סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

מינויים באפלייד מטיריאלס: רפי בן עמי מונה למנכ"ל חטיבת PDC

בן עמי יחליף בתפקיד את עופר גרינברגר, שקודם לתפקיד סגן נשיא לפיתוח עסקי בחברה הגלובאלית. פעילותה המקומית של המובילה העולמית בתעשיית השבבים רשמה בשנה האחרונה צמיחה של 60% וחצתה רף הכנסות שנתיות של מיליארד דולר

חברת אפלייד מטיריאלס, מובילה עולמית בתעשיית השבבים, מודיעה היום (ג') על מינויי בכירים בחברה. רפי בן עמי קודם ומונה למנכ”ל מרכז המו"פ והייצור הגדול ביותר של חברת אפלייד מטיריאלס מחוץ לארה"ב, חטיבת ה- Process Diagnostics and Control – PDC, ברחובות, ישראל.
PDC עוסקת בפיתוח וייצור מערכות לתחום בקרת ייצור שבבים ומהווה את אחת מהפעילויות החשובות של אפלייד מטיריאלס העולמית. חטיבת PDC פועלת כחטיבה עסקית עצמאית הכוללת את כל מרחב הפעילות - מפיתוח ותכנון המערכות, דרך ייצור, תפעול, שיווק, מכירה ותמיכה בלקוחות הגלובליים באתרי הייצור בארה"ב, אסיה ואירופה. פעילות בקרת ייצור היא אחד התחומים המורכבים והעמוקים בתעשיית השבבים, המהווה מרכיב קריטי ביכולות של חברות לפתח ולייצר שבבים באופן חכם, מהיר ויעיל יותר, וכך להבטיח המשך קידמה טכנולוגית בכל תחום. כיום, כמעט כל השבבים בעולם עברו בתהליך הייצור דרך מכונות של אפלייד מטיריאלס המפותחות ומיוצרות כחול לבן.
בן עמי הצטרף לאפלייד לפני כ-9 שנים וכיהן במגוון תפקידי ניהול שהיוו גורם משמעותי בצמיחת אפלייד בשנים האחרונות ובפיתוח הקשרים האסטרטגיים שלה עם לקוחות מפתח ברחבי העולם. בתפקידו האחרון הוא ניהל את מגוון הפעילות המוצרית-עסקית של חטיבת PDC. לפני שהצטרף לאפלייד, עבד בן עמי במגוון תפקידי ניהול בכירים בהייטק בארה"ב ובישראל. בין החברות הישראליות בהן עבד נמנות קומברס ונייס. הוא בעל תואר ראשון במדעי המחשב מאוניברסיטת יוטה, בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל ממכללת רופין, וכן בעל תואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית.
2 צפייה בגלריה
עופר גרינברגר
עופר גרינברגר
עופר גרינברגר
(צילום: אפלייד)
בן עמי צפוי להתחיל בתפקיד החדש בתחילת חודש פברואר. הוא יחליף בתפקיד את עופר גרינברגר שכיהן כמנכ"ל חטיבת PDC בחמש השנים האחרונות. גרינברגר קודם לדרגת סגן נשיא בחברה העולמית ויוביל בתפקידו החדש את הפיתוח העסקי בתחום מוצרי בקרת התהליך. במקביל ימשיך גרינברגר לכהן כנשיא אפלייד מטיריאלס ישראל, תוך מיקוד בפיתוח עסקי, השקעות וקשרי חוץ - בין השאר עם גורמים ממשלתיים וגופים בקהילה ובאקדמיה בישראל.
גרינברגר הוא בעל ניסיון ניהולי בינלאומי ומקצועי עשיר בתחומי טכנולוגיה מורכבים. בין השנים 2012-2015 כיהן כמנכ"ל אורביט מערכות תקשורת ולפני כן כיהן כנשיא ומנכ"ל חברת KLA-Tencor ישראל במשך כ-8 שנים. הוא בעל תואר ראשון בהצטיינות בהנדסת מכונות ותואר שני במנהל עסקים מהטכניון ובוגר התוכנית להכשרת מנהלים בכירים באוניברסיטת סטנפורד ארה"ב.

2,000 עובדים

פעילות אפלייד מטיריאלס ישראל נמצאת בצמיחה משמעותית בשנים האחרונות והיא כיום אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בארץ. החברה מעסיקה כיום בישראל קרוב ל -2,000 עובדות ועובדים והיא נמצאת בגיוס מואץ של עוד כ-300 עובדות ועובדים למגוון רחב של תפקידים. פעילות הייצור המתקדמת מאפשרת לחברה העסקה של מגוון אוכלוסיות וחיזוק של הכלכלה המקומית, בין השאר באמצעות מדיניות רכש רחב היקף מספקים ישראלים, המוערך בכ-1 מיליארד שקלים בשנה.
2 צפייה בגלריה
רפי בן עמי
רפי בן עמי
רפי בן עמי
(צילום: מיכה לובטון)
חטיבת PDC פועלת כחטיבה עסקית עצמאית הכוללת את כל מרחב הפעילות מפיתוח ותכנון המערכות, דרך ייצור, תפעול, שיווק, ותמיכה בלקוחות הגלובליים באתרי הייצור בארה"ב, באסיה ובאירופה. בשנה הקלנדרית 2021 צמחה הפעילות שלה בכ- 60% וחצתה לראשונה רף הכנסות שנתי של מיליארד דולר. לאחרונה הודיעה אפלייד על הרחבת נוכחותה בישראל עם הגדלת שטחי הייצור שלה והקמת חדרים נקיים חדשים בשטח של כ-3,200 מ"ר בקמפוס החברה בפארק המדע ברחובות, המצטרפים לשטח ייצור קיים של כ- 4,000 מ"ר.