל מנת לשרוד בשוק ההולך ונעשה יותר ויותר קשוח. המחצית השניה של 2022 היתה מאתגרת עבור הסקטור - וחודש יוני היה קשה במיוחד. חברות שנאלצו למכור או לחסל את עסקיהן גרמו לזעזועים בתעשיה, ערך הביטקוין צנח - והדבר משפיע גם על הכורים.
מנכ"ל החברה מייק לוויט אמר כי "התעשייה נמצאת בתקופה לא יציבה, השווקים נחלשו והכלכלה מתמודדת עם אינפלציה היסטורית".
חברות כרייה כמו קור סיינטיפיק הכרחיות על מנת לשמר את הבטיחות של רשת הביטקוין. כורים מאשרים את העסקאות המבוצעות באמצעות ביטקוין בעזרת ציוד יקר ומחשבים בעלי עוצמה. בעבר כינתה את עצמה "קור סיינטיפיק" "מלכת הביטקוין". החברה נחשבת לענקית בתחום ומפעילה יותר מ-180 אלף שרתי ASIC. במרץ הודיעה החברה כי היא מפעילה יותר מ-10% מרשת הביטקוין וכי בכוונתה להמשיך בכרייה ולהגדיל את מרכזי המידע שלה.