סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

אפל חשפה את האייפון 14 - תיפרדו לשלום מה-SIM הפיזי

ענקית הטכנולוגיה הציגה באירוע הסתיו שלה אפל ווטש לספורטאי אקסטרים, אוזניות איירפודס שמבטלות עוד יותר רעשים מבעבר, ואת דגמי האייפון 14 שכוללים לראשונה תמיכה בתקשורת לוויינית וזיהוי תאונות בזמן אמת; כל הדגמים שיימכרו בארה"ב יתמכו מעתה רק ב-eSim - מה יעלה בגורלם בישראל?

אפל ווטש לספורטאי אקסטרים, אוזניות איירפודס פרו שמבטלות עוד יותר רעשים מבעבר, ודגמי אייפונים שכוללים תמיכה בתקשורת לוויינית, זיהוי תאונות דרכים, מגרעת קטנה יותר וחכמה במיוחד וסוף סוף, שנים אחרי מכשירי אנדרואיד, תצוגה שפועלת תמיד – אלו כמה מהחידושים המרכזיים במכשירים שחשפה אפל הערב בכינוס השנתי שלה במטה בקופרטינו, קליפורניה.
המוצר הראשון שהציגה החברה הערב הוא דגם חדש של השעון החכם שלה, אפל ווטש Series 8. בדומה לדגמים הקודמים, לשעון יש מסך גדול קצה-אל-קצה עם תצוגה שפעילה תמיד. השעון עמיד לשחייה, לאבק ולסדקים.
החידוש הראשון שהציגה החברה בשעון הוא מד חום שלדברי אפל פותח במיוחד ככלי לבריאות האישה. החברה הוסיפה לשעון אפליקציית ניטור מחזור לפני שלוש שנים, ועכשיו מצרפת אליה פיצ'ר לזיהוי מועד הביוץ. באמצעות ניטור חום הגוף, שמבוצע באמצעות שני חיישנים, יכול השעון לספק מידע רטרואקטיבי על מועד הביוץ. במהלך הלילה השעון מודד את הטמפרטורה מדי חמש שניות, ויכול לזהות שינוי בחום הגוף כתוצאה מפעילות גופנית או גורמים אחרים. ואולם, לדברי החברה, השימוש המשמעותי ביותר של מד החום הוא זיהוי השינוי הביופיסי שמבשר על מועד הביוץ; כלי חשוב לנשים שמנסות להרות.
יכולת חדשה של השעון היא זיהוי תאונת דרכים. השעון יכול לזהות מתי המשתמש היה מעורב בתאונת דרכים רצינית, וליצור קשר מיידי עם כוחות ההצלה ולהעביר להם את המיקום. היכולת מתאפשרת באמצעות שני חיישני מהירות חדשים, שיכולים לזהות בדיוק רב את רגע הפגיעה ועוצמתה.
החיישנים פותחו על בסיס מחקר בן שנים של תאונות דרכים במרכזי בחינת כלי רכב, שכלל איסוף נתונים נרחב ושימוש בלמידת מכונה ליצירת האלגוריתם שיכול לזהות תאונה.
לשעון מצטרפת יכולת בשם Low Power Mode, שמאפשרת להאריך את חיי הסוללה של המכשיר באמצעות שימור התכונות המבוקשות ביותר, תוך ניטרול יכולות כמו תצוגה שתמיד דולקת וזיהוי אוטומטי של פעילות גופנית. התכונה, שתהיה זמינה גם בדגמים ישנים יותר, מאפשר להאריך את חיי הסוללה של המכשיר לעד 36 שעות, במקום יום שלם.
יכולת אחרת, שזמינה גם לדגמים ישנים יותר, היא רומינג בינלאומי שמאפשרת להפעיל את יכולות הסלולר של דגמים תומכים גם בנסיעה בחו"ל. המחיר של דגם הבסיס יתחיל בארה"ב ב-399 דולר, ודגם עם תמיכה בסלולר על 499 דולר. הוא יגיע לחנויות שם ב-16 בספטמבר.
הדור השני של האפל ווטש SE, הדגם המוזל של השעון החכם, כולל תמיכה בזיהוי תאונות דרכים, אך עם תצוגה קטנה יותר וחומרים איכותיים פחות, וכן נעדר חיישנים מתקדמים כמו ECG. מחירו ההתחלתי יעמוד על 249 דולר לדגם הבסיס ו-299 דולר לדגם עם תמיכה בסלולר, וגם הוא יגיע לחנויות ב-16 בספטמבר.
אבל החידוש הגדול ביותר בגזרת השעון היה האפל ווטש Ultra, שמייצג את העדכון המשמעותי ביותר למכשיר מאז השקתו. מדובר בגרסת אקסטרים של השעון החכם, שמיועדת לעמוד בתנאי סביבה קיצוניים במיוחד.
