סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אור ליבן,  מנהל ישראל ואזור המזרח התיכון  Airwallex
אור ליבן, מנהל ישראל ואזור המזרח התיכון Airwallex (צילום: אייל טואג)

איירוולקס נכנסת לישראל - תיצור שותפויות עם סטארט-אפים מקומיים

ענקית הפינטק הבינלאומית מאוסטרליה, ששוויה עומד על 5.5 מיליארד דולר, גם תגייס צוות מייסד בישראל, לצד אנשי מקצוע עם ניסיון בעבודה עם סטארט-אפים בשלבי צמיחה גבוהה. אור ליבן, מראשוני גוגל ישראל, מונה למנהל ישראל ואזור המזרח התיכון של החברה

חברת איירוולקס Airwallex - ענקית פינטק בינלאומית מאוסטרליה, בעלת פלטפורמה גלובלית לתשלומים ולשירותים פיננסיים - נכנסת לשוק הישראלי במטרה לפתח שותפויות עם סטארט-אפים מקומיים. החברה גם בוחנת מיזוגים ורכישות של חברות אבטחת סייבר, כולל טכנולוגיות למניעת סיכונים והונאות. לשם כך היא תגייס צוות מייסד של כעשרה אנשים וכעת היא מחפשת אנשי מקצוע עם ניסיון בעבודה עם סטארט-אפים בשלבי צמיחה גבוהה.
איירוולקס מינתה את אור ליבן, אחד מראשוני גוגל ישראל, כמנהל ישראל ואזור המזרח התיכון. "טכנולוגיה משחקת תפקיד מרכזי במימוש הפוטנציאל של תשלומים גלובליים - ולמסחר דיגיטלי תפקיד מרכזי בהתפתחות הכלכלית של ישראל והמזרח התיכון", הוא אומר לכלכליסט. "איירוולקס רואה בישראל שוק חשוב מבחינה אסטרטגית, הן מבחינה מסחרית והן מבחינה טכנולוגית. במישור המסחרי, אנחנו מתכוונים לפתח שותפויות עם סטארט-אפים ישראלים ועם חברות גלובליות ישראליות".
ליבן הצטרף לגוגל ישראל בשנת 2008 והיה בין העובדים הראשונים שלה. במשך יותר מ-15 שנים הוא כיהן בשורה של תפקידים בחברה. בתחילת הדרך ישב במטה החברה בדבלין והיה אחראי להרחבת מכירות גוגל בשוק הישראלי במגזר החברות הבינוניות, ואחר כך עבר לישראל, מונה למנהל מגזר משרדי הפרסום והאד-טק והוביל את תפיסת המכירות המבוססות על SEM. בתפקידו האחרון בגוגל כיהן כמנהל השותפויות של גוגל בישראל, ברוסיה, בטורקיה, במדינות המפרץ ובאפריקה.
איירוולקס בחרה בתל אביב כמרכז הפעילות האזורית שלה לאור ביקוש גדול לשירותיה בישראל ונוכח האקו-סיסטם הטכנולוגי התוסס בעיר. החברה כבר משרתת חברות טכנולוגיה מובילות בישראל, בהן Papaya Global ו-OurCrowd וכן חברות גלובליות רבות ביניהן: Shein, Qantas, Plum ו-Navan (לשעבר TripActions).
החברה נוסדה בשנת 2015 במלבורן שבאוסטרליה והיא אחת החברות בעלות קצב הצמיחה המהיר ביותר בעולם בתחום התשלומים והתשתיות הפיננסיות. שווייה הוא 5.5 מיליארד דולר והיא גייסה יותר מ-900 מיליון דולר מ-Salesforce Ventures, Sequoia, Tencent וקרנות נוספות. מחזור החברה הוכפל השנה ומערכותיה עיבדו תשלומים בהיקף שנתי של 50 מיליארד דולר. היא מעסיקה 1,300 עובדים ב-20 משרדים ברחבי העולם ובכוונתה לגייס 500 עובדים נוספים בשנת 2023, ובכללם עובדים שיגויסו בישראל ובמזרח התיכון.
"הקמת משרד מקומי בישראל הוא צעד ראשון בלבד בתוכנית השאפתנית שלנו להרחיב את הפעילות באזור אירופה והמזרח התיכון" אמר פראנאב סוד, המנכ"ל האזורי של החברה. "ישראל נמצאת בחזית החדשנות הטכנולוגית והיא צומת גלובלית של סטארט-אפים בצמיחה מהירה. חברות טכנולוגיה ישראליות הן גלובליות בהגדרה, כברירת מחדל, וכבר נוכחנו בהשפעה של תשתית התשלומים והשירותים הפיננסיים שלנו עליהן, כשפעילותן חצתה גבולות והתרחבה למדינות שונות ברחבי העולם. אני שמח לקבל את פניו של אור ליבן לחברה ואנו מייעדים לו תפקיד מרכזי בהתרחבות הפעילות שלנו בישראל ובמזרח התיכון", אמר פראנאב סוד, מנכ"ל אזור EMEA, Airwallex.