סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה פייפאל בקליפורניה
מטה פייפאל בקליפורניה (גטי)

אינדונזיה חסמה אתרי גיימינג, את מנוע החיפוש של יאהו ואת פייפאל

אתרים הפועלים במדינה מחויבים ברישום והממשלה יכולה לחייבם להעביר מידע על משתמשים וכן להוריד תכנים המוגדרים כלא חוקיים או כאלה "שמשבשים את הסדר הציבורי". לפי טענת אינדונזיה, האתרים שהורדו לא נרשמו כמחויב בחוק

אינדונזיה חסמה את מנוע החיפוש של יאהו, אתר התשלומים פייפאל ועוד מספר אתרי גיימינג, וזאת בטענה שלא עמדו בחוקי הרישוי במדינה, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס.
על פי חוקים שאושרו במדינה בנובמבר 2020, יש צורך ברישום של אתרים ולממשלה יש סמכות נרחבת לחייב את פלטפורמות הטכנולוגיה להעביר מידע לגבי משתמשים ולהוריד תכנים המוגדרים כלא חוקיים ואו כאלה "שמשבשים את הסדר הציבורי" בתוך ארבע שעות בלבד במקרים דחופים ו-24 שעות במקרים פחות דחופים.
מספר חברות טכנולוגיה מיהרו להירשם בימים לפני סיום הדדליין, שהוארך עד יום שישי. החברות הללו כוללות את אלפבית, אמזון והחברות שבבעלות מטא – פייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם. בכיר במשרד התקשורת באינדונזיה מסר בהודעה שהאתרים שנחסמו כוללים את יאהו, פייפאל ואתרי גיימינג כמו Steam, Dota2 ואפיק גיימס.
מהאתרים השונים לא התקבלה תגובה.
ההודעה גררה ביקורת רבה במדיה החברתית, כולל קריאות לחסום את משרד התקשורת עצמו. משתמשים רבים כתבו בטוויטר הודעות המעבירות ביקורת על הממשלה בטענה שהמהלך פוגע בתעשיית הגיימינג המקוונת של אינדונזיה ובעובדים העצמאיים שמשתמשים בפייפאל.
באינדונזיה יש מספר מוערך של 191 מיליון משתמשי אינטרנט וקהילה צעירה של משתמשי מדיה חברתית, כך שהמדינה נחשבת שוק משמעותי לשורה של פלטפורמות טכנולוגיה.