סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

מינימליסטי, מקצועי, סוס עבודה: ה-T14 של לנובו אפרורי אך מרשים

לנובו ThinkPad T14 AMD Gen2 הוא לפטופ די מושלם, שקשה מאוד למצוא לו אלטרנטיבות בשוק. הוא לא מנקר עיניים ואין לו חוש הומור, אבל הוא עמיד במיוחד, מהיר כמעט כמו מחשב גיימינג ובאופן כללי הוא טיפוס קשוח וקר שמתאים ליותר רציניים שבינינו. המחיר? בהתאם

מחשבי ה-ThinkPad מייצגים את הלפטופ המקצועי הקלאסי. כמו טנדר טויוטה, קשה מאוד לשבור אותם והם מהווים סוג של סטנדרט שאליו כולם שואפים להידמות. ואולם, בשנים האחרונות לנובו הכניסה יותר ויותר מעבדים של AMD מתחת למכסה המנוע של הלפטופים המקצועיים שלה. בעוד אינטל נהנתה מבלעדיות בעבר, כעת למשתמש המקצועי יש עוד אופציה - מעבדי Ryzen, שכבר הוכיחו במחשבי גיימינג שיש להם יתרונות לא קטנים משלהם. אמנם השנה כבר נראה גרסאות חדשות של ה-ThinkPad עם דור 12 אלדר לייק של אינטל, אבל עד שאלה יגיעו לשוק הבמה שייכת למעבדי אינטל של שנה שעברה או ל-AMD קצת יותר חדשים.
עיצוב ומבנה: מחשב גותי בצבע אפור ושחור מט וללא חוש הומור
ה-T14 הוא מחשב שבא לעבוד. לא תמצאו כאן עיצוב יוצא דופן או אסתטי. זה מחשב אפרורי שכולו מוכוון פרודוקטיביות. אם אתם רוצים מחשב מעוצב, פנו לאסוס, ל-Dell, ל-HP או לאייסר. בלנובו אין הומור, רק עבודה קשה. ועדיין יש למחשבים האלה משהו שקשה לשים עליו את האצבע. קל להתאהב בהם ולהישאר נאמנים כי הם באמת מעניקים את התמורה למי שמשקיע.
אחד הדברים הטובים בעיצוב הזה הוא שהמחשב מתכתב עם המורשת ההיסטורית שלו. אם תמצאו ThinkPad מלפני 30 שנה (מתקופת IBM) קרוב לוודאי שלא תתקשו לראות את הקשר המשפחתי ביניהם. זה נדיר בעולם הטכנולוגיה שמוצר שומר על העיצוב שלו כל הרבה שנים - וזה מעיד בעיקר על כך שהוא כנראה מוצלח. החומרים של ה-T14 הם ברמה הגבוהה ביותר שניתן. אלה מחשבים עמידים מאוד ואפשר להסתובב איתם בכל מקום. אפילו הפטמה האיקונית האדומה שבאמצע המקלדת, המשמשת לשליטה על סמן העכבר, עדיין כאן - וטוב שכך. יש משתמשים שנשבעים בה ולא רוצים אפילו לשמוע על הטראקפד.
4 צפייה בגלריה
לנובו ThinkPad T14
לנובו ThinkPad T14
לנובו ThinkPad T14. אפשר לשפוך עליו קפה, אבל בשביל מה
(צילום: לנובו)
בכל אופן, הפלסטיק הקשיח של הגוף מחוזק באלומיניום, מגנזיום וקרבון כדי לספק עמידות מקסימלית. הציפוי החיצוני לא חלק אלא מחוספס בעדינות, נעים מאוד לאחיזה ולא מחליק או משאיר עליו טביעות אצבע. מקלדת, פטמת העכבר והטראקפד תופסים לא מעט משטח הפנים של החלק התחתון, אבל בנויים בצורה הכי ארגונומית שניתן. כפתור ההפעלה הדיסקרטי נמצא בחלק הימני העליון ומימין לטראקפד ממוקם סורק טביעת אצבע יעיל ומהיר. אגב, זה בסדר, אתם יכולים לשפוך עליו קפה - המקלדת מצוידת במנגנון עמיד לנוזלים - אם כי אנחנו פחות ממליצים על המהלך הזה באופן כללי.
החלק של המסך, לעומת זאת, קצת פחות יצירתי. לנובו שמרה כאן על מסך 16:9 בעוד רוב המתחרים עברו לפורמט 3:2 הגבוה יותר שמקל על צפייה בגליונות אקסל למשל או עריכת מסמכים. מצלמת הרשת המובנית מורכבת בחלק העליון של המסך וכוללת גם מנגנון תריס פנימי שמאפשר לסגור אותה לטובת פרטיות מוגברת. לסיום, שני צירים ממתכת מחזיקים את כל הקונסטרוקציה הזו ושומרים על עמידות המרכב. ה-T14 אינו המחשב הקל ביותר בקטגוריה, אבל הוא בעל משקל סביר של 1.28 קילו, שזה עוד יתרון על פני דגמי אינטל ששוקלים כ-200 גרם יותר.
ביצועים וחומרה: AMD מפתיעים בביצועים ובחיי סוללה
