המסע של גוגל להודו: תציע בחינם את שירות ה-AI ג'מיני ל-500 מיליון משתמשי סלולר
בשלב הראשון, מנויים בני 18-25 ברשת הסלולר ריליינס ג'יו של מוקש אמבאני ייהנו מגישה חינמית לשירות ה-AI של גוגל למשך 18 חודשים; לאחר מכן השירות יוצע בחינם לכלל הלקוחות
גוגל תציע את צ'טבוט ה-AI ג'מיני בחינם ליותר מ-500 מיליון מנויים של רשת הסלולר ריליינס ג'יו בהודו, זאת כחלק מהמאמצים של חברות הבינה המלאכותית לגייס לקוחות במדינה.
מוקש אמבאני, יו"ר ריליינס אינדסטריז – החברה האם של ג'יו - אמר כי מטרת החברה היא להפוך את הודו "למעצמת AI" באמצעות שיתופי פעולה ארוכי טווח עם חברות כמו גוגל. ריליינס ג'יו היא ספקית שירותי הטלקום הגדולה בהודו.
השירותים של גוגל, שהמחיר שלהם עומד על 35,100 רופי (396 דולר) למשתמש, יהנו מפריסה נרחבת בהודו, הודות לכך שמשתמשים בני 18 עד 25 בחבילות הדור החמישי ללא הגבלה של ג'יו יזכו לגישה חינמית במשך 18 חודשים. בהמשך, השירות יוצע בחינם לכלל הלקוחות של החברה.
"אני נרגש מהאופן בו השותפות הזו תרחיב את הגישה ל-AI ברחבי הודו", מסר סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל. הודו קוסמת במיוחד לחברות הטכנולוגיה הודות למאגר הנרחב של צרכנים שהיא מציעה, כולל כ-377 מיליון בני דור ה-Z, שאחראים ל-860 מיליארד דולר בצריכה פרטית. לפי הערכות של חברת הייעוץ BCG, הנתון הזה צפוי לטפס ל-2 טריליון דולר בתוך עשור. יתרה מכך, להודו יש את מספר המשתמשים הגבוה ביותר בפלטפורמות המדיה החברתיות כמו פייסבוק (מעל 350 מיליון משתמשים), אינסטגרם (413.8 מיליון משתמשים), יוטיוב (מעל 467 מיליון) ואפליקציית ההודעות ווטסאפ עם יותר מחצי מיליארד משתמשים. שיעורי ההשתתפות הללו הופכים אותה לשוק מרכזי לשירותים דיגיטליים.
ספקית הטלקום השנייה בגודלה במדינה, בהארטי אירטל (Bharti Airtel) חשפה ביולי שותפות עם חברת ה-AI פרפלקסיטי, במסגרתו 360 מיליון לקוחות קיבלו גישה חופשית לפרפלקסיטי פרו, חבילה שמחירה עומד על 200 דולר בשנה.
חברת בינה מלאכותית נוספת שמנסה לכבוש את הודו היא OpenAI, שהודיעה השבוע כי תציע את ChatGPT Go בחינם למשתמשים במדינה למשך שנה החל מ-4 בנובמבר. הודו כבר הפכה לשוק השני בגודלו של החברה.































