סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מייסדי Noname Security עוז גולן ו שי לוי
מייסדי Noname Security, עוז גולן ו שי לוי (יוסי זליגר)

אקמאי במו"מ לרכישת Noname security הישראלית בחצי מיליארד דולר

שוויה של החברה, המתמחה באבטחת ממשקי תוכנה, הוערך עד כה בכמיליארד דולר; מגעים שהתנהלו בעבר בין החברות לא המריאו בגלל פערי שווי אך נראה כעת כי הן מצאו את עמק השווה והמשא ומתן לקראת סיומו

יוניקורן הסייבר הישראלי Noname security נמצא במשא ומתן למכירתו בכחצי משוויו, המוערך כיום בכ מיליארד דולר, לחברת התוכנה האמריקאית אקמאי, כך על פי טקרנץ'. משא ומתן שהתנהל בעבר בין החברות, ועליו דווח בכלכליסט, לא המריא בגלל פערי שווי אך נראה כעת ששתי החברות מצאו את עמק השווה והמשא ומתן לקראת סיומו.
Noname security גייסה עד היום כ-220 מיליון דולר כאשר הגיוס האחרון היה בשווי של מיליארד דולר, מה שהופך את העסקה הנוכחית לאכזבה עמוקה למרבית משקיעי החברה ועובדיה .
החברה הישראלית, המתמחה באבטחת ממשקי תוכנה (API),גייסה ב-2021 135 מיליון דולר בסבב שלישי. בין המשקיעות בה ניתן למנות הקרנות Lightspeed Georgian , Insight Partners, Cyberstarts, Next47, Forgepoint ו-The Syndicate Group (TSG). היא הוקמה בתחילת 2020 על ידי עוז גולן המנכ"ל ושי לוי, שהכירו במהלך שירותם הצבאי ביחידת 8200.
הטכנולוגיה של החברה מאבטחת ממשקי תוכנה שנחשבים לאחת מנקודות התורפה העיקריות ברשתות מחשבים תאגידיות. API הם החיבורים בין האפליקציות ושירותי הרשת השונים המאפשרים להם "לדבר" ביניהם. כך למשל, כשרוכשים ברשת או באפליקציה מוצר ומזינים את מספר האשראי דרך פייפאל, החיבור בין הסליקה של פייפאל לאישור התשלום בחנות המקוונת מתבצע דרך אותו ממשק תוכנה - זה שהחברה מאבטחת.
בניגוד לפתרונות הקיימים בשוק, שמסתפקים בהגנה פאסיבית והתרעה בזמן אמת בלבד, הפתרון של Noname Security מסוגל לבצע סריקה של המערכות הקשורות לממשק ולוודא שהן לא מכילות חולשות או פרצות אבטחה שעשויות להתבטא במהלך השימוש.