סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
טיקטוק TikTok
טיקטוק (צילום: גטי)

הקנס הגבוה אי פעם על טיקטוק: תיאלץ לשלם 345 מיליון יורו

הרשויות באירלנד הטילו על הפלטפורמה את הקנס בשל הפרת פרטיות של ילדים; זאת מאחר שחשבונות של משתמשים בגילאי 17-13 נחשבו בשנת 2020 לציבוריים כברירת מחדל ולפיכך התכנים בהם היו גלויים לעיני כל

רשויות הרגולציה באירלנד הטילו על טיקטוק קנס של 345 מיליון יורו בגין הפרת פרטיות של ילדים, כך לפי דיווח ב-BBC. התלונה התמקדה באופן בו אפליקציית המדיה החברתית ניהלה את הנתונים שאספה על המשתמשים הצעירים ב-2020. זהו הקנס הגדול ביותר עד כה שהוטל על טיקטוק.
דובר מטעם החברה מסר בתגובה כי "עם כל הכבוד אנחנו חולקים על ההחלטה, במיוחד על גובה הקנס שהוטל". עוד הוסיפו שם כי הביקורת מתמקדת על מאפיינים והגדרות שהיו בתוקף לפני שלוש שנים ו"שערכנו שינויים הרבה לפני פתיחת החקירה, כמו קביעת ברירת מחדל כך שכל החשבונות של משתמשים מתחת לגיל 16 יהיו פרטיים".
הקנס הוטל בידי ועדת ההגנה על המידע (DPC) וההחלטה מבוססת על רגולציית ההגנה על המידע של האיחוד האירופי, שאירלנד חברה בו. הרגולטורים האיריים קבעו כי טיקטוק לא התנהלה בשקיפות מספקת בנוגע להגדרות הפרטיות, והעלו תהיות בנוגע לאופן בו עיבדה את הנתונים. הטענה היא שחשבונות של משתמשים בגילאי 17-13 נחשבו לציבוריים כברירת מחדל בעת הרישום, כלומר התכנים שפורסמו בהם היו גלויים לעיני כל.
לחברה ניתנו שלושה חודשים להתאים את הליך עיבוד הנתונים לחוקי האיחוד האירופי. במקביל, נמשכת חקירה בחשד שטיקטוק העבירה באופן לא חוקי מידע מהאיחוד האירופי לסין. האפליקציה היא בבעלות החברה הסינית בייטדאנס.
זהו אמנם הקנס הגבוה ביותר שהוטל אי פעם על טיקטוק, אך הוא נמוך ביחס לקנסות שספגו לאחרונה חברות טכנולוגיה אחרות. כך למשל, במאי הוטל על מטא קנס של 1.2 מיליארד יורו על העברה לא חוקית של נתונים בין אירופה לארה"ב. באפריל הטילו רשויות הרגולציה בבריטניה על טיקטוק קנס בן 12.7 מיליון פאונד וזאת על כך שאפשרה לילדים מתחת לגיל 13 להשתמש בפלטפורמה שלה ב-2020.