סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

הבטחה בתחום האבטחה: חברת הסייבר Jit גייסה 38.5 מיליון דולר

החברה הישראלית פיתחה פלטפורמה המנגישה את היבטי אבטחת המידע למפתחים בסביבת ענן, מאגדת את כלי הפיתוח הפופולריים ביותר, מתריעה על חולשות ופרצות ומאפשרת לטפל בהן בקלות. "המשקיעים שלנו אמרו שאנחנו עושים משהו מהפכני"

חברת הסייבר ג'יט (Jit.io) גייסה 38.5 מיליון דולר בגיוס סיד. החברה פיתחה פלטפורמה המאפשרת לחברות לאבטח את המוצר שלהן באיכות גבוהה כבר מהשלב הראשון של הפיתוח, ללא צורך ברכישת ידע סייבר מתקדם. הפלטפורמה מנגישה את היבטי אבטחת המידע בצורת קוד למפתחים, מאוחסנת במערכת הענן גיטהאב ומאגדת בתוכה את הכלים הכי פופולריים שקהילת המפתחים העולמית בחרה, רובם מסוג קוד פתוח. בנוסף, הפלטפורמה מתריעה בזמן אמת לצוותי הפיתוח על חולשות ופרצות ומאפשרת לתקנן באופן פשוט. לאחרונה השיקה החברה גרסת בטא חינמית הזמינה לסטארט-אפים. ג'יט נוסדה אשתקד את החברה על ידי רון זלקינד וצחי שפסה המשמשים בה כמנכ״לים משותפים, גיל צימרמן המשמש כחבר דירקטוריון, אבירם שמואלי (CPO) ודויד מלמד (CTO). לחברה משרדים בתל אביב והיא מעסיקה כ-40 עובדים.
מאחורי החברה עומד גוף ייחודי שנחשף רק כעת ונקרא FXP - סטודיו ישראלי-אמריקאי לבניית סטארט-אפים ישראלי-אמריקאי. אותו מפעילים שפסה, רון זלקינד וגיל צימרמן. שלושתם היו בעברם מייסדי קלאודלוק שנמכרה לסיסקו ב-350 מיליון דולר.
"הסטודיו שלנו שונה מכל גוף מוכר", אומר שפסה. "הוא מאפשר לנו להקים כמה חברות במקביל ועד כה הקמנו שתיים - ג'יט שאנחנו חושפים היום ו- SLIM.AI, החברה הראשונה שלנו, שקמה בארה"ב וגייסה כ-40 מיליון דולר. הבנו שכיום הכח בארגוני תוכנה עובר לגוף הפיתוח והחלטנו להקים גוף שמבין את זה".
אם הגוף נשמע דומה ל-Team8 או לגאראג' של בנק לאומי, זה לא מקרי. גם שפסה מסכים שיש דימיון "יש המון דמיון ל-Team8, אבל אנחנו בעצמנו יזמים, בשונה מאחרים שלא בנו חברות בעצמם", אומר שפסה. "אנחנו מנכ"לים שעושים את העבודה בפועל. הכוונה שלנו היא להקים חמש חברות במקביל".
1 צפייה בגלריה
צחי שפסה, מנכ"ל ז'יט
צחי שפסה, מנכ"ל ז'יט
צחי שפסה, מנכ"ל ג'יט
(צילום: לירון ויסמן / photo: LIRON WEISSMAN )
שפסה מסביר שהמוצר שהחברה פיתחה נכנסה לחלל עצום שרק חיפש פתרון: "כדי לעשות סייבר על מוצר ענני אתה צריך לדעת ממה עולם הסייבר מורכב. אנשי האבטחה בונים את הידע שהוא מאוד מבוזר ויש הרבה כלים שפונים למפתחים. אנחנו לקחנו את כל הידע הסייברי ותרגמנו אותו לקוד של תוכנה, ובנוסף לקחנו את מוצרי הסייבר הכי פופולריים בקרב הקהילה העולמית - בעיקר מוצרי קוד פתוח, שמועדפים על המפתחים. החיבור של שניהם נותן למפתחי סייבר בקוד פתוח יכולות זמינות שמפשטות את תהליך הפיתוח. יש מאות חברות שמספקות כלי פיתוח. אנחנו יצרנו אלטרנטיבה אחת: במקום לעבוד עם 50 חברות, תעבוד עם מוצר אחד".
סבב הגיוס הנוכחי נערך בהובלת קרן Boldstart Ventures, קרן TechAviv, קרן Tiger Global Management ומשקיעי אנג'ל נוספים. שפסה: "אינסייט פרטנרס וטייגר גלובל פנו אלינו, אמרו שאנחנו עושים משהו מהפכני והבהירו שלדעתם אנחנו צריכים יותר כסף ממה שאנחנו חושבים. המשקיעה השלישית, קרן בולדסטארט, היתה המשקיעה הראשונה של סניק והם קרן הסיד עם הכי הרבה יוניקורנים בעולם".