הקייס של המכשיר, בגודל 49 מ"מ, עשוי טיטניום שמקיף לחלוטין מסך קריסטל. התצוגה היא הגדולה והבהירה ביותר באפל ווטש. יש לו כפתור פעולה חדש, הכתר הדיגיטלי הוגדר וכפתור הצד בולט החוצה – במטרה לאפשר הפעלה עם כפפות. יש לו שני רמקולים, והסוללה תומכת בעד 36 שעות פעילות במצב רגיל, ועד 60 במוד אופטימיזציה. "השעון נועד לפרוץ גבולות", אמרו בחברה. הרצועות של השעון עושות שימוש בטיטניום, טקסטיל ופולימרים מתקדמים ועמידים.

2 צפייה בגלריה
אפל ווטש אולטרה
אפל ווטש אולטרה
אפל ווטש אולטרה. אלגוריתמים ייעודיים כדי לספק זיהוי בסביבות מאתגרות
(צילום: Business Wire)
בשביל דיוק מוגבר בזיהוי מיקום, יצרה אפל שבב GPS חדש שעושה שימוש בשני תדרים ואלגוריתמים ייעודיים כדי לספק זיהוי בסביבות מאתגרות. כפתור הפעולה מאפשר לבצע פעולות כמו התחלת פעילות גופנית וסימון הקפה או נקודת מעבר. השעון עמיד בטמפרטורות של בין מינוס 20 ל-55 מעלות.
יישום המצפן מאפשר לסמן נקודות בעלות חשיבות לניווט קל, ושמירה אוטומטית של מסלול הטיול. צמד הרמקולים יכול להשמיע צליל מצוקה עד למרחק של 180 מטר. האולטרה יכול לתפקד גם כמחשב צלילה ומסוגל לזהות עומק צלילה, משך הצלילה, להתריע על קצב עלייה מהיר מדי ועוד. המחיר בארה"ב יעמוד על 799 דולר, והוא יהיה זמין בחנויות שם ב-23 בספטמבר.
איירפודס, האוזניות האלחוטיות של אפל, הן בין המוצרים הפופולריים של החברה. עתה מעדכנת החברה את דגם האיירפודס פרו, שהושק לפני כשלוש שנים. אוזניות הפרו החדשות דומות בעיצובן לדגם הנוכחי, וכוללות שבב H2 חדש שמספק יכולות אודיו משופרות משמעותית, להן מסייע דרייבר אודיו ואמפליפייר חדשים. יכולות אלו תומכות בתכונת ה-Spatial Audio, שמדמה קול שמגיע מכל הכיוונים. בשילוב עם האייפון, ניתן לסרוק את צורת האוזן להתאמה אישית של יכולת זו. תכונת ביטול הרעשים שודרגה גם היא, וכוללת יכולות חישוביות חדשות ומיקום משופר של מיקרופונים שמאפשרים להכפיל את היקף הרעש שמבוטל בהשוואה לדגם הפרו הקיים. מוד השקיפות כולל יכולות שמפחיתות רעשים בדציבלים גבוהים אך מעבירות קולות שמעוניינים לשמוע, כמו שיחה.
חיישני השליטה של האוזניות תומכים בזיהוי מגע שמאפשרים להנמיך ולהגביר קול בסווייפ למעלה ולמטה. זמן ההאזנה הוא 6 שעות, 33% יותר לעומת הדגם המקורי, וזמן האזנה כולל של 30 שעות עם קייס הטעינה, לעומת 24 שעות בדגם הקודם. הקייס תומך בטעינה עם מטען האפל ווטש, וכולל רמקול פשוט לזיהוי המיקום שלו במקרה שעבד. המחיר בארה"ב יעמוד על 249 דולר, והאוזניות יגיעו לחנויות ב-23 בספטמבר.
כוכב הערב המרכזי הוא, כמובן דגם האייפון החדש – האייפון 14. לדגם הבסיס עם מסך 6.1 אינץ' מצטרף עתה דגם 6.7 אינץ' שמכונה אייפון 14 פלוס. לשני הטלפונים מסך OLED עם יחס ניגודיות של 1 ל-200 אלף והם עשויים אלומיניום ומגן קרמי, ומגיעים בצבעי כחול, לבן, שחור, סגול ואדום. בפנים יש למכשיר מעבד A15 Bionic עם מעבד ראשי 5 ליבות, מעבד גרפי של 6 ליבות, ומנוע ניורוני ליכולות למידת מכונה. למצלמה הראשית של המכשיר שתי עדשות – עדשה ראשית של 12 מגה-פיקסל עם צמצם מהיר יותר וחיישן גדול, ועדשה אולטרה רחבה. המצלמה הקדמית גם היא מצוידת בעדשת 12 מגה-פיקסל ויכולת מיקוד אוטומטי למרחקים מרובים.
בסביבה עם תאורה נמוכה ביצעה אפל שיפורי תוכנה וחישוביות שהיא מכנה מנוע פוטוני, ומאפשר שיפור של פי 2 עד פי 2.5 באיכות הצילום בתאורה נמוכה לעומת האייפון 13. יכולת ייצוב תמונה בשם מוד אקשן מאפשרת לצלם סרטונים יציבים וחלקים גם בזמן ריצה או פעילות גופנית דומה.
