סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

עוד מכשול בדרך: הרגולטור בבריטניה החל לחקור את עסקת ברודקום-VMware

ענקית השבבים מבקשת לרכוש את חברת הענן תמורת 61 מיליארד דולר במסגרת אחת מעסקאות הטק הגדולות ביותר אי פעם. כעת, רשות ההגבלים העסקיים הבריטית מצטרפת לרגולטורים בארה"ב ובאיחוד האירופי שכבר החלו בחקירה סביב הרכישה - ונכנסת לעובי הקורה

רשות ההגבלים העסקיים הבריטית (CMA) החלה בשלב הראשוני של חקירה לגבי הצעתה של ברודקום לרכוש ב-61 מיליארד דולר את חברת מיחשוב הענן VMware. הידיעה על החקירה הבריטית התפרסמה זמן קצר לאחר שדווח כי הנציבות האירופית פותחת בחקירה סביב הרכישה, שאם אכן תצא לפועל תהיה אחת העסקאות הגדולות ביותר אי פעם בתחום הטכנולוגיה. במקביל, בארה"ב - השוק המקומי של שתי החברות - עברו בוועדת הסחר הפדראלית (FTC) לשלב השני של החקירה, שפירושו שהשלב הראשון סיפק מספיק סיבות המחייבות בדיקה מעמיקה יותר.
ברודקום, ענקית שבבים, מנסה לגוון את העסקים ולהתרחב לתחום התוכנות לעסקים. בעלי המניות של VMware אמנם אישרו את ההצעה לפני מספר שבועות, אך עסקה בסדר גודל כזה נוטה למשוך בדיקות מצד הרגלטורים, כך שזו לא הפתעה שמספר רשויות בוחנות אותה. בברודקום ציינו שהם מעוניינים לסגור את העסקה עד לאוקטובר 2023, כך שמראש החברה הייתה מודעת לכך שמדובר במסע ארוך.
"אנחנו מצפים לעבודה עם רשות ההגבלים העסקיים הבריטית לאורך התהליך הזה", נמסר בתגובה מברודקום. "אנחנו בטוחים שהעסקה הזו לא מייצרת בעיות בתחרות. אנחנו מתקדמים עם מספר חקירות רגולטוריות ברחבי העולם ומצפים שהעסקה תושלם בשנה הפיסקאלית 2023 של ברודקום". עוד הוסיפו בחברה כי המיזוג יאפשר לארגונים שונים "להאיץ חדשנות ולהרחיב את הבחירה על ידי התמודדות עם האתגרים הטכנולוגים המורכבים ביותר שלהם בעידן זה של מחשובי ענן מרובים".
ב-2018 נדחתה עסקה אחרת של ברודקום לרכישת היריבה קוואלקום ב-130 מיליארד דולר ובוטלה בסופו של דבר לאחר שנשיא ארה"ב באותה תקופה דונלד טראמפ התערב וטען כי היא תהווה פגיעה בביטחון הלאומי.
ברשות ההגבלים העסקיים הבריטית החלו בתקופת ייעוץ של שבועיים, במסגרתה "צדדים מעוניינים" מוזמנים להגיב על העסקה. הממצאים יקבעו מה יקרה בהמשך. אם הרשות תגיע למסקנה שהעסקה עלולה להוביל להפחתת התחרות בשווקים הבריטים, היא עלולה לנקוט בפעולות נוספות.