סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
פייסבוק מרחיבה את העולם הווירטואלי שלה - ומגייסת עובדים באירופה ובישראל

במסגרת תוכנית העבודה האסטרטגית שלה, שאמורה להציב אותה בחזית ה-Metaverse - רעיון לפיו נוכל לחיות במציאות וירטואלית דרך משקפי VR - הודיעה פייסבוק על גיוס נרחב של כ-10,000 עובדים באיחוד האירופי ב-5 השנים הקרובות. בנוסף, החברה ציינה שהיא נמצאת בתהליכי גיוס של 250 עובדים בישראל

עולמות וירטואליים הם המילה האחרונה בתחום הטכנולוגיה, ופייסבוק רוצה להיות בחזית ה-Metaverse - אותו רעיון במסגרתו נוכל לחיות במציאות וירטואלית דרך משקפי VR. במסגרת תוכנית העבודה שלה החברה הודיעה היום (ב') על גיוס נרחב של כ-10,000 עובדים באיחוד האירופי בחמש השנים הקרובות. בנוסף, החברה ציינה שהיא נמצאת במסע גיוס עובדים בישראל עבור 250 משרות.
בהודעה שפרסמה ציינה פייסבוק שהמשרות באירופה יתמקדו במדינות הבאות: גרמניה, צרפת, איטליה, ספרד, פולין הולנד ואירלנד. "אירופה חשובה מאוד לפייסבוק", אמר ניק קלג, מנהל המדיניות הגלובלית של החברה. המהלך מתבצע במקביל לחקירות ולתביעות שמתנהלות בימים אלה בחלק ממדינות האיחוד נגד החברה, בטענה שהיא לא עושה די על מנת למשטר את הפלטפורמה שלה.
"כאשר אנו מתחילים את המסע שלנו לתוך חיי המטאוורס, הצורך במהנדסים בעלי מומחיות נמצא בראש סדר העדיפויות של פייסבוק" כתב קלג. "אנו מצפים לעבודה המשותפת עם ממשלות האיחוד האירופי כדי למצוא את האנשים הנכונים והשווקים הנכונים כדי לקדם זאת, כחלק ממאמץ גיוס עתידי בכל האזור".
2 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג משקפי מציאות
מארק צוקרברג משקפי מציאות
מארק צוקרברג עם משקפי VR
(צילום: בלומברג)
מהלכי הגיוס של החברה כוללים, כאמור, גם גיוס של 250 עובדים למרכז המחקר והפיתוח שלה בת"א. מהחברה נמסר שבמרכז הישראלי פועלים צוותים שעוסקים בפיתוח המטאוורס - כמו צוותי מעבדות המציאות של פייסבוק (FRL), האחראים על פיתוח טכנולוגיות מציאות מדומה, מוגברת ומעורבת. בנוסף, צוותי המחקר ואנשי פיתוח עוסקים גם במוצרי Shops ומסחר דיגיטלי.
זאת ועוד: במרכז עובדים על פרויקטים מרכזיים של החברה, כמו אפליקציות לייט, הארנק הדיגיטלי נובי ומיזם Express Wi-Fi. הפרופילים העיקריים של העובדים אותם מגייסת החברה הם מפתחים, מהנדסי נתונים, מנהלי מוצר, מעצבים ועוד; בין משרות אלו ניתן למצוא גם משרות ייעודיות לבוגרי אוניברסיטאות, שאינן דורשות ניסיון תעסוקתי קודם, וכן תוכניות התמחות. השוק הישראלי נמצא במצב קשה מבחינת זמינות של כוח אדם, ומהלך גיוס נרחב מעין זה של פייסבוק עשוי להקשות מאוד על סטארט-אפים ישראלים שפועלים בתחום למצוא עובדים.

עניין אסטרטגי ותדמיתי

המטאוורס, עולם וירטואלי בו משתמשים יכולים להיפגש ולפעול ביחד, מהווה הזדמנות עבור פייסבוק על מנת להדגים כיצד היא מקדמת טכנולוגיות חדשניות. החברה חשפה לאחרונה את מה שהיא מכנה "הצעד הראשון לתוך המטאוורס" – אפליקציית שיתוף בה אנשים יכולים לקיים פגישות במציאות מדומה. עם זאת, פייסבוק - מן הסתם - אינה היחידה שנכנסה לתחום במלוא הכוח: גם מיקרוסופט, רובלוקס ואפיק גיימס (מפתחת פורטנייט) משקיעות בעולם הזה, וחברות רבות נוספות עוקבות בדריכות אחרי האפשרויות שהמטארוורס עשוי להעניק לעסקיהן. פייסבוק חשפה לאחרונה את מה שהיא מכנה "הצעד הראשון לתוך המטאוורס" – אפליקציית שיתוף בה אנשים יכולים לקיים פגישות במציאות מדומה.
עבור פייסבוק מדובר בעניין אסטרטגי. החברה השקיעה לא מעט במציאות מדומה ומוגברת (VR ו-AR) בשנים האחרונות. היא רכשה את חברת אוקולוס ומאז השיקה מספר דגמים של משקפי VR שזכו להצלחה לא קטנה בתחום הזה. ואולם מדובר כיום בתחום נישה שמעניין בעיקר משוגעים לדבר או גיימרים, בעוד שהמטאוורס אמור למשוך גם משתמשים מן השורה ולא רק מאמצים מוקדמים של טכנולוגיות חדשניות.
לא ברור עד כמה ההודעה שפרסמה פייסבוק מהווה באמת יריית פתיחה לתחרות על טאלנטים בתחום ה-VR, או פשוט מהלך אסטרטגי שמיועד לענות על שתי בעיות עיקריות של החברה כיום: גיוס כוח אדם באירופה אמור לקסום למנהיגי היבשת, שיכולים להראות שוק עבודה פורח וזמינות גבוהה של משרות איכותיות עבור בוגרי אוניברסיטאות מקומיים; במקביל, מדובר באמצעי שיכול להרחיק את הדימוי השלילי של החברה, שהועמק לאחרונה בעקבות החשיפות של הוול סטריט ג'ורנל.
לפי הפרסומים, החברה ביצעה מספר הפרות של תקנון השימוש הפנימי שלה ואיפשרה, למשל, למשתמשים בעלי פרופיל VIP לחמוק מההגבלות שהטילה על משתמשים מן השורה. בנוסף, מחקר פנימי מצא ששימוש באינסטגרם אצל צעירים יכול להביא להשפעה שלילית על מתבגרים - ופייסבוק ניסתה להסתירו.
2 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג ברצלונה מציאות מדומה VR
מארק צוקרברג ברצלונה מציאות מדומה VR
מארק צוקרברג בכנס ברצלונה (ארכיון)
(צילום: imgur)
העדות של חושפת המסמכים הפנימיים הללו, פרנסס האוגן, הפכה לכתב אישום חמור נגד האופן בו המנכ''ל והמייסד מארק צוקרברג, וצוות הבכירים שלו, מנהלים את עסקיה של פייסבוק. מדינות רבות בודקות כעת האם החברה השפיעה לשלילה על המשתמשים. האוגן כבר העידה מול הקונגרס בנושא, והיא צפויה להעיד גם בבריטניה החודש. גם באיחוד האירופי מצפים שהאוגן תבוא להעיד בנובמבר הקרוב בפרלמנט.