סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
יניב ורדי מנכ"ל קלארוטי
יניב ורדי מנכ"ל קלארוטי (צילום: קלארוטי)

"עברה רבע שעה מהידיעה שחמותי נרצחה להבנה שבני נפצע. החוסן שלי הוא להישאר חזק גם עסקית"

יניב ורדי, מנכ"ל חברת הסייבר קלארוטי מספר על הבשורות הקשות שקיבל בשבת השחורה ועל ההחלטה לקיים אירוע גלובלי של החברה במיאמי יומיים לאחר מכן. "היה לי רצון להראות שאנחנו מנצחים גם בעורף ויש לנו המשכיות"

בסביבות השעה 17:00 בשבת השחורה, קיבל יניב ורדי, מנכ"ל חברת הסייבר קלארוטי (Claroty) טלפון מחבר בנתיב העשרה - שבישר לו שחמותו נרצחה. היא נמצאה ירויה על הריצפה בביתה לאחר שיצאה מהממ"ד להזהיר את הבת של בעלה מפני המחבלים ולחפש את הכלבים שלה. ורדי הודיע לאישתו, דנה על מות אימה וזמן קצר לאחר מכן בנו החייל עידן התקשר ממסוק ואמר לו שהוא יורד באסף הרופא ואפשר להגיע לבקרו.
"זה היה בהפרש של רבע שעה מההבנה שאמא של דנה נרצחה להבנה שעידן נפצע. יותר דאגנו מהפן הנפשי כי הם נלחמו שמונה שעות כעשרים חיילים מול למעלה ממאה מחבלים והוא איבד הרבה חברים. היה שם קרב רציני, הרבה RPG ורימונים שזרקו עליהם כאשר רובם היו בלי חולצות ובלי אפוד וקסדות. תמיד ירדנו על הדור הזה שהוא דור של טלפונים ומסכים והייתה שאלה לגבי הערכים שלהם. הבנו טוב מאוד את הערכים באותה השבת, החל מההירתמות להגנה ועד התמיכה שהם מעניקים אחד לשני היום", הוא אומר.
את הבשורות קיבל ורדי תוך כדי פגישה מצומצמת של ההנהלה מישראל שנערכה לקראת פגישת הנהלה בכירה גלובלית מתוכננת. "החברה מתנהלת כל הזמן, היא חברה גלובלית. דיברנו בינינו ההנהלה בישראל – סמנכ"לית משאבי אנוש וסמנכ"ל כספים על מה אנחנו עושים נוכח החדשות ואז הייתי אמור לעלות לפגישת ההנהלה הגלובלית כאשר קיבלתי את ההודעה מהחבר שמצא את אמא של דנה על הריצפה. פשוט אמרתי שאני לא עולה לפגישה, שחברי ההנהלה הישראלים יתקשרו את מה שהחלטנו בינינו ונתקדם", הוא מספר.
באותה נקודה הוא אומר שעבר לנהל את החברה "באוטומט".
"אם אני חושב על זה בדיעבד היו פה עוד כמה דברים: קודם כל הרצון להראות שאנחנו מנצחים גם בעורף, שאנחנו חזקים עסקית ויש לנו המשכיות. דבר שני, החברה היא גלובלית, יש לנו יותר מ-500 איש - בערך 200 מהם בישראל. יומיים אחרי זה היה לנו את האירוע הכי גדול בשנה במיאמי. אירוע עם מאות משתתפים בכירים החל מפקידי ממשל ועד מנהלי אבטחת מידע מתאגידי ענק. היינו צריכים להחליט אם אנחנו עושים את זה. כשעלינו לשיחה מאוחר יותר האירופאים והאמריקאים אמרו שאין מצב שנקיים את האירוע בזמן שהישראלים לא יוכלו להגיע. אני אמרתי שחד משמעית מקיימים את האירוע ונותנים את האירוע הכי טוב שאנחנו יכולים. זה חלק מהרצון להראות שאנחנו מנצחים גם בעורף. היה לי ברור שאנחנו עושים את זה".
