סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
משקפי מציאות מעורבת Meta Quest Pro
משקפי מציאות מעורבת Meta Quest Pro (צילום: רויטרס)

בדרך למטאוורס: מטא השיקה משקפי מציאות מעורבת ונכנסה לשת"פ עם מיקרוסופט

המשקפיים החדשים שהשיק אתמול (ג) המנכ"ל מארק צוקרברג, Meta Quest Pro, כוללים טכנולוגיה לזיהוי הבעות פנים ותנועות עיניים, והם נוצרו, לדבריו, "במטרה לטפח יצירתיות ושיתופי פעולה". המחיר: 1,500 דולר. מוצרי מיקרוסופט, במקביל, יוטמעו בפלטפורמה הווירטואלית של מטא

מטא חשפה אמש (ג') את משקפי המציאות המעורבת שלה - משקפיים המשלבים מציאות וירטואלית ומוגברת - שיימכרו בכ-1,500 דולר. המנכ"ל מארק צוקרברג הציג את ה-Meta Quest Pro כשלב ראשון בסדרת מוצרי פרימיום שהחברה עתידה להשיק. על פי ההכרזה ניתן להזמין את המשקפיים החדשים בהזמנה מוקדמת כבר עכשיו וניתן יהיה לרכוש אותם במדינות נבחרות החל מה-25 באוקטובר. הערכה מכילה קסדה, שני שלטים, עטים, חוסמי אור ועמדת טעינה.
מבחינת מפרט טכני, הקסדה החדשה כוללת חיישנים ברזולוציה גבוהה עם תמיכה במציאות מעורבת (MR), צגי LCD עם תמיכה בתצוגה חדה, עיצוב חדש וכן טכנולוגיות לזיהוי הבעות פנים ותנועות עיניים כדי להפוך את הבעות הפנים של האווטארים לטבעיות יותר. צוקרברג הסביר כי "המוצר החדש משלב בין כל מה שאנשים אהבו ב-Quest 2 לטכנולוגיות חדשניות שיאפשרו לעשות עוד הרבה יותר דברים במטאוורס. ה-Quest Pro נוצרו במטרה לטפח יצירתיות ושיתופי פעולה. אם אתם מחפשים לעבוד בדרך חדשה, ה-Meta Quest Pro מציבים רף חדש".
2 צפייה בגלריה
משקפי מציאות מעורבת Meta Quest Pro
משקפי מציאות מעורבת Meta Quest Pro
משקפי מציאות מעורבת Meta Quest Pro
(צילום: רויטרס)
חשוב לשים לב לניסוח ההכרזה. צוקרברג מציג את המשקפיים ככלי עבודה - כלומר, הוא מייעד אותם לשוק הארגוני. זה לא מפתיע, שכן עד כה רוב המוצרים בתחום נועדו לספק ללקוחות ארגוניים יכולת עבודה מרחוק ותמיכה בהכשרה ובייצור. משקפי גוגל הידועים לשמצה, לדוגמה, הפכו עם השנים למוצר תעשייתי ושם הן משמשות טכנאים ופועלי ייצור במפעל הטרקרטורים והמיכון החקלאי ג'ון דיר, למשל. כדי לחזק את המיצוב שלהם לתחום הארגוני צוקרברג חשף בנוסף שיתוף פעולה עם מיקרוסופט ועם המנכ"ל שלה סאטיה נאדלה.
נאדלה הסביר שהמשקפיים החדשים יתמכו בין השאר בכל מוצרי אופיס של מיקרוסופט, אבל האמת היא שלמיקרוסופט יש מוצר דומה. ההולולנס שלה נמכרות ב-3,000 דולר ותומכות רק במציאות מוגברת - כלומר, בשילוב של תצוגה וירטואלית על פני סביבה אמיתית. המוצר של מטא עולה חצי ממנו ותומך בנוסף במציאות וירטואלית, כך שעבור מיקרוסופט מדובר ביתרון, שכן היא לא חשפה תוכניות אחרות למוצר חדש בתחום. העסקה הגדולה ביותר של מיקרוסופט עד כה עבור ההולולנס היתה עם צבא ארה"ב שרכש עשרות אלפי משקפיים לאימון ולהכשרת חיילים. בנוסף למיקרוסופט, גם Zoom תשולב במערכת של מטא.
השוק הצרכני, כך נראה, גם מעניין את מטא. החברה דיווחה שחנות האפליקציות שלה לתחום הכניסה עד כה כמיליארד וחצי דולר - סכום שאולי לא נראה מאוד מרשים על הנייר, אבל חושף כי משתמשי משקפיים אכן משקיעים גם בתכנים. עם זאת, משקפי ה-MR של מטא סובלים מבעיה שעדיין מכשילה לא מעט מוצרים כאלה היום - הצורך לשלוט בהם דרך שלטים מסורתיים. המשתמש צריך להפעיל את הסביבה הווירטואלית דרך הידיים. אמנם זה עדיף על נפעלת הרגליים, שכן סביבה וירטואלית שצריך להתהלך בה תפגע בשלב מסוים במגבלות המיקום הפיזי שבו המשתמש נמצא, אבל זה גם מאוד מגביל את האינטראקציה עם המציאות הוירטואלית. שלטים מטבעם אינם אמצעי שליטה מאוד מדויק.
2 צפייה בגלריה
משקפי מציאות מעורבת Meta Quest Pro
משקפי מציאות מעורבת Meta Quest Pro
משקפי מציאות מעורבת Meta Quest Pro
(צילום: רויטרס)
בעבר הבטיח צוקרברג שהחברה גם מפתחת טכנולוגיות שמאפשרות שליטה דרך המבט, אך מדובר כנראה בשלבים ראשוניים ביותר. בכל אופן, השת''פ עם מיקרוסופט כולל גם שילוב של פלטפורמת הגיימינג Xbox כך שדי ברור שהענקיות מכוונות לעולמות הגיימינג, שם המשתמשים מוכנים להוציא סכומי כסף גדולים יותר על הציוד שלהם.
יש, אגב, עוד חברה שיוצאת נשכרת מאוד מההכרזה על המשקפיים החדשים - אנבידיה, המספקת את תשתית מחשוב-העל שעליה פועלת פלטפורמת המטאוורס של מטא. האחרונה, כידוע, שמה את כל יהבה על תחום המטאוורס אף עלפי שעדיין קשה להעריך האם מדובר בטכנולוגיה שתהפוך לשימושית או שהיא תצטרף להרבה מאוד רעיונות טכנולוגיים שלא הצליחו להבשיל או למצוא את השוק המתאים.