סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

פיקסל 5a החדש של גוגל: סמארטפון ביניים מצוין, עדיין לא לישראלים

גוגל השיקה סמארטפון פיקסל מוזל. המסך גדל, נוספה עמידות למים ויש אפילו שקע אוזניות אמיתי. כל הטוב הזה יעלה כ-450 דולר בארה"ב. החדשות הרעות: גוגל עדיין לא משווקת את מכשיריה בישראל

סדרת הפיקסל של גוגל מעולם לא הייתה המוצר הנמכר ביותר של גוגל, אך היא חשובה כי היא מייצגת את החזון של החברה לפלטפורמת סלולר מבוססת אנדרואיד. הרבה מאוד חידושים מופיעים לראשונה במכשירי פיקסל ולאחר מכן משולבים בגרסאות אנדרואיד של שאר היצרניות. כעת החברה משיקה את הפיקסל 5a - הדור השלישי למכשירי הפיקסל המוזלים שמיועד להראות כיצד גוגל מדמיינת מכשיר אנדרואיד מוזל.
2 צפייה בגלריה
סמארטפון פיקסל 5a גוגל
סמארטפון פיקסל 5a גוגל
פיקסל 5a של גוגל. חפשו דוד באמריקה כדי לקנות
(צילום: גוגל)
ההכרזה עליו באפריל חשפה מכשיר שלא כולל יותר מדי עדכונים ביחס לדור הקודם - ה-4a 5G - שהיה גרסה מותאמת לדור חמישי של הדגם הקודם. בהתאם לרוח הזמן הוסיפה גוגל עמידות במים ואבק בתקן IP67. עוד הוא כולל מסך גדול במעט עם 6.34 אינץ' ברזולוציית FHD וסוללה גדולה במקצת. שאר המפרט דומה מאוד למכשיר הקודם.
המעבד הוא אותו סנאפדרגון 765G תומך דור חמישי. יש 128 גיגה-בייט לאחסון ו-6 גיגה-בייט זיכרון פעולה. המצלמה גם היא מבוססת על שני חיישנים בגב עם 12.2 ו-16 מגה-פיקסל למצלמת הראשית והזווית הרחבה בהתאמה. מצלמת הסלפי בת 8 מגה-פיקסל ממוקמת בחריר במסך.
מבחינת התוספות, יש כאן מטען 18 וואט (לא ממש מהיר אבל מספיק) שגוגל תפסיק להציע בערכות הפיקסל החל מהמכשירים הבאים. עוד הוא כולל סורק טביעות האצבעות ממוקם בגב המכשיר כמו במכשירים מלפני חמש שנים. אבל יש כאן גם שקע אוזניות אמיתי (!) משהו שממש נדיר כבר למצוא במכשירים קצת יותר מתקדמים.
2 צפייה בגלריה
סמארטפון פיקסל 6 של גוגל
סמארטפון פיקסל 6 של גוגל
סדרת פיקסל 6 של גוגל
(צילום: גוגל)
כל הטוב הזה יעלה כ-450 דולר בארה"ב, 450 יורו באירופה ו-450 ליש''ט בבריטניה. זה 50 דולר/יורו/ליש''ט פחות ממחיר ההשקה של הדור הקודם. כרגיל עם סדרת הפיקסל, היא תהיה זמינה רק בארה"ב, קנדה, מספר מדינות באירופה ואולי בהמשך גם בשאר העולם.
גוגל מעולם לא ניסתה להפיץ את המכשירים שלה לקהל הרחב. איכויות הצילום שלו והעובדה שמדובר במכשיר שמציע אינטגרציה מלאה עם שירותי גוגל, הפכו אותו למסקרן מאוד עבור רבים. קשה למצוא מצלמה מתקדמת ואיכותית משל הפיקסל במחיר הזה. רק דגמים מסוימים של סמסונג מציעים איכות צילום שקרובה לפיקסל אך עדיין לא משתווים לו.
עבור מי שירצה לרכוש אותו, הוא יהיה זמין בשני צבעים: שחור (שהוא למעשה ירוק כהה מאוד) ולבן פנינה. כאמור, ניתן יהיה לשים עליו את היד רק דרך הזמנה ישירה מהחנות המקוונת של גוגל באחת המדינות שבהן יושק. עבור ישראלים זה דורש קרוב שגר באותה מדינה, או רכישה באחת החנויות המורשות לשווק את מכשירי הפיקסל. שימו לב שגוגל לא שולחת מוצרים לחברות שמציעות כתובת משלוחים פיקטיבית בארה"ב.