ורדי היה אמור לפתוח ביום שלישי 10.10 את האירוע המדובר (נקסוס) במיאמי, אך במקומו ובמקום שאר העובדים שהיו אמורים להגיע מישראל נרתמו השותפים האמריקאים. "קיבלתי אלפי הודעות ווטסאפ ותמונות, הם סיפרו שהאירוע מאוד מרגש אותם ולנו, עם המלחמה פה היה מאוד מרגש לראות את ההירתמות שלהם לעניין. היה מאוד ברור שאנחנו הולכים על זה ורוצים להראות שאנחנו ממשיכים בצורה מאוד נחושה וחזקה", הוא אומר. "מדובר באירוע של 300 מנכ"לים וסמנכ"לים מהחברות הכי גדולות בעולם. מנהלי אבטחה של פייזר, BMW, חברות פורצ'ן 100 והיינו צריכים לנהל אותו".
1 צפייה בגלריה
אירוע נקסוס קלארוטי לכתבה עם יניב ורדי
אירוע נקסוס קלארוטי לכתבה עם יניב ורדי
מתוך אירוע נקסוס במיאמי, קלארוטי. הוחלט לקיימו למרות המלחמה בישראל
איך ממשיכים לנהל את החברה בנסיבות כאלה?
"ביום ראשון הודענו שאנחנו עוברים לעבוד מהבית וגם היום יש עשרות עובדים במילואים, אנחנו חברת סייבר אז הרוב הם חבר'ה שמתעסקים במודיעין. אנחנו נותנים את כל הלגיטימציה לעבוד מהבית למרות שהמשרדים פתוחים, אנחנו תומכים בכל עובד ומה שהוא או היא מרגישים. למרות שיש הרבה עובדים במילואים אנחנו עדיין נותנים 100% מענה ללקוחות בזמן אמת – פשוט עובדים יותר קשה, עובדים יותר ואני חושב שזה מתוך הרגשת שליחות של להגן על תשתיות קריטיות, בטח בזמן מלחמה. תמיד מבינים את החשיבות של הגנה תשתיות מים, מזון, אנרגיה אבל בזמן מלחמה זה חשוב עוד יותר ואנשים באמת רוצים להרגיש שהם עוזרים במה שהם יכולים.
המנהלים הישירים התחילו לעשות שיחות ישירות עם העובדים, לראות שכולם בסדר, ואחרי כמה זמן עשינו שיחה כוללת עם העובדים בישראל. לאחר מכן ערכנו שיחת חברה שהייתה מאוד מרגשת. זו חברה גלובלית, עם מאות אנשים שאינם מישראל. בדרך כלל אני פותח ראשון, אבל באותה שיחה לפני שפתחתי בדברים ביקשו ממני להמתין ושידרו וידאו שבו כל אחד אמר כמה מילות תמיכה, חלקם בדמעות, חלקם מאוד התרגשו, זו הייתה יוזמה שלהם", הוא אומר.
זה הטכני, אבל איך אתה, בתוך החדשות הנוראיות והדאגה ממשיך לנהל את החברה?
"אני מאוד מאמין שיש שני מעגלים במשברים כאלה. הראשון הוא דברים שהם לא בשליטתנו – זה לא בשליטתי מה קורה מחר או בשבוע הבא. זה פחות בשליטתנו אבל אנחנו נמשכים לשם, צורכים הרבה חדשות וזה רק גורם לתסכול ולעצב. המעגל השני הוא המעגל שבשליטתך – לדבר עם אנשים שאתה אוהב, לעשות ספורט, להתנדב או לעבוד, ככל שאנחנו מתעסקים בעבודה, בעשייה או בדברים שהם בשליטתנו – רגשית תמיד נהיה במצב יותר טוב.
וזה לא רק אני – אני מרגיש שכולנו בחברה כשעושים המצב טוב יותר. יש פה באמת הרגשת שליחות. כל שנה כמות התקפות הכופרה עולה ב-100% ומי שהכי נפגע זה התשתיות הקריטיות. לדוגמא, באחת מההתקפות היה ניסיון לשנות את הרכיב הכימי של המים בתשתיות מים וזה עלול להרוג אנשים, לכן הרגשת השליחות היא אמיתית ואני חושב שכשאנשים מתעסקים במשהו שהוא חשוב זה עוזר להתמודדות. ההתעסקות בעבודה גם יוצרת משהו וגם לא צורכים חדשות בזמן הזה, זה טוב, זה עוזר.