כמחשב שבא לעבוד, לנובו די הפתיעו עם הבחירה במעבדי AMD שבעיקר חביבים על גיימרים. אמנם זה לא מחשב גיימינג אבל אתם יכולים בקלות להשתמש בו לגיימינג קל. המחשב מסוגל לבצע משימות מרובות, שזה יעיל מאוד למשימות שדורשות הרבה מאוד עוצמה, כמו עריכת קבצי וידאו או פתיחה של גיליונות אקסל כבדים. גם מפתחים ימצאו כאן ידיד למשימות תובעניות והוא יספק להם זמן חישוב הרבה יותר קצר מאשר אצל האח האינטלי.
4 צפייה בגלריה
לנובו ThinkPad T14
לנובו ThinkPad T14
לנובו ThinkPad T14. פטמת העכבר האיקונית עדיין עמנו
(צילום: לנובו)
הסוללה גם כן מעניקה יותר זמן ומגיעה לכ-15 שעות פעולה על הנייר. בחיים האמיתיים היא שורדת בקלות בין 13 ל-14 שעות אם אתם לא מעמיסים על המחשב יותר מדי. בעוד גרסת אינטל - שמעבדיה אולי יודעים לעבוד יותר מהר מ-AMD, אבל גם צורכים יותר חשמל - מצוידת בסוללה בת 50 וואט-שעה, זו של ה-AMD מציעה 57 וואט-שעה, בשילוב עם מעבד חסכוני יותר. לפחות מהבחינה הזאת, היתרון של AMD ברור.
זיכרון הפעולה אינו בתקן המהיר ביותר כיום (LPDDR5) אלא בתקן הקודם LPDDR4X, אבל ניתן לדחוס כאן עד 32 ג'יגה-בייט. מבחינת מרחב אחסון, אתם יכולים לקבל SSD של עד 1 טרה-בייט. זה סביר בהחלט לרוב השימושים. המחשב עובד מהר וחלק, ואין כאן צווארי בקבוק שיתקעו לכם את העבודה בשום שלב. יש כאן סט שלם של חיבורים: 2 USB-C ו-2 USB A, חיבור רשת מהיר, שקע HDMI 2.0 וקורא כרטיסי זיכרון מובנה. גרסת הבלוטות' היא 5.2 האחרונה ויש תמיכה ב-WiFi 6. את הטעינה של הסוללה או חיבור לחשמל תבצעו דרך שקעי ה-USB-C.
לנובו מאפשרת לבחור בין כמה אפשרויות מסכים - כולם, כאמור, בגודל 14 אינץ': ממסך פשוט FHD ועד מסך 4K עם תמיכה ב-Dolby Vision שמעניק איכות תצוגה יוצאת מן הכלל ותומך גם HDR. כל המסכים מסוגלים לבהירות מקסימלית של בין 300 ל-500 ניט - נתונים מעולים ללפטופ. לכולם גם ציפוי מט שמאפשר לעבוד איתם בחוץ בלי בעיה, גם באור שמש. המסכים אינם מיועדים לגיימינג - קצב הרענון שלהם נמוך - אבל הם מספקים תמורה מעולה למי שמחפש תצוגה טובה ולא מעייפת.
4 צפייה בגלריה
לנובו ThinkPad T14
לנובו ThinkPad T14
לנובו ThinkPad T14. מעבד שהוכיח את עצמו במחשבי הגיימינג
(צילום: לנובו)
ממשקי הקלט מצוינים - והם, למעשה, מה ששומר על הנאמנות למותג. המקלדת מציעה עומק של כ-1.5 מ''מ, שזה נתון מצוין. הקלידים נוחים ללחיצה ומעניקים התנגדות מספקת, ככותב, נהניתי מאוד משימוש במקלדת הזאת: היא מדויקת וקל להתמכר לנוחות שלה. הטראקפד רחב, מדויק וגדול. בנוסף, לנובו גם מספקת גרסה עוד יותר גדולה שלו בהזמנה מיוחדת. הוא אמנם לא מגיע לרמה של אפל, אבל הוא באמת לא רחוק משם. ניווט העכבר דרך הפטמה האדומה היא טעם נרכש ויש כאלה שנשבעים בממשק הזה. איש-איש וטעמו.
סיכום ואלטרנטיבות: מחשב לשרוד עימו שואה גרעינית
קשה לספק אלטרנטיבות ל-T14. הוא די ייחודי בנוף הלפטופים המקצועיים. לכל המתחרות של לנובו יש דגמים מעולים שנקודתית יכולים לעקוף את הלנובו, אבל כחבילה הוא די יחיד במינו. היצרנית היחידה שיכולה להתחרות בו היא Dell, עם דגמי ה-XPS והלטיטיוד, אבל גם הם לא נותנים את אותה חבילה מקצועית וקשוחה. בנוסף, הם גם יקרים יותר. ל-HP יש את ה-Elitebook, שמעט יותר זול אבל גם כאן זה לא מחשב קשוח כמו סדרה T של לנובו.
4 צפייה בגלריה
ג'יפ טויוטה לנד קרוזר מודל 2008
ג'יפ טויוטה לנד קרוזר מודל 2008
ג'יפ טויוטה. אותו דבר, רק בלפטופ
(צילום: יח"צ טויוטה)
מה שמביא אותנו למחיר. עבור הלנובו T14 תשלמו בין כ-5,600 עד 7,300 שקל לדגם הבכיר, כשההבדלים הם בעיקר בכמות הזיכרון וסוג המסך. זה לא זול, אבל מחיר של מחשב בעל יכולות כאלה תמיד יקר מהממוצע. זה מחשב שנועד למי שמחפש מכונת עבודה ולא לפטופ לניקור עיניים. אלה ידעו להעריך את המינימליזם של ה-T14.