סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מימין אורי שגיא ו אריק אוחנה Envoy
מימין אורי שגיא ואריק אוחנה, מייסדי Envoy (צילום: באדיבות Envoy)

אקזיט ל-Envoy של אורי שגיא: נמכרת ל-Blink Charging ב-34 מיליון דולר

החברה שפיתחה טכנולוגיה המאפשרת הפעלה של ציי רכב חשמלי שיתופיים בארה"ב תתמזג עם בלינק מוביליטי שבבעלות בלינק צ'ארג'ינג הנסחרת בנאסד"ק. הסיבה: "ביקוש לשירות בשוק שמתאפיין באי-יציבות, כדי לאפשר לחברה להמשיך לצמוח מבלי לצאת לסיבוב גיוס נוסף"

הסטארט-אפ אנבוי Envoy שפיתח טכנולוגיה המאפשרת שימוש ברכב חשמלי שיתופי בבניינים ובקהילות בארה"ב, מתמזג עם חברת בלינק מוביליטי Blink Mobility, הפועלת בתחום ונמצאת בבעלות של חברת הנאסד"ק בלינק צ'ארג'ינג Blink Charging. שווי העסקה - כ-34 מיליון דולר במניות ובמזומן. החברה הנרכשת גייסה עד כה 11 מיליון דולר בהון וכ-70 מיליון דולר באשראי.
אנבוי הוקמה בשנת 2017 על ידי אורי שגיא, המשמש כמנכ"ל החברה, ואריק אוחנה. החברה צמחה לאורך השנים האחרונות ועבדה עם רשויות מקומיות בארה"ב ועם יותר מ-100 חברות נדל"ן בפריסה ארצית של מאות רכבים. סבב הגיוס האחרון שלה הובל על ידי הקרנות Shell Ventures וקרן Building Ventures המתמקדת בחדשנות בתחום הנדל"ן.
המיזוג נעשה, על פי החברה, "בעקבות ביקוש לשירות בשוק שמתאפיין באי-יציבות, כדי לאפשר לחברה להמשיך לצמוח מבלי לצאת לסיבוב גיוס הון נוסף". "לפני כשנה הסתמן כי מצב הנזילות בשוק יכול להיות גורם מעכב במיקסום הצמיחה ועם זאת גם לייצר הזדמנויות על רקע סגירתן של חברות רבות בתחום פעילותנו", אמר לכלכליסט המנכ"ל שגיא. "לכן, בתמיכת הדירקטוריון, החלטתי לפעול לכיוון מיזוג שיכול לאפשר לחברה לגדול מהר יותר וליהנות מיכולות תפעוליות גלובליות. המיזוג עם בלינק מוביליטי תחת המטריה הרחבה של חברת הנאסד"ק בלינק צ'ארגינג, ייתן ביטחון למשקיעים שלנו ול-27 עובדי החברה, ויאפשר למותג שלנו להמשיך להוביל את הדרך על ידי הנהלה בעלת ידע נרחב, נוכחות שוק וניסיון בתחומי האנרגיה והמוביליטי".
שגיא, יזם סדרתי שמתגורר בשנים האחרונות בארה"ב, החליט לעזוב את הניהול השוטף של החברה ולהמשיך למיזם הבא שהוא מקים, המשלב בין עולמות הקלינטק, הפרופטק והנדל"ן. אוחנה, המייסד הנוסף, יחליף אותו בתפקיד המנכ"ל.