סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג
מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג (באדיבות אנבידיה)

בינה לעסקים: הביקוש ל-AI הכפיל השנה את הונו של מנכ"ל אנבידיה

מניית אנבידיה טסה עד כה השנה ב-106%, ועל כן שווי ההון של ג'נסן הואנג זינק ל-27.3 מיליארד דולר - המיליארדר האמריקאי המרוויח ביותר ב-2023; בשוק מעריכים כי החברה תהיה בין הנהנות הגדולות בתחום הבינה המלאכותית; ומי המיליארדר המרוויח השני בגודלו אחרי הואנג?

הביקוש הגבוה להשקעות בבינה מלאכותית הפך את מניית יצרנית השבבים אנבידיה (Nvidia) לבעלת הביצועים הטובים ביותר עד כה השנה במדד S&P 500, עם זינוק של 106.5%.
לפי מדד המיליארדרים של בלומברג, הונו של מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג עלה השנה ב-98% ל-27.3 מיליארד דולר, ובכך הפך למיליארדר האמריקאי המרוויח ביותר בתקופה המדוברת. מדורג שני מבחינת העלייה באחוזים בהון השנה הוא מארק צוקרברג, שנהנה מעלייה של 94% בהונו ל-88.7 מיליארד דולר, בעקבות ההתאוששות במכירות של מטא ברבעון הראשון.
קרוב למחצית מהונו של הואנג קשור למניות ואופציות של אנבידיה, שהשווי שלהן זינק הודות להערכה כי החברה תהיה בין המרוויחות הגדולות מההצלחה של הצ'טבוט ChatGPT ובכלל בקדמה בתחום הבינה המלאכותית. מדובר בשינוי חד לעומת המצב בשנה שעברה, אז הונו של הואנג נחתך בכמעט חצי לנוכח הירידות במניות חברות הטכנולוגיה.
המשקיעים תופסים את אנבידיה כספקית מרכזית שתזין את הצורך בכוח המחשוב הנחוץ לבינה המלאכותית. מאנבידיה לא התקבלה תגובה על הדיווח.
הביקוש הגבוה לשבבים לבינה המלאכותית עזר לפצות על ירידה של 20% במכירות אנבידיה בסין בשנה הפיסקאלית האחרונה, זאת לאחר שהממשל האמריקאי אסר עליה למכור שבבים מתקדמים במדינה.
במהלך המגפה שני השווקים הגדולים ביותר של אנבידיה היו סין וטייוואן, שביחד ייצגו יותר ממחצית ההכנסות של החברה בשנה הפיסקאלית 2022. אך בספטמבר האחרון אסרה ארה"ב על אנבידיה למכור חלק מהשבבים המתקדמים שלה לסין, צעד שלפי ההערכות באנבידיה עלול לעלות לחברה 400 מיליון דולר ברבעון. באנבידיה מתכוונים גם להוציא החוצה מסין את פעילות מרכזי המחקר, הפיתוח וההפצה.
הואנג מצידו הביע תקווה שסין וארה"ב יוכלו לגשר על הפערים ביניהן, וטען כי הקשרים בין שתי המדינות "ייטיבו עם העולם".