סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה גוגל
מטה גוגל (צילום: Shutterstock)

גוגל הגיעה להסדר בתביעת הפרטיות שהוגשה נגדה על 5 מיליארד דולר

בתביעה נטען כי גוגל עקבה בחשאיות אחר מיליוני גולשים בכרום - אפילו כאשר הפעילו את הדפדפן כרום במצב "פרטי". תנאי ההסדר לא נחשפו, אך הצדדים צפויים להביא את פרטיו לאישור בית המשפט עד 24 בפברואר

גוגל הגיעה להסדר משפטי בתביעה ייצוגית גדולה שהוגשה נגדה על פגיעה בפרטיות של לקוחותיה בדפדפן כרום - כך עולה מדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס.
במסגרת התביעה, שהוגשה לבית המשפט הפדרלי בסן חוזה שבקליפורניה, דרשו התובעים פיצוי של לפחות 5 מיליארד דולר. פרטי ההסדר לא נחשפו, אך עורכי הדין של הצדדים אמרו כי הם צפויים להציג את ההסדר לאישורו של בית המשפט עד ה-24 בפברואר.
בתביעה נטען כי גוגל אוספת מידע על הרגלי הגלישה של המשתמשים בכרום גם כאשר הם מפעילים את מצב Incognito שאמור למנוע זאת.
בכתב התביעה צוין עוד כי החברה כן מרשה לעצמה לבצע את האיסוף דרך פלטפורמות גוגל אנליטיקס, אד מנג'ר ואפליקציות נוספות כמו גם דרך האתרים שאליהם גולשים המשתמשים. האיסוף מתבצע גם דרך הסמארטפון, וזאת גם אם הגולשים לא הקליקו על פרסומת או קישור ממומן של גוגל.
על פי התביעה, איסוף המידע מאפשר לגוגל לחדד את פרופיל המשתמש, להכיר את חבריו ואת תחומי העניין שלהם, גם אם מדובר "במידע רגיש, אינטימי ומביך". התובעים טענו שגוגל לא יכולה להרשות לעצמה לבצע מעקב כה נרחב אחר "כל אמריקאי שעושה שימוש במחשב או בסמארטפון".
לטענת התובעים, גוגל עקבה בחשאיות אחר מיליוני בני אדם שחשבו שהם מדפדפים באינטרנט בפרטיות.