קליפורניה מתנגדת להכפלת שיגורי הרקטות של SpaceX של מאסק
החברה ביקשה להגדיל את מספר השיגורים השנתיים של רקטת פלקון 9 מבסיס ונדנברג מ-50 ל-95. ועדת החוף של קליפורניה התנגדה פה אחד. הסיבות: חשש מזיהום רעש, סגירת חופים וחניוני קמפינג והפרעה לחיות בר. הממשל יכול לעקוף את החלטת הוועדה, כפי שעשה באוקטובר האחרון
ועדת החוף של קליפורניה (The California Coastal Commission) הצביעה אתמול (ה') נגד תוכנית של SpaceX של אילון מאסק להכפיל כמעט את מספר שיגורי רקטות פלקון 9 שהחברה מורשית לבצע מדי שנה מבסיס חיל האוויר ונדנברג, מ-50 ל-95 שיגורים. כך לפי דיווח ברויטרס.
יחד עם זאת, אך כפי שקרה כאשר הוועדה הצביעה באוקטובר האחרון נגד הרחבת שיגורים קודמת של SpaceX מ-36 ל-50 במתקן, הממשלה האמריקאית יכולה פשוט לעקוף את התנגדותם של הרגולטורים הקליפורניים ולאשר את התוכנית האחרונה.
משרד חיל האוויר האמריקאי טען שהרחבת השיגורים המוצעת בונדנברג, הממוקם 97 ק"מ צפונית-מערבית לסנטה ברברה על החוף המרכזי של קליפורניה, היא פעילות פדרלית הפטורה מפיקוח נוסף של המדינה. דוח צוות הוועדה טען שמתוך 51 רקטות ששוגרו בשנה שעברה מונדנברג, פלקון 9 של SpaceX היוו 46 מהן.
בעוד ש- SpaceX מפעילה כמה משימות עבור משרד ההגנה ונאס"א, השיגורים הנוספים שהיא מבקשת לאשר לה מיועדים בעיקר לשאת מטענים עבור רשת הלוויינים של החברה עצמה, סטארלינק, נכתב בדוח. SpaceX גם ביקשה להרחיב את מתקני השיגור שלה במרכז החלל קנדי של נאס"א בקייפ קנוורל, פלורידה.
גורמי חיל האוויר לא השתתפו בישיבת הוועדה ביום חמישי בקלבסס, צפונית ללוס אנג'לס, שם הצביע הפאנל 11-0 נגד בקשת החברה. גם נציגי SpaceX וגם חיל האוויר לא היו זמינים מיד להגיב. SpaceX תבעה את ועדת החוף של קליפורניה על התנגדותה הקודמת, והאשימה את הסוכנות בהדרת חברתו של מאסק וברגולציה מוגברת כנקמה על דעותיו הפוליטיות.
בנוסף לבקשה לאפשר עד 95 שיגורים בשנה של ידי פלקון 9, התוכנית החדשה שהציגה החברה תאפשר עד חמישה שיגורי רקטות פלקון Heavy בשנה, ועד 24 נחיתות של מאיצי הרקטות הניתנים לשימוש חוזר של החברה, פי שניים מהמאושר בעבר. שני אזורי נחיתה חדשים בבסיס גם ייבנו. נחיתות בים גם יוגברו.
בהמלצה לדחייה, צוות הוועדה ציין מה שהוא כינה מידע לא מספיק על התוכנית וחששות מזיהום רעש והפרעה לחיות בר מבומים קוליים תכופים יותר וחזקים יותר עם הגברת פעילות השיגור של SpaceX. דוח הצוות גם ציין את הצורך בסגירות תכופות יותר של חופים וחניונים ציבוריים הנמצאים בתוך אזורי הסיכון של השיגור סביב הבסיס.






























