סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

מנהל חדש לארגון Start-up Nation Central: המדען הראשי לשעבר אבי חסון

חסון שימש בעבר גם כיו"ר המייסד של רשות החדשנות. הוא צפוי להיכנס לתפקידו החדש ב-1 בספטמבר. בעקבות המינוי צפוי חסון להפסיק את פעילותו בקרן ההון סיכון אימרג', בה הוא שותף

ארגון Start-Up Nation Central הודיע היום (ד') על מינויו של אבי חסון לתפקיד המנכ"ל. חסון שימש בעבר כמדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה וכיו"ר המייסד של רשות החדשנות. הוא צפוי להיכנס לתפקידו החדש ב-1 בספטמבר.
לפני שירותו הממשלתי היה חסון שותף בקרן ג'מיני ישראל, אחת מקרנות ההון סיכון המובילות במדינה. לאחר עזיבתו את רשות החדשנות בשנת 2017, הצטרף לאימרג', קרן הון סיכון לשלבי גיוס מוקדמים, והיה שותף בה. בעקבות המינוי צפוי חסון להפסיק את פעילותו בקרן. כמו כן חסון הוא חבר מועצת המנהלים של Tower Semiconductor.
במקביל לפעילותו העסקית המשיך חסון בפעילות ציבורית מגוונת. הוא חבר בוועד המנהל של המרכז הרפואי שיבא תל השומר ובוועד המנהל של עמותת SpaceIL, שהוקמה במטרה להנחית את החללית הישראלית הראשונה על הירח ומקדמת חינוך מדעי וטכנולוגי. בנוסף לכך הוא משמש כחבר הוועד המנהל של Israel Tech Challenge, המציעה תוכניות הכשרה לטיפול במחסור בהון אנושי מיומן בתחום ההייטק והחדשנות הטכנולוגית בישראל. בזכות הניסיון הזה יוכל חסון לקדם את המשימה העיקרית של הארגון: חיזוק מעמדה של ישראל והמשך מיצובה כמובילה עולמית בחדשנות טכנולוגית.
1 צפייה בגלריה
אבי חסון המדען הראשי לשעבר ושותף מנהל ב קרן אמרג' Emerge
אבי חסון המדען הראשי לשעבר ושותף מנהל ב קרן אמרג' Emerge
אבי חסון
(צילום: צביקה טישלר)
על פי נתוני Start-Up Nation Finder, בחצי השנה הראשונה של 2021 ישראל נמנית עם המובילות בעולם בשיעור הצמיחה של השקעות בחברות טכנולוגיות, עם עלייה של 152% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד – זאת בהשוואה לשיעור צמיחה של 112% ברמה הגלובלית בתקופה המקבילה. מתחילת 2021 נרשמו בישראל 38 סבבי גיוס המוגדרים mega-rounds (סבבי גיוס הגבוהים מ-100 מיליון דולר). בכך חצה מספר גיוסי ה-mega-rounds את זה שנרשם בשנת 2020 כולה, שעמד על 21 סבבים. זאת ועוד, מתחילת השנה הונפקו 39 חברות ישראליות (4 נוספות במסגרת הליך SPAC) - זאת לעומת 21 הנפקות בשנת 2020 כולה ו-12 הנפקות בשנת 2019.