סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בלעדי
ענקית התקשורת האמריקאית קומקאסט רוכשת את Levl בכ־50 מיליון דולר

Levl מאפשרת זיהוי משתמשים באופן אוטומטי ללא פגיעה בפרטיות ועם אבטחה מלאה. היא תסייע לקומקאסט, שבין היתר מחזיקה ב־NBC דרימוורקס, Xfinity ויוניברסל, בחיבור שלהם לרשתות ה־WiFi. בנוסף, קומקאסט צפויה להקים מרכז פיתוח על בסיס המרכז הקיים של Levl

ענקית התקשורת האמריקאית קומקאסט רוכשת את חברת Levl האמריקאית ישראלית, כך נודע ל"כלכליסט". שווי הרכישה מוערך בכ־50 מיליון דולר. בעקבות הרכישה תקים קומקאסט מרכז פיתוח ראשון בארץ ועובדי החברה הישראלית יצטרפו אליו. בחברה מועסקים היום כ־20 עובדים. קומקאסט אישרה את הפרסום בכלכליסט וציינה כי הרכישה של LEVL נעשתה באמצעות חברה משותפת לקומקאסט ולחברת התקשורת צ'ארטר.
חברת Levl Technologies הוקמה ב־2017 על ידי היזמים הישראלים ד"ר דניאל זהבי, שמנהל אותה, ומיכאל אסטרין, הטכנולוג הראשי. הנהלת החברה יושבת בעמק הסיליקון ומרכז הפיתוח של החברה נמצא בישראל. על פי IVC, החברה גייסה עד היום כ־8 מיליון דולר, כאשר בין משקיעיה קרן UpWest של שולי גלילי וגיל ארצי והקרנות האמריקאיות Ubiquity Ventures, Alter Venture Partners והקרן הקוריאנית AI Alliance.
בעקבות חוקי פרטיות שיצאו לאחרונה בארה"ב, הרבה רשתות תקשורת מבוססות WiFi לא יכולות לזהות באופן אוטומטי משתמשים ברשת, משתמשי אפל, אנדרואיד וכל טכנולוגיה אחרת. חברת Levl מאפשרת זיהוי של כל משתמש באופן אוטומטי ללא כל פגיעה בפרטיות, עם אבטחה מלאה. החברה האמריקאית ישראלית תסייע לקומקאסט להתגבר על המצב הכמעט בלתי אפשרי שנוצר לכל המשתמשים הסלולרים ורשתות תקשורת אחרות, שחייבים כיום בכל כניסה לרשת המקומית בביתם להזדהות מחדש.
עד היום קומקאסט בעיקר השקיעה בחברות ישראליות ואף יצרה איתן שיתופי פעולה טכנולוגיים ועסקיים. עם ההשקעות של קומקאסט עד היום, באמצעות קרן ההשקעות התאגידית שלה, ניתן למנות את ביג איי.די, סאנדיי סקיי, קיי הלת', ג'וגאנו ועוד. הקרן אף רשמה כמה אקזיטים מוצלחים מהשקעות שביצעה בחברות, בהן טאבולה, היפו, סינאמדיה ועוד. ב־2020 ביצעה קומקאסט שינוי ארגוני וסגרה את פעילות ההשקעה שלה דרך הקרן ועברה להשקעות דרך החטיבה התאגידית.
קומקאסט מחזיקה, בין היתר, ב־NBC דרימוורקס, Xfinity, יוניברסל ועוד. מרכז החברה בפילדלפיה והיא נסחרת בשווי שוק של כ־173 מיליארד דולר.