סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה חברת Ansys ב פנסילבניה ארה"ב
מטה חברת Ansys בפנסילבניה, ארה"ב (צילום: ויקיפדיה)

עסקת ענק בהייטק: סינופסיס רוכשת את חברת Ansys ב-35 מיליארד דולר

יצרנית התוכנה לעיצוב שבבים תרכוש את אנסיס, שעומדת מאחורי טכנולוגיית הדמיה המשמשת בשורת מוצרים, וזאת בפרמיה של 29% על מחיר הסגירה האחרון; מדובר בעסקה הגדולה בתחום ההייטק מאז השתלטה ברודקום על VMware בחודש נובמבר

יצרנית התוכנות לעיצוב שבבים, סינופסיס, הודיעה היום (ג'), שתרכוש את חברת אנסיס (Ansys), בעסקה בשווי של 35 מיליארד דולר במזומן ובמניות. טכנולוגיית ההדמיה של האחרונה משמשת ביצירה של שורת מוצרים, החל ממטוסים ועד מחבטי טניס של שחקנים כמו נובאק ג'וקוביץ'. מדובר במחיר של 390.2 דולר למניה - פרמיה של 29% על מחיר הסגירה האחרון של אנסיס.
העסקה תהיה הרכישה הגדולה ביותר במגזר הטכנולוגיה מאז השתלטה יצרנית השבבים ברודקום על יצרנית התוכנה VMware בנובמבר האחרון בעסקה של 69 מיליארד דולר. רכישה זו יכולה לבשר על עסקאות גדולות נוספות בדרך, ביטוי לעלייה בסנטימנט הכלכלי ולניסיונות הכושלים של הרגולטורים להגבלים עסקיים לסכל עסקאות ולהזהיר מנהלים מביצוע הימורי רכישה גדולים.
אנסיס החלה לבחון אפשרות מכירה בסוף השנה שעברה לאחר שחברת תוכנת העיצוב Cadence Design Systems , התעניינה ברכישתה. העסקה מגיעה שבועיים בלבד לאחר שהמייסד השותף של סינופסיס ויו"ר ההנהלה, ארט דה גאוס, העביר את מושכות המנכ"ל למנהל התפעול הראשי, סאסין גאזי. הרכישה המשמעותית תוך כדי שינויי מנהיגות מדגישה את האטרקטיביות של תוכנת אנסיס.
אנסיס מייצרת תוכנת הדמיה המשמשת מהנדסים, מעצבים וחוקרים בתעשיות כמו תעופה וחלל, ביטחון, רכב ואנרגיה והיא מסייעת בניתוח מוצרים. העסקה תפגיש את כלי התכנון האלקטרוני של סינופסיס, המייצרת תוכנה לעיצוב שבבים, עם פורטפוליו הסימולציות והניתוח של אנסיס.
מחיר המניה של שתי החברות זינק משמעותית במהלך 12 החודשים האחרונים, על רקע פריחת הבינה המלאכותית. השותפות ביניהן החלה בשנת 2017 במטרה להציע פתרונות לתקני איכות עבור מעצבי שבבים ולייעל את תהליך התכנון. דמי הביטול של סינופסיס לעסקה הם 1.5 מיליארד דולר, ואילו דמי הביטול מצד אנסיס הם 950 מיליון דולר.