אני לא אשקר, היה קשה לי לעשות דברים כי כל שיחה שלי אם היא הייתה חצי שעה אז 20-25 דקות היו מוקדשות לשאלות: 'איך שם', 'איך הילד?', 'מה קורה שם?', אם בדרך כלל שיחות מתחילות בשלוש דקות על מזג האוויר, פתאום זה 25 דקות על המצב ואז קובעים שיחה נוספת כי נגמר הזמן. יש הבדל בין הדילוור של החבר'ה שלנו שמפתחים קוד ועושים מה שצריך לבין מי שמדבר עם הלקוחות והשותפים, שיוצא לנו לדבר על המצב עוד ועוד".
קלארוטי היא חברת סייבר שנוסדה ב-2015 על ידי Team8 בתל אביב. היא מעסיקה 480 עובדים וגייסה עד היום 635 מיליון דולר. ורדי מונה למנכ"ל החברה ביולי 2020 לאחר שהיה ממקימי Sparta Systems ומנכ"ל הסטארטאפ הישראלי Panoramic Power שנרכש על ידי ענקית האנרגיה הבריטית Centrica.
בזמנים האלה, ורדי מאמין שכולנו צריכים לעשות הסברה לאומית. "אנחנו, כמדינה, יכולים לעשות עבודה טובה יותר בהסברה אבל התפקיד של כל אחד ואחד מאיתנו בכל הזדמנות הוא לתרום את חלקנו. יש לנו משקיעים מהגדולים בעולם, הם נרתמים. הם נרתמו לעזור לצוות של עידן שנפצע ולגדוד וגם לנתיב העשרה. הם אנשים שמנהלים מיליארדים ויש להם חברות פורטפוליו בכל העולם. הם בדרך כלל משפיענים ולכן לכל אחד מאיתנו שעושה את השיחות האלה חשוב מאוד להסביר מה קורה מבפנים, לא להישאר גנרי ולתת דוגמאות, גם קשות. בסוף כל דבר כשאתה נותן דוגמא אישית או כזו שאפשר להזדהות איתה, לשמוע שם, זה סיפור שמעבירים הלאה. הם מרגישים שהם רוצים לעזור, לא רק בכסף ותרומות, הם מעוניינים לעזור בהסברה".
יש לך תובנות מהשבועות האחרונים על ניהול במשבר בנסיבות האלה?
הבנתי שקודם כל חשוב הרבה לתקשר. יש לנו פעמיים בשבוע שיחה עם הנהלת החברה הישראלית. בנוסף,חשוב להתעסק במעגל שאתה שולט בו ולא במעגל שאתה לא שולט בו, להתעסק עם ללכת לחדר כושר, לעבוד, זה גם מאוד חשוב, ולבסוף, אני חושב שחלק מהניצחון שלנו זה החוסן וההמשכיות שלנו, גם בכלכלה.
אסור להתבלבל. יש עכשיו תקופת חסד של כמה שבועות יש תקופה שלקוחות יסלחו לבעיה פה או שם אבל אנחנו חייבים להמשיך לתת 100% שירות ללקוחות ולשותפים שלנו בזמן אמת. אני עדיין חושב שחברות, כמובן הלקוחות מאוד אמפתיים לסיפור הזה אבל אנחנו בסוף צריכים לדלוור.
גם בעולם ההשקעות, אומרים שעכשיו אין השקעות, אבל זה לא נכון. ממשיכים להשקיע בעיקר אם מדובר בכאלה שמאמינים בכוח המוח הישראלי. יש הזדמנויות טובות גם בזמן המלחמה. אז כן, צריך להמשיך ולדחוף קדימה כי לא צריך להתחבא מאחורי מה שקורה אלא להיפך, להראות את החוסן".