סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
קלוד Claude של אנתרופיק
קלוד של אנתרופיק (צילום: Gabby Jones/Bloomberg)

אנתרופיק: נגדיל פי שלושה את כוח האדם הבינלאומי שלנו

סטארט-אפ הבינה המלאכותית מנסה להתרחב מעבר לגבולות ארה"ב ומסתמך על הצלחת הכלי שפיתח, קלוד; הוא מתכנן גיוסים משמעותיים באסיה, כולל משרד ראשון ביבשת שייפתח בטוקיו,  וכן באירופה

חברת אנתרופיק הודיעה אתמול (ו') שתשלש את כוח העבודה הגלובלי שלה ותרחיב את צוות יישומי ה-AI פי חמישה עוד השנה, בעודה מתרחבת אל מעבר לארה"ב ומנסה לחזק את עצמה בתחרות מול OpenAI, מיקרוסופט וגוגל. מספר העובדים הכללי של החברה עומד נכון להיום על כ-1,300.
סטארט-אפ הבינה המלאכותית, שהגיע לשווי של 183 מיליארד דולר, כבר ראה את בסיס המשתמשים שלו צומח מפחות מ-1,000 ליותר מ-300 אלף תוך שנתיים בלבד, לאחר שהביקוש לקלוד, כלי ה-AI מתוצרתו, רק הלך וגבר.
כ-80% מהשימוש בשירותי אנתרופיק מתבצע כיום מחוץ לארה"ב, במדינות כמו סינגפור, דרום קוריאה ואוסטרליה. סמנכ"ל המסחר של החברה, פול סמית', אמר ל-CNBC שקצב הצמיחה הבינלאומית של אנתרופיק עולה אף על התחזיות הוורודות ביותר של החברה. "מה שמדהים הוא שעד לאחרונה לא הייתה לנו כמעט נוכחות פיזית באירופה, ביפן, בשווקים הבינלאומיים, ועם זאת כבר יש לנו עסקים מאוד מאוד משמעותיים במקומות האלה", כך לדברי סמית'.
הוא ציין גם את האימוץ המהיר של שירותי החברה במגזרים כמו מדעי החיים וניהול קרנות שפע. נובו נורדיסק, חברת התרופות הדנית שמייצרת את תרופת האוזמפיק, השתמשה בקלוד כדי לקצר אנליזה שלוקחת בדרך כלל שלושה חודשים בסוף מחזור הפיתוח של תרופה, וזאת לכדי כמה ימים בלבד.
סמית' אמר עוד שאנתרופיק מגבירה כעת את גיוס העובדים בשווקים הפעילים יותר שלה. החברה צפויה לגייס מנהלים במדינות כמו הודו, אוסטרליה, ניו זילנד, דרום קוריאה וסינגפור, עם התרחבות מהירה שמתוכננת גם בבריטניה, צפון אירופה ודרומה, גרמניה, אוסטריה ושווייץ.
בחלק מההתרחבות הבינלאומית, אנתרופיק תפתח את משרדה הראשון באסיה בעיר טוקיו, ותגדיל את פעילותה ברחבי אירופה – כולל יותר מ-100 משרות חדשות בדבלין ובלונדון, ומרכז מחקר בציריך.
בחוד ההתרחבות הגלובלית של החברה עומד כריס צ'יארי, שהצטרף לאנתרופיק לאחרונה כמנהל בפועל של פעילותה הבינלאומית. צ'יארי שימש קודם לכן כמנכ"ל חברת Unily ומילא תפקידים בכירים בגוגל קלאוד ובסיילספורס, שם עבד לצד סמית' ועזר להגדיל את ההכנסות מאירופה, המזרח התיכון ואפריקה מ-200 מיליון דולר ליותר מ-3 מיליארד בשנה. "ממשלות של מדינות ה-G20 פנו אלינו כדי שנעשה דברים מאוד, מאוד מעניינים ברמה האזרחית", הוא אמר בראיון.