2 צפייה בגלריה
אייפון 14 פרו
אייפון 14 פרו
אייפון 14 פרו
(צילום: CNBC)
מה שלא יהיה לאייפון 14 זה כרטיס סים פיסי. אפל, חובבת של נטישת טכנולוגיות מיושנות, נוטשת את כרטיס הסים הפיסי וכל הדגמים שיימכרו בארה"ב יתמכו מעתה רק ב-eSim. לא ברור מה יעלה בגורלם של דגמים במדינות אחרות. בישראל, נכון להיום, ספקיות הסלולר לא תומכות ב-eSim בסמארטפון. אם יגיע לישראל אייפון בלי סים פיסי, לא תהיה להן ברירה.
חיישני תנועה חדשים כמו של האפל ווטש סירייס 8, מספקים לאייפון 14 יכולות זיהוי תאונת דרכים דומות לאלו של השעון.
כצפוי, אפל השיקה תמיכה לוויינית לפנייה לשירותי חירום והצלה, ובכך הופכת את האייפון לטלפון לווייני בחלקו. תמיכה לוויינית כוללת אתגרים רבים, ודורשת לרוב טלפון ייעודי מגושם. אפל יצרה רכיבי תוכנה ייחודיים שיאפשרו לאנטנת האייפון להתחבר ללוויינים.
על מנת להתחבר האייפון צריך להיות מופנה ישירות ללוויין, ולכן יצרה אפל ייצוג חזותי שמדריך את המשתמש איך להחזיק את המכשיר. התקשורת נעשית באמצעות הודעות טקסט כתובות מראש, שכן רוחב פס מגביל את היכולת לבצע שיחות קול ואפילו להעביר הודעות טקסט מורכבות יותר. בנוסף מאפשרת היכולת לשתף מיקום בסיוע לוויין גם אם קליטה סלולרית. תכונה זו תהיה זמינה עם ההשקה בנובמבר בארה"ב ובקנדה בלבד. טכנית מדובר בשירות בתשלום, אך רוכשי אייפון 14 יקבלו שנתיים ניסיון ללא תשלום.
המחיר ההתחלתי של האייפון 14 יעמוד על 799 דולר, וזה של ה-14 פלוס על 899 דולר. דגם הבסיס יגיע לחנויות בארה"ב ב-16 הספטמבר, ודגם הפלוס ב-7 באוקטובר.
החידוש הבולט בדגמי היוקרה, אייפון 14 פרו ואייפון 14 פרו מקס, הוא מגרעת שכבר לא זולגת מראש המסך אלא מתמקמת מעט מתחתיו, וקטנה בכ-23% מהמגרעת בדגמים קיימים. למעשה, המגרעת היא שתי עדשות נפרדות שבניהן מחבר מסך שמכונה אי דינמי. ה"מגרעת" הזו יכול להתרחב ולשנות צורה בהתאם לשימוש ולהציג התרעות רלוונטיות כמו שימוש בזיהוי פנים או באפל פיי, להציף מידע חשוב כמו הוראות ניווט, או מידע עדכני כמו עדכונים ממשחקי ספורט, המוסיקה שמתנגנת באותו רגע או מתי מגיע הרכב שהוזמן משירות נסיעות.
גודל המסכים הוא 6.1 אינץ' ו-6.7 אינץ', הם כוללים תצוגה משופרת עם בהירות של עד 2,000 nits. לראשונה באייפון תומך המסך בתצוגה שתמיד פועלת – תכונה שקיימת זה שנים במכשירי אנדרואיד ומגיעה לאייפון באיחור מוחשי. השבב של המכשיר הוא A16 Bionic, שמשפר את יכולות צריכת האנרגיה, התצוגה והמצלמה של המכשיר. יש לו 16 מיליארד טרנזיסטורים ולדברי החברה הוא המהיר ביותר אי פעם בסמארטפון – מהיר ב-40% לעומת התחרות.
למצלמה הראשית של המכשיר יש שלוש עדשות, שהמרכזית שבהן תומכת ברזולוציה של 48 מגה-פיקסל וביצועים משופרים פי 2 בתאורה חלשה לעומת האייפון 13 פרו. כן יש למצלמה עדשת טלפוטו ועדשה אולטרה-רחבה משופרות לעומת הדגם הקודם, עם יכולות זום וצילום מאקרו מתקדמות.
אפל מבטיחה חיי סוללה ליום שלם. כן כוללים דגמי הפרו את התכונות המרכזיות שהוצגו בדגם הבסיס, ובהן זיהוי תאונות דרכים, מוד אקשן לווידיאו ותמיכה בתקשורת לווינית. המכשירים עשויים פלדת אל-חלד ומסך קרמי, ומגיעים בצבעי שחור, לבן, זהב וסגול.
המחיר ההתחלתי של האייפון 14 פרו עומד בארה"ב על 999 דולר, ושל האייפון 14 פרו מקס על 1,099 דולר – זהה לדגמים הקודמים. הם יגיעו לחנויות שם ב-16 בספטמבר.